رويكرد مسيحيت و غرب به معنويت و مهدويت

شايد يكى از جالب توجه‏ترين تجلياتى كه در اين ميان صورت گرفته است تجلى حضرت مريم ، عليهاالسلام، در ناحيه «مجوگوريه‏» بر پدر روحانى عاليجناب «گبى‏» باشد. در اين تجلى حضرت مريم ، عليهاالسلام، پس از ذكر مطالبى خطاب به پدر روحانى به ارائه نشانه‏ها و علائم چندى درباره ظهور حضرت عيسى ، عليه‏السلام، مى‏پردازد كه در
سه‌شنبه، 20 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رويكرد مسيحيت و غرب به معنويت و مهدويت

رويكرد مسيحيت و غرب به معنويت و مهدويت
رويكرد مسيحيت و غرب به معنويت و مهدويت


 

نويسنده: سيداحمدرضا يكانى‏فرد




 

تجلى حضرت مريم عليها السلام و ذكر علائم ظهور
 

اشاره:
 

شايد يكى از جالب توجه‏ترين تجلياتى كه در اين ميان صورت گرفته است تجلى حضرت مريم ، عليهاالسلام، در ناحيه «مجوگوريه‏» بر پدر روحانى عاليجناب «گبى‏» باشد. در اين تجلى حضرت مريم ، عليهاالسلام، پس از ذكر مطالبى خطاب به پدر روحانى به ارائه نشانه‏ها و علائم چندى درباره ظهور حضرت عيسى ، عليه‏السلام، مى‏پردازد كه در انجيل نيز آمده است اما نسبت‏به آنها بى‏توجهى شده است.
در اين مقاله برآنيم تا پس از توضيح مختصرى در مورد ناحيه «مجوگوريه‏» و زمان رويداد اين تجلى به اصل مطلب بپردازيم.
«مجوگوريه‏» نام روستايى در ناحيه بوسنى‏هرزگوين - يوگسلاوى سابق - است. اين روستا در سى مايلى جنوب «موستار» واقع شده است. در اين ناحيه چندين بار تجلياتى صورت گرفته است كه تنها يكى از آنها خطاب به پدر «گبى‏» بوده است و در موارد ديگر مثلا در تاريخ بيست و چهارم ژوئن 1981 دو دختر به نامهاى «ايوانكار» (2) و «ماريانا» (3) تجلى حضرت مريم ، عليهاالسلام، را بر بالاى تپه‏اى مشاهده نمودند و حضرت مريم خطاب به آن دو دختر فرمود:
«من آمده‏ام تا به شما بگويم كه خدايى در جهان وجود دارد، او آكنده از حس زندگى صلح و آرامش است و شما بايد به او روى آوريد.»
مى‏فرمايند: «در كمال آرامش روحى شما را به فراگيرى تعليمات خود مى‏خوانم. در اين روز آخر سال ميلادى گردهم آييد، نماز به پاى داريد و به سخنان مادر آسمانيتان گوش فرا دهيد كه در واقع پيام آور اين واپسين‏لحظات است. اوقات خود را در جنجال و هياهو به پايان مبريد، آرام باشيد و به تفكر بپردازيد; من بارها به شما يادآور شده‏ام كه آخرالزمان نزديك و بازگشت عيسى مسيح ، عليه‏السلام، نيز قريب‏الوقوع است، اكنون مى‏خواهم شما را در درك و فهم علايمى كه در كتب مقدس در مورد بازگشت و رجعت‏شكوهمند عيسى وجود دارد يارى رسانم. اين علايم بوضوح در انجيل بويژه در نامه‏هاى «پطرس مقدس‏» و «پولس مقدس‏» كه در اين ازمنه به صورت حقايق جلوه‏گر شده ذكر گرديده است ...» (4)
حضرت مريم ،عليهاالسلام، در ادامه به كشيش «استفانو» درباره علايم آخرالزمان مى‏فرمايند: اولين علامت ظهور ، گسترش گناهان و عقايد نادرست است كه موجب از بين رفتن ايمان و بروز الحاد مى‏گردد. اين عقايد نادرست از طريق آموزگاران مذهبى دروغين و عالمانى كه اعتقاد درستى به كتب آسمانى ندارند روى مى‏دهد. بدعتهاى مخرب بر اساس همين عقايد نادرست و بهانه‏هاى بشرى پايه‏گذارى مى‏شود. بنابراين در چنين زمانى ايمان رخت‏بربسته و الحادى بزرگ همه جا را فرا گرفته است.
«نگذاريد هيچ كس به هيچ عنوانى شما را فريب دهد زيرا بسيارى افراد در پى فريب عده ديگرى هستند (پيامبران دروغين)» (انجيل متى; 24، 5-4)
«آن روز نخواهد آمد مگر اينكه اول شورش عظيمى عليه خدا روى دهد.» (تسالونيكيان دوم ;3-2).
«اما قوم اسرائيل علاوه بر پيامبران راستين ، پيامبران دروغين هم داشتند و شما هم در ميان خود معلمان دروغين خواهيد داشت. آنها مخفيانه تعاليم غلط و زيانبخش به ميان شما خواهند آورد و همان مولايى را كه آنها را آزاد نمود، انكار خواهند نمود و بلاى ناگهانى بر سر خود خواهند آورد. عده زيادى آنهاو راههاى هرزه آنها را دنبال خواهند كرد و به خاطر ايشان راه حقيقت مورد اهانت قرار خواهد گرفت.»
«از روى طمع و با داستانهاى جعلى خود ، شما را استثمار خواهند كرد اما، كيفرى كه از مدتها پيش براى آنان مقرر شده بود در انتظار آنها و هلاكت در كمين آنان است.» (5) (پطرس دوم; فصل دوم،3-1)
دومين علامت ظهور و وقوع جنگها و نزاعهاى برادركشانه است كه منجر به حاكميت‏خشونت ، كينه و عداوت مى‏گردد و دستگيرى از محرومين و صدقه‏دادن رو به كاهش مى‏گذارد و اين در حالى است كه حوادث و بلاياى طبيعى نظير قحطى، بيماريهاى واگيردار و اپيدمى ، سيل و زلزله هر چه بيشتر به‏وقوع مى‏پيوندد.
«زمانى مى‏آيد كه شما صداى جنگها را از نزديك و اخبار مربوط به جنگ در جاهاى دور را خواهيد شنيد. هراسان نشويد، چنين وقايعى بايد رخ دهد اما پايان كار هنوز نرسيده است زيرا ملتى با ملت ديگر و دولتى با دولت ديگر جنگ خواهد كرد و قحطى‏ها و زمين‏لرزه‏ها در همه جا پديد خواهد آمد. اينها همه مثل آغاز درد زايمان است و شرارت بقدرى زياد مى‏شود كه محبت آدميان نسبت‏به يكديگر سرد خواهد شد اما هر كس تا آخر پايدار ماند نجات خواهد يافت.» (6) (انجيل متى ; 24، 8-6 و13-12)
سومين علامت ظهور توهين وحشتناك به مقدسات است كه توسط شخصى كه خود را «دجال‏» (7) معرفى مى‏كند انجام مى‏شود و وى دشمن مسيح، عليه‏السلام، است او وارد خانه مقدس خدا شده و بر تخت الهى تكيه زده و خود را خدا قلمداد مى‏كند.»
«او با هر آنچه خدا خوانده مى‏شود و هر آنچه معبود آدميان است مخالفت مى‏كند و خود را مافوق همه آنها قرار خواهد داد به حدى كه در معبد خدا مى‏نشيند و ادعاى خدايى مى‏كند. ظهور آن مظهر شرارت در اثر فعاليتهاى شيطان خواهد بود و با انواع آيات و نشانه‏ها و معجزات فريبنده و هر نوع شرارتى كه براى محكومان به هلاكت فريبنده است همراه خواهد بود.» (تسالونيكيان دوم ; 4-2،9)
«پس روزى آن توهين وحشتناك به مقدسات را كه دانيال نبى از آن سخن گفت در مكان مقدس ايستاده ببيند.» (در اينجا خواننده خوب توجه كند) (انجيل متى فصل 24، 15) (8)
«فرزندان عزيزم براى آنكه بدانيد آخر اين امور چه خواهد بود آن چيزى را كه توسط دانيال نبى پيش‏بينى شده ست‏بخوانيد:
«اى دانيال برو زيرا اين كلام تا آخرالزمان مخفى و مختوم شده است ، بسيارى طاهر و سفيد و مصفى خواهند گرديد و شريران شرارت خواهند ورزيد و هيچ‏كدام از شريران نخواهند فهميد ليكن حكيمان خواهند فهميد (و از هنگام موقوف شدن قربانى دائمى و نصب نمودن رجاست ويرا من هزارودويست و نود روز خواهد بود خوشا به حال آنكه انتظار كشد و اين انتظار به هزارو سيصدو سى و پنج روز برسد.» (دانيال نبى فصل 12، 12-9)] (9)
از ديگر نشانه‏هاى ظهور پديده‏هاى خارق‏العاده‏اى است كه در آسمانها رخ مى‏دهد.
«خورشيد تاريك خواهد شد و ماه ديگر نور نخواهد داد، ستارگان از آسمان فرو خواهند ريخت و قدرتهاى آسمانى متزلزل خواهند شد.» (انجيل متى ; فصل 24;29)
«فرزندان و عزيزان من به من توسل جوييد من به شما علايم ظهور را تعليم مى‏دهم كه عيسى مسيح، عليه‏السلام، آنها را براى شما در كتاب مقدس خاطرنشان كرده است تا خود را براى آخرالزمان آماده كنيد زيرا كه اين علايم در دوران زندگى شما روى مى‏دهد. سالى كه به پايان آمد و سالى كه شروع خواهد شد قسمتى از آزمايش سختى است كه در خلال آن الحاد گسترش مى‏يابد، جنگها چند برابر مى‏شود، حوادث طبيعى در نقاطى از جهان روى مدهد و بر ميزان شكنجه‏ها و اذيت و آزار افزوده مى‏شود; انجيل اعلام مى‏دارد كه حوادث خارق‏العاده‏اى در آسمان اتفاق مى‏افتد و ظهور دجال نيز نزديك است.
من شما را به محكم داشتن ايمانتان سفارش مى‏كنم، ايمان خود را حفظ كنيد و در دستگيرى از مردم و صدقه‏دادن با شوق و اشتياق اقدام كنيد. هدايت‏خود را به من سپاريد و با هم باشيد، علايم و نشانه‏هاى عصر خود را با من يادآور شويد و در سايه آرامش قلبها و قوت قلب به سر بريد. من هميشه با شما هستم ، به شما مى‏گويم اين علايم كه براى شما بيان گرديد نشان مى‏دهد كه آخرالزمان نزديك است .
«از درخت انجير درسى بياموزيد; هر وقت‏شاخه‏هاى آن جوانه مى‏زند و برگ مى‏آورد شما مى‏دانيد كه تابستان نزديك است و به همان طريق وقتى تمام اين چيزها را مى‏بينيد بدانيد كه آخر كارها نزديك بلكه بسيار نزديك است . (انجيل متى ; فصل 24،33- 32) (11)

پي نوشت ها :
 

1. Medjugorje
2. Ivanka
3. Mariana
4. ترجمه از متن اصلى خبرنامه مجوگوريه، آمريكا ، نوامبر1993.
5. همان‏جا
6. همان‏جا
7. در دين مسيحيت دجال را تحت عنوان « ضد مسيح » يا دشمن مسيح يا [ Antichrist ] مى‏شناسد.
8. [در اينجا خواننده خوب توجه كند] تاكيدى كه براى شروع آيه‏16 داده مى‏شود كه چون در آخر آيه 15 بوده است‏براى حفظ امانت عينا ذكر شده است . بنابراين براى اطلاع بيشتر به آدرس داده شده در انجيل مراجعه شود. (م)
9. ترجمه ازمتن اصلى خبرنامه مجوگوريه، آمريكا ، نوامبر1993، ص 2 .
10. ترجمه‏از متن اصلى خبرنامه مجوگوريه، آمريكا ، نوامبر1993، ص‏3.
 

منبع:ماهنامه موعود ـ شماره 5
ارسال مقاله توسط کاربر محترم سايت : abdollah6285



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.