انقلاب اسلامى از منظر خورشید (3)

جامعه ما بعد از پیروئزی انقلاب اسلامی احساس هویت کرد؛ یعنی شخصیت خودش را بازیافت. ما به عنوان جزء نود ونهم در امواج حرکات جهانی غرق و گم بودیم؛ انقلاب ما را زنده کرد و به ما شخصیت داد. انقلاب به ما آموخت که یک ملت می تواند
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انقلاب اسلامى از منظر خورشید (3)

 

 

انقلاب اسلامى از منظر خورشید(3)
 


 

تهیه کننده: سید امیرحسین کامرانی راد
منبع: راسخون




 

انقلاب، ما را زنده کرد و به ما شخصیت و احساس هویت داد
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
جامعه ما بعد از پیروئزی انقلاب اسلامی احساس هویت کرد؛ یعنی شخصیت خودش را بازیافت. ما به عنوان جزء نود ونهم در امواج حرکات جهانی غرق و گم بودیم؛ انقلاب ما را زنده کرد و به ما شخصیت داد. انقلاب به ما آموخت که یک ملت می تواند در اساسی ترین مسائل جهانی، سخن و موضعی داشته باشد و آنرا با صراحت و بدون توجه به این که قدرتمندان و قلدرهای عالم چه می خواهند، ابراز کند و پی آن بایستد. ارزش یک ملت در جامعه بین الملل به این چیزهاست، نه به دنبال روی کورکورانه؛ آن هم نه از چیزهای خوب، بلکه از نقاط منفی برای یک ملت، بله قربانگوی دولت های گردن کلفت و قوی تر و ثروتمندتر بودن ارزش نیست؛ این را انقلاب به ما داد؛ این به برکت اسلام به ما رسید. الان هم با قدرت تمام، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در صحنه جهانی به عنوان یک ملت شجاع که در زمینه مسائل گوناگون صاحب ایده اند، مطرحند.
*******

جمهوری اسلامی؛ آزادانه ترین انتخابات، مستقل ترین مجلس، مردمی ترین حکومت
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
انتخابات آزاد برای تعیین رئیس جمهور کشور، در دنیا کم نظیر است. آحاد مردم پای صندوقهای رأی می روند؛ بدون این که تبلیغات حزبی در ذهن آنها اثر داشته باشد. یک نفر را که شناختند، فهمیدند و تجربه کردند، برای مدتی به ریاست جمهوری انتخاب می کنند. در کجای دنیا چنین چیزی هست؟
در بعضی از کشورها که انتخابات ریاست جمهوری به وسیله ی احزاب وجود دارد، مردم حتی آن کاندیدای ریاست جمهوری را نمی شناسند! حزب کاندیدایی را معرفی کرده، مردم هم چون به این حزب عقیده دارند، یا دوست دارند، یا قبول دارند، یا انگیزه های دیگری دارند، این کاندیدا را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند؛ اما در این جا این طور نیست. پس، آزادانه ترین انتخابات، مستقل ترین مجلس، مردمی ترین حکومت، در جمهوری اسلامی است.
در این جا، آحاد مسؤولان کشور، با مردم در رابطه ی نزدیک و صمیمانه هستند، خودشان را خدمتگزار مردم می دانند، مردم هم به آنها علاقه دارند. زندگی مسؤولان کشور، یک زندگی مردمی و متوسط است؛ زندگی اشرافی و مثل بقیه ی مسؤولان کشورها در دنیا نیست.
یک چنین کشور مردمی، یک چنین حکومت مردمی، یک چنین کشور دارای انتخابات آزاد، چون از لحاظ فرهنگ با غرب مخالف است، حتی غرب معتقد به دموکراسی، حاضر نیست این نقاط ضعف (!) را در جمهوری اسلامی ببیند! این همه برای آن است که جمهوری اسلامی از اول اعلام کرد که فرهنگ بیگانه و فرهنگ غربی را قبول نخواهد کرد.(1)
*******

ناراحتی امریکا به خاطر پایبند بودن مردم به اسلام ناب محمدی است
 

مذاکره، یعنی چه؟ صرف این که شما بروید با امریکا بنشینید حرف بزنید و مذاکره کنید، مشکلات حل می شود؟ این طوری که نیست. مذاکره در عرف سیاسی، یعنی معامله. مذاکره با امریکا، یعنی معامله با امریکا. معامله، یعنی داد و ستد؛ یعنی چیزی بگیر، چیزی بده. تو. از انقلاب اسلامی، به امریکا چه می خواهی بدهی، تا چیزی از او بگیری؟ آن چیزی که شما می خواهید به امریکا بدهید، تا در مقابل از او چیزی بگیرید، چیست؟ ما چه می توانیم به امریکا بدهیم؟ او از ما چه می خواهد؟ آیا می دانید که او چه می خواهد؟ «و ما نقموا منهم الا ان یؤمنوا بالله العزیز الحمید»(2). والله که امریکا از هیچ چیز ملت ایران، به قدر مسلمان بودن و پایبند بودن به اسلام ناب محمدی، ناراحت نیست. او می خواهد شما از این پایبندیتان دست بردارید. او می خواهد شما این گردن برافراشته و سرافراز را نداشته باشید؛ حاضرید؟(3)
*******

مسایل ما، مسایل دنیای اسلام و ملتهاست
 

امروز، آن ملت و مرکزی که مسلمانان با توجه به آن، در میان این همه گرفتاری، دلشان امید پیدا می کند، مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است. این مسلمان مظلوم فلسطینی و لبنانی که به طور روزمره مورد تهاجم جنایت آمیز اسرائیل قرار دارند، و همین روزها هم آمدند بمباران کردند و این جنایاتها ادامه دارد، امیدشان به هیچ کدام از این قدرتها و مدعیانی که ادعا می کنند، نیست. اگر امیدی داشته باشند- که دارند- به انقلاب اسلامی و به حرکت پر برکت ملت مسلمان ماست. شما، مایه ی امید مسلمانان هستید.
امروز، به خاطر همین خصوصیات در جمهوری اسلامی، هر کسی که برای عزت و پیشرفت این جمهوری، برای اصلاح امور مردم در این جمهوری و برای موفقیتهای روز افزون این نظام مقدس تلاش بکند، برای کل جهان اسلام مجاهدت و تلاش کرده و در حقیقت، اسلام را پشتیبانی کرده است. امروز، مسأله، مسأله ی یک ملت نیست. مسایل ما، مسایل دنیای اسلام مسایل ملتهاست. مسأله ی ما، مسأله ی اصل اسلام و پرچم و علم اسلام می باشد که در جهان به اهتراز در آمد است.
هر کسی که امروز در جهت تضعیف نظام جمهوری اسلامی، حرکتی انجام بدهد، حرفی بزند و اقدامی بکند، دامنه ی کار خلاف او، به همه ی ملتهای مسلمان، گسترش پیدا می کند. یعنی باید بداند که این کار، فقط خیانت به این ملت نیست؛ خیانت به اسلام و به ملتهای متعدد و به تاریخ اسلام است.

انقلاب اسلامى از منظر خورشید(3)

ملت ایران، یگانه نقطه امید ملت های مظلوم
 

ملت ما بحمدالله در صحنه است. من می خواهم عرض بکنم ملت ما امروز نقطه ی امید یگانه ای است که در دنیای ملت هایی که زیر ستم هستند، دارد مثل ستاره ای می درخشد. مواظب باشید این نقطه ی امید و این ستاره ی درخشان برای ملت ها کور نشود؛ روز به روز نورامید را به دل ملت ها بیشتر بتاباند. این وظیفه ی تاریخی ملت ما است.گمان نکنید که اگر این مبارزه ی ملت ایران سر نمی گرفت و نمی ایستاد، برای ملت ایران در محیط زندگی مشکلاتی وجود نمی داشت؛ این تبلیغ آن هاست. مبادا این جور تصور بشود که اگر ملت ایران تسلیم زور، تسلیم آمریکا و تسلیم استبداد جهانی شد، حال و زندگی خوبی خواهد داشت؛ این اشتباه است. به کشورهایی که تسلیم شدند، نگاه کنید، ببینید چه روزگاری دارند! نمی خواهم از این کشورها اسم بیاورم. ببینید چه وضع فاجعه باری در این کشورها هست!
اگر عزتی هست، اگر رفاهی هست، اگر آزادی و استقلالی هست، درسایه ی ایستادگی در مقابل استکبار جهانی است؛ و بیشترین امید من در این مورد، به شما جوان هاست. (4)

پی‌نوشت‌ها:
 

1. حدیث ولایت، مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری، جلد چهارم، ص 55-54.
2. سوره مبارکه بروج، آیه شریفه 8.
3. حدیث ولایت، مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری، جلد چهارم، ص 170.
4. حدیث ولایت مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری، جلد چهارم، ص 184.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.