سلام کاربر هستم يک مسافر!

کساني که در شهرستان ها زندگي مي کنند و مي خواهند از خدمات جمعيت احياي انساني کنگره 60 استفاده کنند ولي در شهرستان شعبه اي وجود ندارد و همچنين به دليل دوري راه نمي توانند به تهران سفر کنند، ناراحت نباشند. آنها مي توانند به وب سايت اينترنتي کنگره 60 مراجعه کنند و علاوه بر دريافت اطلاعات مختلف درباره انواع مواد مخدر و
چهارشنبه، 29 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سلام کاربر هستم يک مسافر!

سلام کاربر هستم يک مسافر!
سلام کاربر هستم يک مسافر!


 






 
مصرف کنندگان مواد مخدر مي توانند به صورت اينترنتي هم درمان شوند
کساني که در شهرستان ها زندگي مي کنند و مي خواهند از خدمات جمعيت احياي انساني کنگره 60 استفاده کنند ولي در شهرستان شعبه اي وجود ندارد و همچنين به دليل دوري راه نمي توانند به تهران سفر کنند، ناراحت نباشند. آنها مي توانند به وب سايت اينترنتي کنگره 60 مراجعه کنند و علاوه بر دريافت اطلاعات مختلف درباره انواع مواد مخدر و همچنين آشنايي با آخرين رويدادهاي کنگره 60، راهنماي اينترنتي انتخاب و سفر يازده ماهه خود را آغاز کنند.
اگر به وب سايت کنگره 60 به نشاني www.c60.ir مراجعه کنيد اين نشاني به طور خودکار روي نشاني ww.congeress60.org قرار مي گيرد و صفحه اصلي وب سايت کنگره 60 براي شما باز مي شود. در بالاي اين صفحه شعار اصلي کنگره نوشته شده : «اعتياد يک بيماري است و بيماري را بايد درمان کرد. ما راه درمان آن را يافته ايم.» از اين وب سايت در سومين جشنواره اعتياد و رسانه که در ارديبهشت امسال برگزار شد، به عنوان وب سايت برگزيده قدرداني شد.
در اين وب سايت که به دو زبان فارسي و انگليسي است، آيتم هاي مختلفي از جمله آشنايي با انواع مواد مخدر، اخبار، نشريات کنگره 60، اسامي رها شدگان، گزارش، مقالات و همچنين تالار گفت و گو وجود دارد. در تالار گفت و گو مي توانيد با ثبت يک نشاني و رمز ورود، وارد شده و در اصطلاح با ديگر کساني که همزمان با شما آن لاين هستند، «چت » کنيد. از طريق چت کردن مي توانيد راهنماي اينترنتي انتخاب کرده و با رهنمودهاي او و شرح موادي که مصرف مي کردند مراحل درمان اعتياد را شروع کنيد. به گفته مسوولان کنگره تا به حال رهجوهاي زيادي از شهرهاي مختلف از اين طريق درمان شده اند، همچنين چند نفر نيز از دوبي و کشورهاي اروپايي اين روش را امتحان کرده اند.

مرزبانان سايت
 

براي اعضاي کنگره 60، دنياي مجازي هم مانند دنياي واقعي، انضباط و قوانين خاص خودش را دارد که تخطي از آنها غير ممکن به نظر مي رسد و هيچ کس حتي اجازه سرپيچي از آنها را هم به خود نمي دهد.
وب سايت کنگره 60 پنج مرزبان آقا و دو نفر ديده بان خانم دارد. آنها مسئوليت به روز شدن اخبار و اطلاعات و همچنين کنترل نامحسوس تالار گفت و گو را به عهده دارند تا افراد سودجو در اين پايگاه اينترنتي مطالب غير مرتبط منتشر نکنند.
زحمت يکي از مرزبانان اين وب سايت است که خودش 32 سال ترياک مصرف مي کرد و هفت سال آخر را به قول خودش يک مصرف کننده حرفه اي شده بود. او حالا سه سال و هفت ماه است که رها شده و يکي از مرزبانان سايت کنگره 60 است که پنج رهجوي مجازي از شهرهاي مختلف سيرجان، سقز، رفسنجان، اروميه و تبريز دارد : «وقتي که به کنگره 60 آمدم حتي خاموش و روشن کردن کامپيوتر را هم بلد نبودم ولي الان معمولاً در اينترنت هستم و به وب سايت کنگره سر مي زنم و بعضي وقت ها هم مطالبي در وبلاگ شخصي ام مي نويسم ».
پنجم تير 1386 بود که تالار گفت و گوي وب سايت کنگره 60 راه اندازي شد. رحمت در اين باره مي گويد : «هدف از راه اندازي تالار گفت و گو در اين وب سايت پذيرش افراد بود؛ اينکه بتوانيم آنها را تا محل کنگره بياوريم و بعد راهنمايي و درمان کنيم ولي بعدها متوجه شديم که از طريق مجازي هم مي توان درمان را ادامه داد. اين تالار گفت و گو اولين تالار گفت و گوي اعتياد و مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور است ».
تالار گفت وگوي کنگره تا امروز بيش از 6 هزار و 500 نفر کاربرثبت شده دارد و اگر کاربران علاقه مند باشند که بي واسطه به پخش تالار گفت و گو بروند مي توانند مستقيم به نشاني www.c61.ir مراجعه کنند. تنها راه ورودي به اين بخش داشتن يک اسم کاربري و رمز ورود است. در اين بخش هميشه تعدادي از راهنمايان و مرزبانان آن لاين حضور دارند تا به سؤالات کاربران درباره اعتياد و درمان پاسخ دهند. حتي مي توان راهنماي مجازي را هم در همين بخش انتخاب کرد. او با اشاره به بخش هاي جالب اين وب سايت ادامه مي دهد : «از جذاب ترين بخش هاي اين وب سايت بخش صندلي داغ است که هر دو هفته يکي از رهايافتگان را در برابر سؤالات بي پرده کاربران درباره اعتياد قرار مي دهد. همچنين تالار گفت و گو هم مخاطبان و طرفداران خاص خودش را دارد».

سايت انگليسي کنگره
 

رحمت به بخش انگليسي وب سايت هم اشاره مي کند و توضيح مي دهد : «بخش انگليسي زبان وب سايت هم مدتي است که توسط دو نفر از جوانان رها يافته کنگره اداره مي شود و جذاب ترين مطالب هفته و همچنين 14 وادي کنگره 60 ترجمه شده و به زودي همه مطالب وب سايت از جمله کتاب آقاي مهندس دژاکام با عنوان «عبور از منطقه 60 درجه زير صفر» ترجمه و براي کساني که در خارج از کشور زندگي مي کنند روي سايت قرار مي گيرد».
به گفته رحمت تاکنون همه رهجويان کنگره 60 ايراني بوده اند و حتي آنهايي که از کشورهاي سوئيس، آلمان و سوئد در حال درمان با روش کنگره 60 هستند هم ايراني الاصل هستند اما اگر بخش انگليسي وب سايت تکميل شود احتمال اينکه خارجي ها هم از اين خدمات و شيوه درماني بهره بگيرند، وجود خواهد داشت.
از آيتم هاي ديگر اين وب سايت لينک وبلاگ هايي درباره مواد مخدر است که تعدادي از آنها را رها شدگان از بيماري اعتياد مي نويسند و از خاطرات و تجربياتشان در مدت مصرف و پس از درمان مي گويند و تعدادي ديگر وب سايت هايي است که به صورت جدي به مقوله اعتياد مي پردازند؛ مانند وب سايت ستاد مبارزه با مواد مخدر.
منبع: نشريه همشهري سرنخ، شماره56



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.