عشق را دوباره زنده کنيد

اگر بعد از چند سال زندگي مشترک روابط عاشقانه شما با همسرتان کمرنگ شده واحساس مي کنيد زندگي تان به شيريني گذشته نيست اين 5 نکته را به کار ببنديد وقتي در مرحله خواستگاري هستيد، فقط به اين فکر مي کنيد که با هم بودن شما تا چه حد مي تواند هيجان انگيز و عاشقانه باشد. اما اين روزها وبعد از سال ها زندگي مشترک
چهارشنبه، 8 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عشق را دوباره زنده کنيد

عشق را دوباره زنده کنيد
عشق را دوباره زنده کنيد


 

ترجمه:آناهيتا دروديان




 
اگر بعد از چند سال زندگي مشترک روابط عاشقانه شما با همسرتان کمرنگ شده واحساس مي کنيد زندگي تان به شيريني گذشته نيست اين 5 نکته را به کار ببنديد
وقتي در مرحله خواستگاري هستيد، فقط به اين فکر مي کنيد که با هم بودن شما تا چه حد مي تواند هيجان انگيز و عاشقانه باشد. اما اين روزها وبعد از سال ها زندگي مشترک مي بينيد که ديگر نمي توانيد همديگر را شاد کنيد. با گذشت زمان طوري به زندگي مشترک عادت کرده ايد که ديگر هيچ کار فوق العاده اي براي هم انجام نمي دهيد. هميشه آن قدر مسؤوليت وجزئيات وجود دارد که ديگر کسي نمي تواند به رمانتيک بودن فکرکند. شايد احساس خوشبختي را فراموش کرده ايد وفکر مي کنيد همسرتان هم ديگر به آن نمي انديشد.اما مأيوس نشويد. دراينجا 5 راهکار پيشنهادي وجود دارد که به شما کمک مي کند روابط عاشقانه را دوباره به زندگي مشترکتان باز گردانده و آنها را احيا کنيد.

کلمات محبت آميز به کار ببريد
 

اينکه به همسرتان بگوييد دوستش داريد اصلاً جمله بدي نيست، همه دوست دارند که به آنها گفته شود چقدر با ارزش و دوست داشتني هستند. اما علاوه براين جمله کليشه اي، راه هاي ديگري هم براي به کار بردن جملات محبت آميز وجود دارد:-آرزوها، روياها، اميدها و افکار سري خود را با همسرتان در ميان بگذاريد. اين حرف هاي کوچک باعث مي شود همسرتان احساس کند به شما نزديک است چون به او اجازه داده ايد از خصوصي ترين افکار و ديدگاه هايتان باخبر شود. وقتي هدف شما اين است که در زندگي مشترک با همسرتان احساس صميمانه تري داشته باشيد، فقط بايد افکار واحساساتي را مطرح کنيد که بين شما وهمسرتان رابطه محبت آميزتري ايجاد مي کند. هرگونه نگراني که ممکن است عصبانيت يا جاري شدن اشک ها را در پي داشته باشد براي زمان ديگري نگه داريد.-هرچند وقت يکبار به همسرتان بگوييد که چقدر از بابت ازدواج با او خوشحال هستيد. سپس درباره شرايطي که درآن بيشترين احساس خوشبختي را داشته ايد با او حرف بزنيد و توضيح دهيد از کدام رفتارهاي او بيشتر خوشتان مي آيد، شوخ طبعي او، خوشامد گويي اش وقتي از سرکار به خانه مي آييد و...؟ خيلي از زن و شوهرها بيشتر وقت شان را به اين اختصاص مي دهند که درباره تقصيرات و کوتاهي هاي ديگري شکايت کنند. پس اگر مي خواهيد روابط عاشقانه تري داشته باشيد، اين طرز برخورد را کنار بگذاريد و اجازه دهيد که او بداند چه رفتارهايي شما را بيشتر خوشحال مي کند.

به ظاهر يکديگر توجه کنيد
 

اغلب اوقات افرادي که سال هاست باهم ازدواج کرده اند نيازي نمي بينند که به سرو وضعشان برسند و جلوي همسرشان ظاهر خوب و مرتبي داشته باشند. اگر همسر شما دوست ندارد با ظاهري شلخته و به هم ريخته جلوي چشمانش راه برويد اين خواسته او را ناديده نگيريد. اگر شما نسبت به ظاهرتان بي تفاوت باشيد ممکن است همسرتان به سختي بتواند قدمي براي يک روابط رمانتيک تر بردارد.
هيچ چيز بهتر از اين نيست که بتوانيد در خانه تان آزاد باشيد و هر لباسي که دلتان مي خواهد بپوشيد اما به خاطر همسر و زندگي مشترک، به ظاهر و بهداشت فردي تان بيشتر اهميت دهيد. به شريک زندگي تان نشان دهيد که براي داشتن ظاهر خوب وقت مي گذاريد تا تميز، مرتب و خوشبو باشيد.

گاهي «فقط» با هم باشيد
 

هنگامي که زن و شوهر زمان هايي را به تنها بودن با هم اختصاص ندهند، به تدريج شکافي بين آنها ايجاد مي شود. وقتي که زوج ها با هم مشکلاتي داشته باشند سعي مي کنند براي دوري از هم خودشان را با دوستان، بچه ها، افراد خانواده وحتي اشخاص غريبه سرگرم کنند و ازآنها به عنوان سپري براي دوري از همسرشان بهره ببرند. زوج هايي که فرزند کوچکي دارند بايد سعي کنند که بين برنامه هايشان يک جاي خالي هم در نظر بگيرند تا اوقاتي را با هم به تنهايي بگذرانند. البته پيدا کردن يک پرستار بچه خوب کار راحتي نيست و شايد ساده ترين کار اين باشد که هرجا مي رويد، کودک را هم با خودتان ببريد اما بايد بدانيد که لازم است هرچند وقت يکبار تفريحات دو نفره داشته باشيد. بنابراين يکي از مشغوليت هاي ذهني تان را به اين اختصاص دهيد که حداقل چند ساعت در هفته برنامه هاي دو نفره ترتيب دهيد. پياده روي کنيد، به سينما يا پارک برويد. حتي مي توانيد در يک رستوران همديگر را ملاقات کنيد. به هرحال تا آنجا که مي توانيد اين ديدارها را کش دهيد و خيلي زود و با نگراني از بابت وضعيت بچه به خانه برنگرديد.
اگر اين نکته را ناديده بگيريد و زمان هاي با هم بودن را کاملاً حذف کنيد نبايد انتظار داشته باشيد که رابطه شما همچنان عاشقانه باقي بماند. کاري که بايد انجام دهيد اين است که زمان بدون وقفه اي را به بيان افکار، احساسات و نظرات تان اختصاص دهيد. البته به گونه اي که شما و همسرتان را با هم صميمي تر کند.

مثل بچه ها با هم بازي کنيد و بخنديد
 

وقتي روزمرگي بر شما غلبه مي کند شايد فراموش کنيد که بازي و شوخي کردن با يکديگر به اندازه کار کردن با هم اهميت دارد. پس اين لحظات هرچند کوتاه را از دست ندهيد چون باعث مي شود از ازدواج تان بيشتر احساس رضايت کنيد و ازاين بابت از خدا سپاسگزار باشيد. دراين زمينه چند نکته وجود دارد: به شيوه اي که بچه ها با هم بازي مي کنند خوب دقت کنيد. ببينيد چطور سعي مي کنند از بازي با هم لذت ببرند و بخندند. برخلاف کودکان، افراد بزرگسال بيشتر اوقات آن قدر خودشان را در ميان مسؤوليت ها و مشکلات زندگي غرق مي کنند که ديگر جايي براي تفريح و لذت باقي نمي گذارند. پس سعي کنيد نسبت به بقيه مردم زندگي متفاوتي داشته باشيد. اگر تفريح و بازي در زندگي شما گم شده، همين امروز آن را پيدا کنيد-به فعاليت هايي فکر کنيد که هردوي شما از شرکت درآن خوشحال مي شويد. شايد يکي از اين فعاليت ها رفتن به پيک نيک خارج از شهر، بازديد از باغ وحش، رفتن به شهربازي، خريد چند فيلم سينمايي ياحتي نشستن در خانه وسفارش پيتزا باشد. به هر حال بايد فعاليتي را انتخاب کنيد که باعث مي شود هر دوي شما بخنديد و احساس سبکي داشته باشيد. براي اينکه در هر زمان اوقات خوشي را سپري کنيد. سرگرمي هاي متنوعي در اطرافتان وجود دارد اما نکته مهم اينجاست که اين فعاليت ها براي هردوي شما خوشايند وسرگرم کننده باشد. به خاطر ديگري از علاقه خودتان کوتاه نياييد و به زور هم وانمود نکنيد که راضي هستيد.

خاطرات مشترک را تکرار کنيد
 

آيا در دوران نامزدي به يک رستوران خاص مي رفتيد يا حتي از يک خيابان، پارک يا فروشگاه خاطره خوشي داريد؟ سعي کنيد با همسرتان دوباره به آن محل برويد، يعني جايي که براي هر دوي شما معناي خاصي دارد. البته در صورتي چنين تصميمي را مطرح کنيد که دسترسي به آن محل برايتان راحت باشد. براي مثال حتما لازم نيست به شهري برويد که هزاران کيلومتر با شما فاصله دارد فقط به اين خاطر که ماه عسلتان را در آنجا گذرانده ايد. مي توانيد به پارکي برويد که ساعت ها در آنجا با هم قدم مي زديد و درباره زندگي آينده با هم صحبت مي کرديد. به هرحال اگر به خاطراتتان مراجعه کنيد مي بينيد که جاهاي خاطره انگيز زيادي در پس زمينه ذهنتان پنهان شده اند. فقط کافيست گرد و غبار فراموشي را از روي آنها پاک کنيد و خاطرات روزهاي خوب را با جزئياتشان با ياد بياوريد. اگر مي خواهيد روابط عاشقانه شما دوباره بيدار شود اين روش را به کار ببريد. وقتي به محل خاطره انگيزي قدم مي گذاريد، روزهاي خوبي را به ياد مي آوريد که اين يادآوري ها پيوند شما را صميمانه و عاشقانه مي کند. بنابراين هر چند وقت يکبار به حافظه تان فشار بياوريد تا جاهاي تازه تري يادتان بيايد و به آنها سري بزنيد. براي اينکه ذهنتان فعال شود از آلبوم هاي عکس کمک بگيريد. يادتان باشد که ازدواج شما در جريان است و به جلو پيش مي رود. پس در هر مرحله تجربيات با ارزشي را خلق کنيد، به جاهاي تازه اي برويد و به زندگي تان تنوع بدهيد تا در آينده هم بتوانيد به خاطرات امروز رجوع کنيد و مکاني را براي تازه کردن خاطرات روزهاي خوب داشته باشيد.
منبع:نشريه همشهري مثبت، شماره مسلسل 182.




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.