انقلاب ماندگار

علي رغم تبليغات بسيار پرحجم و پوکي که خارجي ها و ضد انقلاب، عليه انقلا دارند-که انقلاب تمام شد و فلان شد - اين نظام اسلامي خيلي ريشه در است. من يک وقتي اين بيت شعر حافظ را خواندم که:
يکشنبه، 28 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انقلاب ماندگار

انقلاب ماندگار
انقلاب ماندگار


 





 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
علي رغم تبليغات بسيار پرحجم و پوکي که خارجي ها و ضد انقلاب، عليه انقلاب دارند-که انقلاب تمام شد و فلان شد - اين نظام اسلامي خيلي ريشه دار است. من يک وقتي اين بيت شعر حافظ را خواندم که:
زين قصه هفت گنبد افلاک پر صداست
کوته نظر نگر که سخن مختصر گرفت
آن ها خيال مي کنند همين چهار کلمه حرفي است که اين جا چهار[تا] آخوند مي زنند و يکي آن بالا نشسته و شعار مي دهد و يواش يواش هم اين جوشش تمام خواهد شد! قضيه، اين جور نيست، قضيه ي دين است.
اين انقلاب و اين نظام، با دين و با ايمان ها پيوند خورده؛ ايمان هم چيزي نيست که بشود از يک ملت گرفت. ممکن است يک نفر آدم را در شرايطي قرار داد و بي دين و بي ايمانش کرد؛ اما خيلي خيلي دشوار است که بتوانند يک ملت را بي ايمان بکنند؛ آن هم وقتي که ايمان، ايمان شفاف و روشني است. ايمان اسلامي، ايمان شفاف و روشني است؛ يعني پايه هاي ايمان، پايه هاي محکمي است.

انقلاب ماندگار

اين انقلاب ماندگار است؛ منتها با بي دين شدن و لاابالي شدن جوان، مشکلاتي در آن به وجود خواهد آمد. پايه ي انقلاب، سست نخواهد شد؛ اما راه انقلاب، طولاني و مشکلات، فراوان و نتايج، دير به دست خواهد رسيد... امروز انقلاب ما در حال نشاط و شادابي است؛ و لذاست که طبيعت جوان در جامعه ي ما طبيعت متديني است. اين جوان را مي شود متدين نگه داشت و با احکام صحيح ديني او را آگاه کرد و نيروي عظيمش را در خدمت دين قرار داد. امروز همه به اين نيروي عظيم نياز دارند.(1)

پي‌نوشت‌ها:
 

1- بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با رؤساي دانشگاه هاي سراسر کشور، 9/9/1377
 

منبع:www.khamenei.ir




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.