جلوه هاي ماندگار عقيده و جهاد(3)

ديروز ذي الحجه بود. ديروز در كل جهان ، پيروان انقلاب اسلامي و دشمنان مشكرين ، اين روز را گرامي داشتند. شما پيروان امام خميني نيز آن را گرامي داشتيد. اما سؤال اين است كه اين روز را چرا گرامي مي داريم؟ شما يادتان هست كه پارسال در چنين روزي، عظمت خانه خدا را زير پا گذاشتند ، حريم امن حرم الهي را شكستند ، ميهمانان خدا را قتل عام
شنبه، 28 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جلوه هاي ماندگار عقيده و جهاد(3)

جلوه هاي ماندگار عقيده و جهاد(3)
جلوه هاي ماندگار عقيده و جهاد(3)


 






 
خلاصه ای از پيام ها ، سخنراني ها و مصاحبه هاي شهيد علامه سيد عارف حسين الحسيني
آيه برائت امروز هم حجيت دارد
سخنراني شهيد در تبيين آئين عبادي سياسي برائت از مشركين در شهر كراچي پاكستان

بسم الله الرحمن الرحيم
قال الحكيم: «و اذان من الله و رسوله الي الناس يوم الحج الاكبر ان الله برئ من المشركين و رسوله» توبه /3
ديروز ذي الحجه بود. ديروز در كل جهان ، پيروان انقلاب اسلامي و دشمنان مشكرين ، اين روز را گرامي داشتند. شما پيروان امام خميني نيز آن را گرامي داشتيد. اما سؤال اين است كه اين روز را چرا گرامي مي داريم؟ شما يادتان هست كه پارسال در چنين روزي، عظمت خانه خدا را زير پا گذاشتند ، حريم امن حرم الهي را شكستند ، ميهمانان خدا را قتل عام كردند و در حرم خدا ، شعار دهندگان مرگ بر آمريكا ، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر شوروي را به رگبار بستند.
سئوال اين است كه اين زائران بي گناه چه گناهي داشتند؟ تنها جرم آنها اين بود كه مي خواستند به اين آيه قرآني عمل نمايند كه: «و اذان من الله و رسولي الي الناس يوم الحج الاكبر ان الله بري من المشركين و رسوله.» جرم آنان ، سر دادن شعار «مرگ بر آمريكا ، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر شوروي» بود. شعارشان الله اكبر بود. آنها مي خواستند همراه با بعد عبادي حج ، بعد سياسي آن را نيز احياء نمايند. آنان مي خواستند از اجتماع عظيم مسلمانان و حج اكبر استفاده و مسلمين را از دردهاي خويش آگاه و آنان را متوجه مشكلاتشان كنند. جز اين هيچ جرم ديگري نداشتند. سئوال اين است كه آن برائتي كه اين حجاج مظلوم مي خواستند به آن عمل كنند ، چيست؟ جوابش واضح است. برائت يعني اظهار تنفر. خداوند در ايام حج برائت از مشركين را بر مسلمان ها واجب كرده است. آيا آيه قرآن نص است يا خير؟ و مراد از مشركين فقط مشركين زمان رسول خدا بودند يا مشركين امروز نيز شامل اين حكم هستند؟ اگر مشركين امروز نيز وجود دارند و آيه اي هم نسخ نشده ، چرا مسلمين نبايد در كنار مناسك عبادي از مشركين برائت كنند؟ اگر آيه قرآن امروز نيز حجيت دارد و احكامش جاري است ، پس در جائي كه رمي واجب است ، مناسك ديگر هم واجبند. همراه آن برائت از مشركين نيز واجب است.

برادران عزيز!
 

سئوال ما از آمريكايي ها و عربستاني ها نيست ، بلكه سئوال ما از كساني است كه مي گويند در ايام حج شعار دادن بدعت است. تظاهرات بدعت است. پس بيائيد اين آيه قرآن را تفسير كنيم. اگر بخواهيم به اين آيه عمل و از مشركين اظهار برائت كنيم ، پس بگوئيد چگونه بايد اظهار تنفر كنيم؟
اسلام داراي دو نوع احكام است. روش بعضي از احكام در اسلام تشريح شده است. مثلا در مورد نماز گفته شده است چگونه آن را به جا بياوريم. شريعت به ما گفته است كه نماز را از نيت شروع كنيد و بعد از قيام ، ركوع، سجود ، تشهد و در آخر سلام را به جا آوريد. اگر غير از اين روش نماز را به جا آوريم، آن نماز باطل خواهد بود. مثلا براي خانم ها گفته شده است كه در نماز جز صورت همه بدنشان را بپوشانند ، ولي گفته نشده است كه حجاب چگونه باشد. پيراهن و شلوار باشد يا چيزي ديگر؟ اسلام اين را به عهده مردم گذاشته است. خوردن و آشاميدن نيز همين احكام را دارد. برائت نيز از همين امور است كه نحوه انجام آن به عهده مردم گذاشته است.
اكنون بايد زماني را ديد كه ما در آن زندگي مي كنيم. اگر كسي بخواهد از دولتي برائت جويد ، روش آن چگونه
خواهد بود؟ آيا روش در اين زمان اين نيست كه برائت به صورت تظاهرات و اجتماعات باشد و شعار داده شود؟ آيا امروز همين روش رايج نيست؟ اسلام شيوه برائت را به عهده مسلمين گذاشته است. امروز اگر ما طبق آيه قرآن بخواهيم از آمريكا ، شوروي و اسرائيل اعلام برائت كنيم ، بايد در ايام حج در مكه سمينارهائي را منعقد كنيم و تظاهراتي را انجام دهيم. اين تظاهرات بايد با امنيت ، با عزت و با روش مناسبي انجام شوند. مردم بدون تعدي ، بدون اذيت و دل آزاري مسلمانان ديگر و با اظهار وحدت و همدلي و اظهار تنفر از كفر ، شرك و استكبار جهاني ، شعارهاي «الله اكبر ، يا ايها المسلمون ، لا شرقيه و لا غربيه ، اسلاميه ، اسلاميه ، الموت لامريكا ، الموت لاسرائيل ، الموت الروسيه» سر دهند.
لذا اگر مفتيان درباري و ديگران، برائت از مشركين با اين روش و منوال را قبول ندارند ، اين صرفا ادعائي است كه براي خشنودي آمريكا و تقرب و رضايت آل سعود است ، والا اگر شما به تاريخ مراجعه كنيد ، طبق قرآن كريم ، رسول اكرم (ص) كه باني اسلام است، چگونه حج را انجام مي داد؟ آيا رسول اكرم (ص) در ايام حج نظام اسلامي را تبليغ نمي كرد؟ حتي در تاريخ آمده است كه رسول اكرم (ص)در مني ، ميان خيمه هاي حاجيان مي رفت و با آنان راجع به نظام اسلامي و احكام اسلامي صحبت مي كرد. هنگامي كه رسول خدا (ص) به خيمه هاي حاجيان سر مي زد ، مشركين دبنال ايشان مي رفتند و معاذالله نسبت كذب به آن حضرت مي دادند. امروز خميني عظيم ، فرزند رسول اعظم و نايب ائمه اطهار (ع) در ايام حج به مردم مي گويد كه از مستكبرين و مشركين برائت جوئيد و آل سعود و مزدورانش به مردم مي گويند كه اين كذب و دروغ است ، لذا مي توانيم بگوئيم كه امام خميني دارد آئين جد اعظمش را احياء مي كند و آل سعود و مزدورانش در پي رواج سنت منافقين هستند.

برادران عزيز!
 

اين مسئله شيعه و سني نيست. من خدمت برادران اهل سنت عرض مي كنم كه اين مسئله شيعه و سني نيست. از براي خدا ، شما بايد بي طرفانه فكر كنيد كه آل سعود از حج چه مي خواهد. من ديروز ميان برادران بريلوي عرض كردم كه آل سعود حج را بي معني و بي مقصد ساخته است.
دولتمردان ما نيز اعلام كرده اند كه ما مي خواهيم انتخابات را بدون حضور احزاب سياسي برگزار كنيم. اين نسبت به قانون خيانت است. اين زيرپا گذاشتن نكاتي از قانون اساسي است. قانون اساسي 1973 كه هيچ ، اينها حتي قانون اساسي ساخته شده به دست خودشان در سال 1985 را نيز محترم نمي شمارند. دولتمردان اين چنيني در قصرشان علماي درباري را مي پرورانند. در يك جامعه مذهبي و اسلامي ، حاكم وقتي موفق است كه هر كارش رنگ و صبغه اسلامي داشته باشد. اين علماي دولتي ، كارهاي خلاف شرع و اسلام دولتمردان را رنگ اسلامي مي دهند. اين عملا همچنين حركات غير اسلامي آل سعود را رنگ اسلامي مي دهند. افراد اين چنيني هرگز نمي بينند قانون چيست ، طبق خواهش هاي نفساني شان عمل مي كنند و مزدورانشان را به كار مي گيرند تا آنان به اين اعمالشان رنگ اسلامي بدهند.
من مقاله خبرنگاري به نام ارشاد احمد حفان را مي خواندم كه نوشته بود هنگامي كه ژنرال ضياءالحق در سال 1985 برگزاري انتخابات را اعلام كرد ، در همان روز مخالفين دولت جلسه اي داشتند. ضياءالحق در تمام روز بر سجاده نماز نشسته بود و دعا مي خواند ، يعني اين جلسه اين قدر بر دولتمردان تاثير داشت. اگر در ايام حج ميليون ها مسلمان كه دشمن امريكا ، شوروي و اسرائيل هستند در مكه جمع مي شدند و اين حج با هدف و مقصد مي بود ، در موسم حج ، خواب راحت اين قدرت ها از بين مي رفت.
شما شيعيان حيدر كرار، شاگردان مكتب جعفريه در فلكه ريگل (فلكه معروفي است در كراچي) تظاهرات مي كنيد و به سبب اين تظاهرات ، كاخ هاي آمريكا به لرزه در مي آيند ، اما اجتماع مسلمين در ايام حج بر اينها هيچ تاثيري ندارد ، چون آل سعود حج را بي هدف و بي مقصد مي كنند. اين علامت اسلام آمريكايي است كه در آن مي توانيد نماز بخوانيد ، حج انجام دهيد ، الله اكبر بگوييد ، اما همراه آن ابرقدرت هايي چون امريكا و شوري را هم بپذيرند. قيام و ركوع باشد ، اما همراه آن كاخ سفيد و كرملين را عبادت كنيد. در هر نمازي «اياك نعبد و اياك نستعين» بگوئيد ، اما دست گدائي به سوي واشنگتن يا مسكو دراز كنيد. در ايام حج شيطان را رمي كنيد ، اما حق شعار دادن عليه آمريكا و شوروي را نداشته باشيد ، اين است اسلام آمريكايي.
اگر بخواهيم اسلام محمدي را در كشورهاي اسلامي اجرا كنيم ، بايد اسلام آمريكايي را كنار بزنيم. امروز در كشورهاي اسلامي اين حاكمانند كه اسلام امريكايي را آورده اند و خواست همين دولتمردان و حاكمان اين است كه در اين كشورها اسلام آمريكايي حاكم باشد. در اسلام آمريكايي ملاهاي درباري از زكات هم استفاده مي كنند! آيا نظام شاهي در اسلام وجود دارد؟ دولتمردان مامي خواهند كه اسلام آمريكايي را پياده كنند. در اين اسلام موفقيت از آن آمريكاست. اسلامي كه ضياءالحق از آن نام مي برد ، فقط از لحاظ اسمي اسلام است و در آن برتري از آن آمريكاست. بدبختي ما به خاطر همين حاكمان و دولتمردان است.
شما نگاه كنيد اگر دولتمردان ما راجع به مسئله فلسطين و جنگ ايران و عراق ، درد و احساس داشتند ، هرگز در اجتماعاتشان عليه اسلام و مسلمين اقدام نمي كردند. در كنفرانسي كه در اردن برگزار شد ، آيا عليه اسرائيل چيزي به تصويب رسيد؟ نه ، بلکه عليه كسان ديگري اقداماتي را تصويب كردند. در اين كنفرانس حتي اسم اسرائيل هم برده نشد. در جلسه وزراي خارجه كشورهاي اسلامي ، هيچ اقدامي عليه اسرائيل صورت نگرفت ، اما آن چيزي كه به تصويب رسيد اين بود كه ممنوعيت براي حجاج ايجاد و تعداد حجاج كم شود. آيا اسلام در قرآن حج را واجب نكرده است؟ «ولله علي الناس حج البيت من استطاع اليه سبيلا» آل عمران /97. پس چرا تعداد حجاج را كم مي كنند؟ اسرائيل با تيراندازي ، جوان هاي ما را به شهادت مي رساند ، به نواميس ما تجاوز مي كند ، به مسجد الاقصي بي حرمتي مي كند ، اما دولتمردان عرب هيچ قراردادي عليه اسرائيل تصويب نمي كنند؛ لكن عليه جمهوري اسلامي ايران كه دشمن آمريكا و اسرائيل است ، قراردادي را تصويب مي كنند. لذا به خاطر همين ، اوضاع آنقدر دگرگون شده است كه رهبر عظيم الشان ايران كه حاضر نبود لحظه اي با كفر كنار بيايد و مي خواست تا آخرين قطره خون و تا آزادي كامل عراق مقاومت كند ، امروز به خاطر رويه ضد اسلامي همين دولتمردان و حكام عرب و توطئه هاي استكبار جهاني و ابرقدرت ها ، چيزي را قبول مي كند كه به قول خودش قبولي آن كمتر از نوشيدن زهر نيست. حضرت محمد مصطفي(ص) چگونه با توجه به اوضاع و شرايط ، صلح حديبيه را قبول كرد؟ امروز هم امام خميني به خاطر خيانت هاي همين دولتمردان نااهل ، صلح را مي پذيرد. اگر اينها جوابي داشتند ، انصافي داشتند و منافع اسلام و مسلمين را در نظر داشتند ، اين اوضاع به وجود نمي آمد.
كسي نمي داند كه عراق خارج از دين است؟ كسي نمي داند كه عراق در جنگ سلاح شيميايي به كاربرد؟ كسي نمي داند كه در خليج فارس ، اين عراق بود كه جنگ را آغاز كرد؟ كسي نمي داند كه اصل و اساس همه بدي ها صدام است؟ همه مي دانند ، آنان كه ضمير و وجدانشان زنده است ، اهل دل و بيدار و اهل عقل هستند ، مي دانند. تصفيه جنگ در توان سازمان ملل ، كنفرانس اسلامي و جنبش عدم تعهد نيست. شما مشاهده كرديد كه آمريكاي جنايتكار ، هواپيماي مسافربري را سرنگون كرد و كودكان ، زنان و مردان بي گناه به قتل رسيدند. خبر آن قدر سنگين بود كه خود مردم اروپا نيز اين اقدام را توبيخ كردند ، اما سازمان ملل چه قراردادي را تصويب كرد؟ فقط گفتند كه ما متاسفيم. سازماني كه اين شرائط را دارد، چگونه به داد مظلومين خواهد رسيد؟
دنيايي كه در آن زندگي مي كنيم، فقط زبان زور را مي فهمد و دليل و برهان را نمي فهمد. همان گونه كه صلح حديبيه و صلح امام حسن مجتبي(ع) نتايج و آثار مثبتي داشت، اميدواريم كه با توجه به اين اوضاع و شرائط ، آثار و نتايج مثبتي بر جمهوري اسلامي ايران مترتب شود.

برادران عزيز!
 

اگر در زمان نخست وزيري محمدخان جوينجو همكارانش متهم شدند كه رشوه گرفتند ، زمين گرفتند ، در زمان حكومت نظامي ژنرال ضياءالحق نيز به سرهنگ ها ، در شهرهاي متعددي چون لاهور ، كراچي ، اسلام آباد و مولتان زمين هاي گران قيمتي داده شد. اگر اعطاي اين زمين ها به سرهنگ ها جايز بود ، چرا براي نمايندگان مجلس جايز نباشد؟ ما اين منطق را متوجه نمي شويم كه دولت محمدخان جونيجو را به اين بهانه بركنار كردند كه در كشور امنيت نيست. در زمان ژنرال ضياءالحق هست؟ هم از لحاظ فرقه گرايي و هم از لحاظ لساني و قومي. از زماني كه ژنرال ، دولت جديد را روي كار آورد ، آيا در ايالت سند و جاهاي ديگر امنيت وجود دارد. من هشدار مي دهم كه اگر مسلمان ها بيدار نشوند ، ژنرال به بهانه ناامني ، انتخابات را ملغي خواهد كرد. من به افرادش شيعه و سني و سياسيون و سازمان ها هشدار مي دهم كه در ايام ماه محرم و صفر هوشيار باشند و فرصتي به فاسدان و آشوبگران ندهند كه به بهانه آشوبگري و ناامني ، انتخابات را باطل كنند. آنها مي گويند كه ما در سال 1985 انتخابات را به صورت حزبي برگزار نكرديم (يعني به حزب هاي سياسي اجازه نداديم) ، چون اين احزاب را كسي نمي شناسد. ما اين قضيه را مي فهميم ، اما مفصل درباره اش گفتگو نمي كنيم ، اما عرض خواهم كرد كه مسئله اين نيست ، بلكه مسئله اين است كه خريد افراد آزاد آسان تر است ، اما گر افراد به صورت حزبي وارد شوند ، خريد آنان كار دشواري خواهد بود، لذا ژنرال ضياءالحق مي خواهد انتخابات بدون حضور احزاب سياسي برگزار شود. هر كه بدون پشتوانه حزب سياسي و گروهي وارد مجلس شود، وادار كردن او به خواسته هايتان به صورت تطميع يا تهديد آسان تر خواهد بود.

برادران عزيز!
 

ما بايد بيدار و هوشيار باشيم اينها گاهي صحبت از اسلام مي كنند و گاهي از جمهوريت! اين همه دروغ و حيله است و ما خوب اين را متوجه مي شويم. هدف ما از اين اجتماعات برائت از دشمنان اسلام است ، خواه در لباس كفر باشند و يا در جامعه نفاق.

برادران عزيز!
 

ما اگر امروز حركت و مسئله آل سعود را با جذابيت پيگيري نكنيم ، معلوم نيست كه آنان به حج چه هويتي بدهند. آل سعود امروز فقط فلسطيني ها ، لبناني ها و ايراني ها را از حج منع كرد ، ولي اگر ما تساهل كنيم و اين مسئله را با جديت پي گيري و اعتراض نكنيم ، ممكن است سال آينده ، ما را هم از بركات عظيم حج محروم كنند. هيچ اطميناني به آل سعود وجود ندارد ، چون خودشان برنامه ندارند و عمل آنان طبق برنامه آمريكايي هاست.

برادران عزيز!
 

ما بايد به اين مسائل توجه داشته باشيم. اگر ما بخواهيم از حج استفاده كامل ببريم ، بايد مكه ، مدينه و حرمين شريفين در دست كساني باشند كه نمايندگان اصيل مسلمين هستند ، نه نمايندگان آمريكا. آنها بايد افراد متقي و پرهيزگاري باشند.

برادران عزيز!
 

خودتان و ديگران را از فلسفه حج آگاه سازيد. حج داراي مفهوم وسيع و ابعاد مختلفي است. اگر بخواهيم حج كاملي را انجام دهيم ، بايد به ابعاد مختلف آن بپردازيم.
والسلام عليكم و رحمه الله بركاته

جلوه هاي ماندگار عقيده و جهاد(3)

منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 50



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.