افراد خودساخته چه خصوصياتي دارند؟

فرد خودساخته فردي ست که در صدد واقعيت بخشيدن توانايي هاي خود مي باشد. در اين مقاله، 15 خصوصيت افراد خودساخته را عنوان مي کنيم. بعد از اين که تک تک اين خصوصيات را به دقت مطالعه کرديد، به نسبت ميزان نزديکي که به هر يک از آن ها داريد، به خود نمره ي 1 تا 10 بدهيد؛ نتيجه اي که به دست مي آوريد، نمايش شهودي
چهارشنبه، 28 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
افراد خودساخته چه خصوصياتي دارند؟

افراد خودساخته چه خصوصياتي دارند؟
افراد خودساخته چه خصوصياتي دارند؟


 

گرد آوري وتنظيم: منصوره آرام فرد




 
فرد خودساخته فردي ست که در صدد واقعيت بخشيدن توانايي هاي خود مي باشد. در اين مقاله، 15 خصوصيت افراد خودساخته را عنوان مي کنيم. بعد از اين که تک تک اين خصوصيات را به دقت مطالعه کرديد، به نسبت ميزان نزديکي که به هر يک از آن ها داريد، به خود نمره ي 1 تا 10 بدهيد؛ نتيجه اي که به دست مي آوريد، نمايش شهودي نقاط ضعف و قدرت شما در حرکت به سمت به واقعيت کشاندن توانايي هاي فردي تان است. وقت بگذاريد و به اين فکر کنيد که چرا در برخي خصوصيات ، قوي تر از بقيه هستيد؟ چه چيزباعث شده که براي فلان خصوصيت، نمره ي بالايي بگيريد؟ براي اين که نمره ي هر خصوصيت را در خودتان بالاتر ببريد. چه بايد بکنيد؟
بالاترين نمره اي که مي توانيد به دست آوريد، 150 است؛ به راستي شما چقدر به اين عدد نزديک هستيد؟
1- فرد خودساخته درک کارآمدتري از واقعيت داشته و احساس راحتي بيش تري مي کند. او قادر است خوب و بدها و بالا و پايين ها را بپذيرد و تفاوت آن ها را تشخيص دهد.
2- فرد خودساخته ، واقعيت را همان طور که هست، مي بيند و مسؤوليت آن را نيز بر عهده مي گيرد.
3- فرد خودساخته، در کارهاي خود سادگي و فوريت دارد، به عبارت ديگر او، آن طور که ديگران تصور مي کنند، معلق نيست، قادر است هر کاري که به نظرش خوب و طبيعي مي آيد را انجام دهد و دليلش هم احساس خوبي ست که نسبت به آن کار دارد.سعي نمي کند ديگران را آزار دهد و براي خوبي ها، ارزش و احترام قائل است.
4- فرد خودساخته، کسي ست که به شدت روي مشکلات خارج از خودش تمرکز مي کند. او درگير مشکلات ديگران و جامعه است و براي تسهيل آن ها تلاش مي کند.
5- فرد خودساخته با وجود همه ي دغدغه هايش براي جامعه، نياز دارد گاهي با خود تنها باشد. او از زمان هايي که در تنهايي، غرق در تفکر و تعمق مي شود، لذت مي برد.
6- فرد خودساخته، قادر است به تنهايي تصميم بگيرد و به تنهايي کارهايش را انجام دهد او به خودش اطمينان و اعتماد کامل دارد.
7- فرد خودساخته، از ساده ترين و طبيعي ترين چيزها احساس لذت مي کند. غروب آفتاب، هميشه براي او زيباست؛ به همين خاطر، هميشه به تماشاي آن مي رود يا هنوز از انجام بازي هاي دوران کودکي خود لذت مي برد.

افراد خودساخته چه خصوصياتي دارند؟

8- فرد خودساخته، هميشه تجربياتي دارد که موجب مي شود احساس شناور بودن به او دست دهد. خود را هماهنگ با دنياي اطرافش مي بيند و تصور مي کند که در برهه اي از زمان، بخشي از واقعيتي متفاوت است.
9- فرد خودساخته، نسبت به همه ي مردم احساس دارد. از وجود آدم هاي اطرافش آگاه است و نسبت به آنان حساس مي باشد.
10- فرد خودساخته، ارتباطات ميان فردي عميق تر و شديدتري نسبت به ساير افراد بزرگسال دارد. او توانايي عشق ورزيدن و دوست داشتني دارد که براي بقيه ي افراد به نظر غير ممکن است. به طور معمول ، دوستان کمي دارد اما همين ارتباطات کم، بسيار عميق و پر مفهوم است.
11- فرد خودساخته، به برابري انسان ها معتقد است؛ اين که هر انسان ، حق حرف زدن دارد و هر کس، نقاط قوت و ضعف خاص خود دارد.
12- فرد خودساخته، تفاوت بين خوب و بد را مي داند و آن ها را با هم اشتباه نمي گيرد؛ به گونه اي که موجب لطمه زدن به خود يا ديگران شود.
13- فرد خودساخته ، از شوخي لذت مي برد. دوست دارد بخندد و لطيفه تعريف کند اما نه به قيمت آزار ديگران. او با اين که مي تواند خيلي جدي باشد، اما فردي خوش طينت به نظر مي رسد.
14- فرد خودساخته، به شدت خلاق است و اين خلاقيت را مي تواند در ابعاد مختلف با نوشتن ، نواختن موسيقي، خيال پردازي و هر چيز ديگري نشان دهد.
15- فرد خود ساخته، از اين واقعيت آگاهي دارد که کامل نيست و او نيز مانند فردي که در کنارش قرار گرفته، کاستي هايي دارد و هميشه موضوعات تازه اي براي يادگيري و راه هاي تازه اي براي رشد کردن وجود دارد.
منبع: نشريه شادکامي، ش77




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.