گل و برگ خشک جهت تزیین روی کیک ها

پورد ژلاتین را داخل قهوه جوش ریخته ، یک قاشق غذاخوری پودر قند و آب را به آن اضافه کنید. و کاملا هم بزیند تا مخلوط گلوله ای نداشته باشد . قهوه جوش ار روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین کاملا حل شود.
چهارشنبه، 14 ارديبهشت 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گل و برگ خشک جهت تزیین روی کیک ها

موادلازم :

پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
آب یک یک دوم پیمانه
پودر قند حدود 400گرم
رنگ خوراکی به میزان لازم
 

طرز تهیه :

  1. پورد ژلاتین را داخل قهوه جوش ریخته ، یک قاشق غذاخوری پودر قند و آب را به آن اضافه کنید. و کاملا هم بزیند تا مخلوط گلوله ای نداشته باشد . قهوه جوش ار روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین کاملا حل شود.
  2. ژلاتین حل را درون کاسه ای ریخته، به آن قدری پودر قند الک شده اضافه کنید .تا خمیری سفیدی به عمل آید که به دست نچسبد .
  3. خمیر را به تعداد رنگ های دلخواه تقسیم کرده و آن ها را با رنگ خوراکی رنگ کنید. خمیر ها را درون کیسه فریزر نگهدار ینمایید چون زود خشک می شوند. برای قالب زدن خمیر ان را روی میز به قطر یک میلی متر پهن کنید. اگر خمیر به میز چسبید از پودر قند کمک بگیرید یا مجددا آن را کمی مالش دهید
  4. .برای درستکردن برگ از قالب های سرنگی موجود در لوازم قنادی فروشی ها استفاده نمایید.، چون فرم برگ و رگبر گ های روی آن یک جا روی خمیر می افتد وکار با آن ها بسیار سریع و راحت است .
  5. در صورت دسترس نبودن این قالب ها از قالب های فلزی برگ استفاده نموده و بعد از قالب زدن رگبرگ ها را به کمک کارد روی آن شکل دهید . برگ های منحنی ، خشک شده و فمر داشته باشند . باری درست کردن گل از قالب های فلزی گل استفاده نموده ، خمیر را قالب زده و با ابزار کار روی فوندانت، آن ها را زیباتر کنید .
  6. مدت زمانی که برا ی خشک شدن کامل این گل و برگ ها در نظرگرفته می شود چیزی حدود 45 ساعت می باشد، طوری که اگر روی هم قرار گرفتند ، نشکنند
  7. اگر یک کیک ساده خشک را تزیین می کنید برای چسباندن گل و برگ ها روی آن از مخلوط بسیار غلیظ پودر قند ، آب و یا سفیده تخم مرغ و پودر قند استفاده نمایید.
  8. همچنین می توانید ا آیسینگ ( ICUNG) ساده شکر ی استفاده نمایید. برای تهیه این نوع آیسینگ 300 گرم پودر قند را با مقدار کمی آب معمولی یا آب لیمو ترش مخلوط نموده مایع بسیار غلیظی تهیه کرده در صورت دلخواه آن را با رنگ خوراکی رنگ کنید و با قاشق روی کیک بریزید و طوری که از بقعضی قسمت ها سرازیر شود . توجه داشته باشید. که اگر از این نوع آیسینگ استفاده می نمایید از ابتدا را درون ظرف مناسبی بگذارید تا بعدا مجبور به جابه جایی آن نشوید چون رویه ترک می خورد . و آیسینگ زیبایی خود را از دست می دهد.
  9. قبل از خشک شدن آیسینگ گل و برگ ها را روی کیک قرار دهید و به صورت دلخواه تزیین نمایید.
     

منبع:

بخش آشپزخانه ایرانی سایت راسخون

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.