در تعطيلات خيلي ساده آرامش را جذب کنيد

آيا شما دستبند، دست نوشته يا نقاشي زيبا و خاصي داريد که الهام بخشتان باشند؟ ديوارهاي سوراخ شده زندگيتان را با کمک آنها پر کنيد! هر چند وقت يک بار سري به بازار کهنه فروش ها يا نمايشگاه هاي لوازم تزييني منزل بزنيد تا چيزهايي را که باعث خوشحاليتان مي شوند، ديده و سرحال شويد. يک سايت خوب پر از عکس هاي زيبا پيدا کنيد، چند عکس
سه‌شنبه، 24 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در تعطيلات خيلي ساده آرامش را جذب کنيد

در تعطيلات خيلي ساده آرامش را جذب کنيد
در تعطيلات خيلي ساده آرامش را جذب کنيد


 

نويسنده:مرجان توکلي




 

خويشتن را در محاصره الهامات و انگيزه هاي گوناگون قرار بدهيد:
 

آيا شما دستبند، دست نوشته يا نقاشي زيبا و خاصي داريد که الهام بخشتان باشند؟ ديوارهاي سوراخ شده زندگيتان را با کمک آنها پر کنيد! هر چند وقت يک بار سري به بازار کهنه فروش ها يا نمايشگاه هاي لوازم تزييني منزل بزنيد تا چيزهايي را که باعث خوشحاليتان مي شوند، ديده و سرحال شويد. يک سايت خوب پر از عکس هاي زيبا پيدا کنيد، چند عکس خوب را انتخاب کرده و پس از چاپ آنها در ابعادي بزرگ تر، در جايي قرارشان دهيد که هر روز آنها را ببينيد. جملات الهام بخشي را که دوستشان داريد در ابعادي بزرگ تر تايپ کرده، آنها را چاپ کنيد و در جايي بگذاريد که اگز زماني نياز به کسب انرژي بيشتر داشتيد بتوانيد آنها را بخوانيد. قرار دادن جملات و تصاوير الهام بخش در محل سکونت و کار، مي تواند باعث تمرکز پيوسته بر روي آن منبعي شود که انگيزه شما در لحظه لحظه زندگيتان خواهد شد؛ بي آنکه نوع کاري که انجام مي دهيد مهم باشد.

بخشي از وقت خود را به طبيعت اختصاص بدهيد:
 

گاهي اوقات ساکت نشستن در فضايي آرام خارج از منزل مي تواند نااميدي را فرونشانده و ذهن و جسمتان را طراوت ديگري ببخشد. به فضاي آزاد و پارک مورد علاقه خود برويد و يک ساعت در آنجا بنشينيد يا به آرامي در ميان باغچه هاي آن(که در هر فصلي طراوت و زيبايي خاص خودش را دارد) قدم بزنيد. بگذاريد که زيبايي هاي ظاهري، موجبات برانگيخته شدن احساسات شما را فراهم آورند. از پارک هاي جنگلي ديدن کرده و مدتي را به تماشاي بازي بچه ها اختصاص بدهيد. حتي مي توانيد به يک شهر ساحلي رفته و بگذاريد که قدرت دريا(يا حتي يک درياچه يا رودخانه)وجودتان را مسحور سازد. اگر مي گوييد که در نزديکي خانه تان هيچ فضاي سبزي وجود ندارد خودتان در ايجاد فضاي سبز پيش قدم شويد. چند گياه سبز يا گل خريداري کنيد تا طراوت گل ها و گياهان، به فضاي خانه و محل کارتان نشاط ببخشند.

باغچه خود را وجين کنيد تا ذهنتان نيز وجين شود:
 

اگر باغچه اي در منزل داريد، روزي نيم ساعت از وقت خود را صرف وجين کردن و آب دادن به باغچه بکنيد. همان طور که در حال انجام اين کار هستيد، تصور کنيد که داريد افکار منفي را از ذهنتان مي زداييد(اگر باغچه واقعي نداريد، تنها کافي است که دور حياط منزلتان قدم بزنيد- مطمئن باشيد که هنگام قدم زدن چشمتان به علف هاي هزر فراواني مي افتد! اگر هم در خانه تان حياط نداريد مي توانيد اين تمرين ذهني را در جريان مراقبه روزانه تان انجام بدهيد، چه در اين صورت نيز سودمند خواهد بود.) به خود بقبولانيد که با هر علف هرزي که از باغچه درمي آوريد، فضاي کافي را براي ورود انگيزه و الهام به زندگيتان ايجاد مي کنيد. وقتي کار وجين علف هاي هرز تمام شد، به انبوه آنها نگاه کنيد و همان طور که در حال جمع کردنشان هستيد تا آنها را داخل سطل آشغال بريزيد، از احساس خوبي که در نتيجه اين کار سراسر وجودتان را فرا مي گيرد کاملاً آگاه شويد. آنگاه به سراغ انجام کارهاي روزانه تان برويد و دريابيد که تا چه اندازه احساس سبکي و آرامش مي کنيد.

خود را از دام آگاهي از حوادث بد و دلتنگي ها برهانيد:
 

عمل به اين راهکار و رسيدن به نتايج دلخواه ممکن است کمي زمان ببرد، اما به زحمتش مي ارزد! از همين امروز شروع کنيد، بياييد زمان قرار گرفتن در معرض ناخوشايندي هاي زندگي را کم کنيد. اين کار مي تواند نخواندن صفحه حوادث روزنامه ها باشد يا پرهيز از رويارويي با افرادي که افکار و انديشه هايي مسموم دارند. در هر صورت، مهم، شروع تمرکز بر روي درون دادهاي مثبت است. اگر شما ناچاريد روزي يک بار نگاهي اجمالي به سرخط خبرهاي يک شبکه اينترنتي بيندازيد و تنها آن خبرهايي را بخوانيد که احساس مي کنيد دانستنشان برايتان سودمند است، اين اولين گام مثبت است. اگر مي توانيد، از گرفتار شدن در باتلاق خبرهاي روزانه بپرهيزيد. بعد از مدتي، همين اقدام به طور خودکار باعث مي شود که انگيزه بيشتري پيدا کنيد، زيرا ديگر اتفاقات وحشتناکي که در دنياي اطراف شما به وقوع مي پيوندند، احاطه تان نمي کنند. از همه اينها گذشته، کاري که از دست شما بر نمي آيد، پس چرا بي جهت خود را درگير آنها کنيد.

يک رويکرد متفاوت را تجربه کنيد:
 

اگر شما انجام کاري را مدام پشت گوش مي اندازيد و وقت تلف مي کنيد، آن هم تنها به اين خاطر که کار مورد نظر بسيار سخت و نامطلوب به نظر مي رسد، چند دقيقه اي صبر کنيد تا يک طرح عملي جديد براي خودتان پيدا کنيد. شايد نياز داشته باشيد که يک هدف بزرگ تر را به اهداف کوچک تر تقسيم بکنيد، يا اين که مي توانيد از زاويه ي ديگري به قضيه نگاه کرده و کار خود را از همان زاويه که متفاوت از قبل است ادامه بدهيد. گاهي اوقات تنها تغيير چيزهاي اطراف مي تواند در شکستن مرزهاي خستگي، يکنواختي و مبارزه با ترس هاي فلج کننده بسيار مؤثر باشد.

اتومبيل خود را تميز کنيد:
 

آيا مي دانيد که اتومبيل نمادي از حرکت و پيشرفت در زندگي شماست؟ اگر اتومبيلتان کثيف، به هم ريخته، يا خراب باشد، چند ساعتي صرف تميز کردن و رفع خرابي هاي آن کنيد. بدنه ماشين را بشوييد، داخل آن را تميز کنيد، و همه چيزهاي به دردنخوري را که اصلاً جايشان در داخل اتومبيل نيست دور بريزيد. شيشه ها را تميز کنيد تا به نمادي از عاقبت انديشي و خوش بيني تبديل شوند. ضمناً از کشيدن جاروبرقي بر روي روکش صندلي ها و کف اتومبيل غافل نشويد؛ چه با اين کار انرژي ساکن را از بين مي بريد. سواي اين نماد پردازي ها، فعاليت بدني که به واسطه نظافت در شما ايجاد مي شود مي تواند جان تازه اي به شما ببخشد.

بازي کنيد:
 

بازي کردن؛ درست مثل خنديدن، مي تواند خلق شما را در جهت مثبت تغيير داده و انژري تازه اي به جسمتان ببخشد. اگر هيچ يک از دوستان يا اقوام در کنارتان نيستند که با آنها بازي کنيد، با خودتان بازي کنيد! اگر انجام بازي خاصي به بيش از يک بازيکن نياز دارد، موقعيتتان را تغيير دهيد. بدين ترتيب مي توانيد در مصاف با خودتان قرار بگيريد. شايد اين کار احمقانه به نظر برسد و کمکي به شما نکند، اما حداقل مي تواند ساعت خوشي را برايتان رقم بزند.

اول از همه دشوارترين کارها را انجام بدهيد:
 

ممکن است شما از فکر انجام يک کار دشوار، سخت به هراس بيفتيد. ضمن اين که طفره رفتن از انجام آن به هراستان مي افزايد! اما بهترين کار اين است که با تمام توان خود تصميم بگيريد که بر هراستان غلبه کرده و اول از همه دست به آن کار بزرگي بزنيد که از انجام دادنش نفرت داريد-مطمئن باشيد که بقيه روزتان به آرامي و لذت سپري خواهد شد.
منبع:نشريه موفقيت، شماره 185



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.