چه انتظاري از بازي هاي آينده داريد؟
بازيهاي کامپيوتري طرفداران خاص خود را دارد. کساني که منتظر آمدن کنسولهاي جديد بازي هستند تا هيجان، سرگرمي و تفريح را با يکديگر ادقام کنند. سازندگان کنسولها بازي و توسعه دهندگان نرمافزارهاي جانبي در تلاشند تا آينده کاربران لذت بيشتري از بازيهاي کامپيوتري ببرند.
اما به راستي شما چه انتظاري از بازيهاي کامپيوتري آينده داريد؟ آيا بازيهاي آينده ترکيبي از دنياي واقعي و مجازي خواهند شد؟
دو شرکت بزرگ و مطرح در زمينه بازي سازي، Sony و Nintendo درباره نسل جديد کنسولهاي بازي خود اطلاعاتي را براي طرفدارانشان فاش کردهاند و شرح کامل محصولات خود را به نمايشگاه E3 موکول کردهاند.
مولتي پلتفرم (Multi Platform)
يکي از مهمترين مواردي که توليدکنندگان بايد به آن توجه کنند، ويژگي مولتي پلتفرم است. به اين معنا که کاربر بتواند در محيط هاي گوناگون بازي خود را ادامه دهد. به عنوان مثال کاربري در خانه شروع به بازي ميکند، سپس روز بعد در زمان استراحت در محل کار تصميم ميگيرد ادامه بازي را انجام دهد. بازي بايد بتواند در محيط هاي مختلف ذخيره شود و به راحتي قابل انتقال باشد. به طوري بتواند بازي را روي کامپيوتر خانگي خود انجام دهيد سپس با موبايل ادامه دهيد و در نهايت با تبلت خود آن را به پايان برسانيد.
موبايل يا تبلت را به عنوان کنترلر لمسي استفاده کنيد
در آينده برنامههاي کابردي (اپليکيشن ها) و واسط ميان کاربر و کنسول آنقدر توسعه پيدا ميکند که ميتواند از موبايل يا تبلت خود به عنوان کنترلر بازي استفاده کنيد. بازي را با آن هدايت کنيد و يا ابزار خود را به قسمتي از بازي مبدل کنيد. به طوري که بخشي از بازي در موبايل جريان داشته باشد و بخشي در ساير ابزار.
فناوري سه بعدي
تب سه بعدي همه جا را گرفته و اين تب خواه يا ناخواه به دنياي بازيها نيز سرايت کرده است. هيجان بازي وقتي رو به روي مانيتور سه بعدي نشستهايد چند برابر خواهد شد.
کارتهاي گرافيکي هر روز سريعتر و قويتر ميشوند و با تکيه بر آنها و مانيتورهاي سه بعدي و عينکهاي سه بعدي، بازي هاي سه بعدي توسعه سريع تري پيدا خواهند کرد
يکي از مشکلات فعلي مانيتورهاي سه بعدي، اختلاف زاويه ديد هنگام بازي است و در بازيهي دو نفره، بازيکنان نميتوانند به راحتي تصاوير را در مانيتور ببينند. در آينده اين مشکلات حل خواهد شد و بازي هاي اچ دي سه بعدي عرضه خواهند شد.
Multi-platform
One of the coolest aspects of OnLive is that you can start a game on any PC, then play on a variety of PCs while retaining your current state of play. In other words, you can start it at home, and on your break, finish it at work. Granted, this doesn’t work with MMOs unless everyone else wants to wait for you, but in linear games where you are working against a storyline, it is a great way to progress. With MMOs, you can enter a game from any PC once you log in and download the client (which can take several hours). OnLive also allows you to at least observe a game on an iPad, but you can’t play it yet, and I’m not aware of any MMOs that allow that yet. Xbox Live has games for Windows 7 Phones, but they are different than those for the Xbox itself. Meanwhile, Sony is allowing some older PlayStation games to work on its upcoming Sony Ericsson phones.
Clearly, vendors are exploring multi-platform gaming, but no one has it right yet. However, you could tweak different aspects of a game to fit varying devices and interfaces, and cause an online game to span devices. That is where I think the industry will eventually head.
Using a phone or tablet as a touch controller
We are seeing folks like Skifta take your phone or tablet and turn it into a remote control. I expect we’ll have apps that will turn it into a richer game controller as well. You could then reconfigure the screen to address unique aspects of the TV-based game and better shift between tasks. For instance, in Halo, when you took over a Hog or one of the flying machines, the phone or tablet display could show instruments and use its accelerometers to shift to more of a wheel or stick as a control interface. Granted, this would likely require some advancement in touch screens to reduce latency for first-person shooters, but for puzzle games it could be very useful. Clearly, as a controller for existing and upcoming game consoles, the tablets and smartphones would be very powerful today.
3D
3D TVs just haven’t been the hit a lot of analysts expected they would be, largely due to the lack of compelling content and the expense of the 3D glasses. However, Nvidia has shown that 3D works out of the box with many games today, and that it can look pretty stunning. We are already seeing it on some handheld gaming systems, but the real push will likely come from the console makers, who will move beyond HD with the next generation to 3D for the wow factor that will sell new consoles and games.
منبع: digitaltrends
تبيان
ارسال توسط کاربر محترم سایت : mohamadaminsh
اما به راستي شما چه انتظاري از بازيهاي کامپيوتري آينده داريد؟ آيا بازيهاي آينده ترکيبي از دنياي واقعي و مجازي خواهند شد؟
دو شرکت بزرگ و مطرح در زمينه بازي سازي، Sony و Nintendo درباره نسل جديد کنسولهاي بازي خود اطلاعاتي را براي طرفدارانشان فاش کردهاند و شرح کامل محصولات خود را به نمايشگاه E3 موکول کردهاند.
مولتي پلتفرم (Multi Platform)
يکي از مهمترين مواردي که توليدکنندگان بايد به آن توجه کنند، ويژگي مولتي پلتفرم است. به اين معنا که کاربر بتواند در محيط هاي گوناگون بازي خود را ادامه دهد. به عنوان مثال کاربري در خانه شروع به بازي ميکند، سپس روز بعد در زمان استراحت در محل کار تصميم ميگيرد ادامه بازي را انجام دهد. بازي بايد بتواند در محيط هاي مختلف ذخيره شود و به راحتي قابل انتقال باشد. به طوري بتواند بازي را روي کامپيوتر خانگي خود انجام دهيد سپس با موبايل ادامه دهيد و در نهايت با تبلت خود آن را به پايان برسانيد.
موبايل يا تبلت را به عنوان کنترلر لمسي استفاده کنيد
در آينده برنامههاي کابردي (اپليکيشن ها) و واسط ميان کاربر و کنسول آنقدر توسعه پيدا ميکند که ميتواند از موبايل يا تبلت خود به عنوان کنترلر بازي استفاده کنيد. بازي را با آن هدايت کنيد و يا ابزار خود را به قسمتي از بازي مبدل کنيد. به طوري که بخشي از بازي در موبايل جريان داشته باشد و بخشي در ساير ابزار.
فناوري سه بعدي
تب سه بعدي همه جا را گرفته و اين تب خواه يا ناخواه به دنياي بازيها نيز سرايت کرده است. هيجان بازي وقتي رو به روي مانيتور سه بعدي نشستهايد چند برابر خواهد شد.
کارتهاي گرافيکي هر روز سريعتر و قويتر ميشوند و با تکيه بر آنها و مانيتورهاي سه بعدي و عينکهاي سه بعدي، بازي هاي سه بعدي توسعه سريع تري پيدا خواهند کرد
يکي از مشکلات فعلي مانيتورهاي سه بعدي، اختلاف زاويه ديد هنگام بازي است و در بازيهي دو نفره، بازيکنان نميتوانند به راحتي تصاوير را در مانيتور ببينند. در آينده اين مشکلات حل خواهد شد و بازي هاي اچ دي سه بعدي عرضه خواهند شد.
Multi-platform
One of the coolest aspects of OnLive is that you can start a game on any PC, then play on a variety of PCs while retaining your current state of play. In other words, you can start it at home, and on your break, finish it at work. Granted, this doesn’t work with MMOs unless everyone else wants to wait for you, but in linear games where you are working against a storyline, it is a great way to progress. With MMOs, you can enter a game from any PC once you log in and download the client (which can take several hours). OnLive also allows you to at least observe a game on an iPad, but you can’t play it yet, and I’m not aware of any MMOs that allow that yet. Xbox Live has games for Windows 7 Phones, but they are different than those for the Xbox itself. Meanwhile, Sony is allowing some older PlayStation games to work on its upcoming Sony Ericsson phones.
Clearly, vendors are exploring multi-platform gaming, but no one has it right yet. However, you could tweak different aspects of a game to fit varying devices and interfaces, and cause an online game to span devices. That is where I think the industry will eventually head.
Using a phone or tablet as a touch controller
We are seeing folks like Skifta take your phone or tablet and turn it into a remote control. I expect we’ll have apps that will turn it into a richer game controller as well. You could then reconfigure the screen to address unique aspects of the TV-based game and better shift between tasks. For instance, in Halo, when you took over a Hog or one of the flying machines, the phone or tablet display could show instruments and use its accelerometers to shift to more of a wheel or stick as a control interface. Granted, this would likely require some advancement in touch screens to reduce latency for first-person shooters, but for puzzle games it could be very useful. Clearly, as a controller for existing and upcoming game consoles, the tablets and smartphones would be very powerful today.
3D
3D TVs just haven’t been the hit a lot of analysts expected they would be, largely due to the lack of compelling content and the expense of the 3D glasses. However, Nvidia has shown that 3D works out of the box with many games today, and that it can look pretty stunning. We are already seeing it on some handheld gaming systems, but the real push will likely come from the console makers, who will move beyond HD with the next generation to 3D for the wow factor that will sell new consoles and games.
منبع: digitaltrends
تبيان
ارسال توسط کاربر محترم سایت : mohamadaminsh
/ج