بازي Unbound Saga

US) Unbound Saga) براساس کاميک بوک شرکت Dark Horse Comic به همين نام ساخته شده است. داستان بازي درباره شخصيتي به نام ريک (Rick) است که با همکاري لوري (Lori) به جنگ شروران خيابان مي رود. آن ها در شهري به نام تاکسوپليس (Toxopolis) زندگي مي کنند که آخرين شهر بازمانده روي زمين است؛ اما فساد و خرابي سراسر
چهارشنبه، 18 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازي Unbound Saga

 بازي Unbound Saga
بازي Unbound Saga


 

نويسنده: کسري کريمي طار




 
US) Unbound Saga) براساس کاميک بوک شرکت Dark Horse Comic به همين نام ساخته شده است. داستان بازي درباره شخصيتي به نام ريک (Rick) است که با همکاري لوري (Lori) به جنگ شروران خيابان مي رود. آن ها در شهري به نام تاکسوپليس (Toxopolis) زندگي مي کنند که آخرين شهر بازمانده روي زمين است؛ اما فساد و خرابي سراسر اين شهر را فرا گرفته است.
US از لحاظ بصري و بسياري از المان هاي گيم پلي يک کپي سه بعدي از بازي افسانه اي سگا Comix Zone است! ريک و لوري هماننده اسکچ ترنر (شخصيت اصلي Comix Zone) از صفحه کاميک بوکي به صفحه مقابل مي پرند. بعد از بين بردن دشمنان هم دستي روي صفحه ظاهر مي شود و دشمن بعدي را طراحي مي کند. بازيباز با زدن دکمه Select مي تواند شخصيت خود را در آن واحد عوض کند. براي افزايش تنوع ارتقاهاي (Upgrade) زيادي در بازي گنجانده شده که با پيشروي بيشتر قابل دسترس مي شوند. تا اين جاي کار همه چيز عالي به نظر مي رسد. يک بازي سه بعدي کاملا شبيه Comix Zone همراه با ويژگي هايي مثل ارتقاي شخصيت؛ اما متاسفانه US به هيچ وجه از يک اثر متوسط بالاتر نمي رود. نکته اول نداشتن جدابيت است که باعث مي شود بازيباز بعد از مدتي خسته شده و بازي را کنار بگذارد ماموريت هاي بازي معمولا از اواسط آن به بعد خسته کننده و به طرز وحشتناکي سخت مي شوند و نداشتن قابليت ذخيره ميان مراحل کار را بدتر مي کند.
علاوه بر اين مشکلات ريز و درشت بسياري در بازي وجود دارد. استخوان بندي مبارزه ها خوب است؛ اما از مشکلات بازي هاي Beat Em Up قديمي بهره مي برد. مثلا يکي از بدترين مشکلات بازي گير افتادن بين دودشمن است.
ريک و لوري هر دوقابليت هاي منحصر به فرد خويش را دارند؛ اما بعيد است بازيباز علاقه اي به انتخاب لوري داشته باشد. ضربات وي هرچند سريع است؛ اما آسيب بسيار کمي وارد مي کند؛ علاوه بر اين لوري قابليت بلند کردن دشمنان را نيز ندارد. به اين ها قابليت درمان و نامريي کردن خود را نيز اضافه کنيد؛ اما باز هم انتخاب شما ريک مجبور به استفاده از وي خواهد شد (بدترين بخش بازي!).
وسايل زيادي بر روي صفحه وجود دارد که از آن ها مي توان به عنوان اسلحه استفاده کرد، هرچند معمولا بعد از سه تا پنج ضربه از بين خواهند رفت. البته تنها ريک با توجه به هيکل بزرگش قادر به استفاده از اين وسايل است و با زدن دکمه R براي لوري يک منو باز مي شود که داراي مواردي هم چون افزايش جان و... است. بازي داراي 10 مرحله خواهد بود که هر کدام 10 الي 20 دقيقه به طول مي انجامد؛ البته اين ميزان با توجه به درجه سختي بازي مي تواند کاهش يا افزايش يابد.
صحنه هاي سينمايي بازي (که به سبک کاميک بوک هاست) داراي صداگذاري هستند؛ اما در طول مراحل هيچ گونه صداگذاري انجام نشده است.
آهنگ سازي بازي را مي توان بهترين بخش آن ناميد. آهنگ هاي راک بسيار سريع و جذاب باعث افزايش هيجان بازي مي شوند و حتي بسياري از مشکلات گيم پلي را برطرف مي کنند!
گرافيک بازي به عنوان يک بازي PSP قابل قبول است. محيط هاي بازي کاملا به صورت کاميک بوکي و البته همانند سه گانه Resident Evil از پيش رندر شده هستند. در کنار محيط نقاشي شده، گرافيک شخصيت هاي بازي و اجسام محيط نيز در سطح خوبي قرار دارد.
US هرچند بازي فوق العاده اي نيست و از مشکلات زيادي رنج مي برد؛ اما يک اثر سرگرم کننده است و براي طرفداران سرسخت Comix Zone و بازي هاي Beat Em Up قديمي مي توان بسيار جذاب و خاطره انگيز باشد.
منبع:نشريه بازي رايانه، شماره 33



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط