روشي آب زيرکاهانه

يک زماني مي رسد که شما شديداً نياز به مخفي سازي يک سري اطلاعات در کامپيوترتان پيدا مي کنيد. بعضي ها به سراغ روش هاي رمزگذاري اطلاعات مي روند که عموماً هم نياز به نرم افزارهاي خاصي دارد.يا تغييرات ويژه اي که کار با فايل را در ظاهر غيرممکن مي کند.
چهارشنبه، 1 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روشي آب زيرکاهانه

روشي آب زيرکاهانه
روشي آب زيرکاهانه


 

نويسنده: عليرضا قاسمي




 

براي مخفي سازي فايل درون عکس!
 

يک زماني مي رسد که شما شديداً نياز به مخفي سازي يک سري اطلاعات در کامپيوترتان پيدا مي کنيد. بعضي ها به سراغ روش هاي رمزگذاري اطلاعات مي روند که عموماً هم نياز به نرم افزارهاي خاصي دارد.يا تغييرات ويژه اي که کار با فايل را در ظاهر غيرممکن مي کند.
از آن طرف حساب کنيد دسترسي به اين جور اطلاعات عموماً لازم است از يک نرم افزاري استفاده کنيد. خود اين نرم افزارها ممکن است از روي سيستم تان کشف بشوند و کارتان دربيايد!
در اين مقاله مي خواهيم راهي توضيح د هيم تا فايل ها را از دسترس ديگران دور نگاه داريم و چون عموماً خيلي شناخته شده نيست و يک خورده هم راحت نيست پيدا کرد ن فايل هاي رمز گذاري شده خيلي به نظر راه نسبتاً امني مي رسد. خيلي راه جديدي نيست ولي به نظر آن قدر کاربردي رسيده است که بخواهيم آن را با شما به اشتراک بگذاريم: (خوبي اين راه اين است که مي توانيد هر تعداد از هر نوع تعداد فايل را که مي خواهيد درون يک عکس مخفي کنيد. دوباره به دست آورد ن عکس ها هم نسبتا ساده است. کلي به درد مواقعي مي خورد که حال و حوصله راه هاي فني پيچيده را نداريد يا ابزار خاصي د م دستتان نيست.

چگونه فايل ها را در يک فايل عکس JPEG مخفي کنيم؟
 

براي اينکار يک نرم افزار مانند WinRAR بايد داشته باشيد که مي توانيد از اينترنت دانلود کنيد و يا از داخل مجموعه نرم افزارهاي موجود در بازار پيدا کنيد.البته شما مي توانيد از هر نرم افزار مشابه ديگري که بتواند با فايل هاي RAR کار کند نيز استفاده کنيد.
مي رويم سراغ انجام عمليات جسارتاً آنتي فوضولي!
يک/ابتدا پوشه درست کنيد و فايل هايي را که نياز به مخفي شد ن دارند به آن اضافه کنيد. يک عکس مناسب هم پيدا کنيد که شک برانگيز نباشد. «لطفا کمي اينجا 007 خونتان بالا برود.»
دو/فايل هايي را که نياز به مخفي شد ن دارند را انتخاب کنيد (با نگاه داشتن د کمه Ctrl روي کي بورد مي توانيد راحت تر انتخاب کنيد) و کليک راست را بزنيد. يک گزينه مثلاً Add to Test مي بينيد. با استفاده از آن فايل ها را در يک فايل RAR بسته بندي کنيد.
سه/يک چک بکنيد که فقط فايل هايي را که مي خواهيد در عکس مخفي بشود را ZIP کرده باشيد و خود عکس را کاري نکرده باشيد.
چهار/وارد قسمت بامزه ماجرا مي شويم. روي Start رفته و برنامه RUN را اجرا کنيد. در کادري که وجود دارد بنويسيد CMD و Enter بزنيد. يک پنجره با خط فرمان براي شما باز مي شود. مثلاً اگر پوشه اي که در مرحله يک ساختيد در درايور C است تايپ کنيد CD و سپس/ و بعد از Enter زد ن اگر اسم پوشه اي که ساختيد Test بوده است در خط فرماني که ظاهر مي شود بنويسيد

CD Test
c:\>cd Test
c:\>Test>

پنج/اين مرحله مهم ترين مرحله مي باشد. يک ساختار مثل ساختار زير را در نظر بگيريد:
 

copy/b PIC.JPG + Test.rar PIC.jpg

بايد عنوان عکس را و عنوان فايل زيپ شده را د قيقا جايگزين PICو Test کنيد. در يک نمونه واقعي همانند عکس زير بسته هايتان را در عکسي به اسم DSC 06578 مخفي مي کند:
 

c:\Test>copy/b DSC 06578+Hidden.rar DSC 06578.jpg
DSC 06578.JPG
file 1 <s> copied
c:\Test>

برويد خوش باشيد که همه کارها با موفقيت به پايان رسيده است. يک بار ديگر پسوند ها را بررسي کنيد که همه چيز درست باشد. همه اين کارها را با ZIP هم مي توانستيد انجام بد هيد ولي خب RAR کمتر به مشکل برمي خورد. بعضي ها با دات زيپ مشکل داشتند.
حالا بايد عکستان آپديت شده باشد و در خودش فايي داشته باشد. مي خواهيد از مخفي کاري تان مطمئن بشويد؟ حجم فايل عکس را چک کنيد. بايد حجم عکس با حجم فايل هاي مخفي شده جمع شده باشد.

چگونه به فايل هاي مخفي شده دسترسي داشته باشيم؟(بازيابي فايل)
 

به دو طريق مي توانيد اين کار را انجام بد هيد.
راه اول:اينکه فرمت عکس را به rar. تغيير بد هيد و با استفاده از نرم افزار WinRAR آن را باز کنيد.
راه دوم:اينکه روي عکس کليک راست کنيد و گزينه ... open with را انتخاب کنيد. بعد WinRAR را انتخاب کنيد و به فايل ها دسترسي داشته باشيد. اگر هم اکنون فايل ها را extract کنيد بر مي گردند به حالت سابق
اين يک روش ساده و خوب است چون اکثراً از اين راه مطلع نيستيد و خيلي ها اصلاً نمي دانند که از اين راه مي شود توي يک عکس کلي فايل پنهان کرد.
منبع: شاهد جوان 57



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.