15 روش براي مقابله با کسالت روحي

سعي کنيد همان طور که با صميمي ترين دوستان تان برخورد مي کنيد. با خودتان رفتار کنيد. وقتي که دوستي يا کسي که به او علاقه داريد در وضعيت روحي بدي به سر مي برد و از شما کمک مي خواهد بريا او چه مي کنيد؟ از او مي خواهيد نگران نباشد، استراحت کند و... زماني که حال روحي تان خوب نيست به خودتان نيز همان توصيه را بکنيد.
شنبه، 15 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
15 روش براي مقابله با کسالت روحي

15 روش براي مقابله با کسالت روحي
15 روش براي مقابله با کسالت روحي


 






 
براي اين که در روزهاي کسالت آور احساس بهتري پيدا کنيد و حسي جديد داشته باشيد بايد روش هايي را در زند گي به کار ببنديد. در اين جا شما برا به روش تازه و جالب براي مبارزه با کسالت آشنا مي کنيم.

1- دوست خودتان باشيد
 

سعي کنيد همان طور که با صميمي ترين دوستان تان برخورد مي کنيد. با خودتان رفتار کنيد. وقتي که دوستي يا کسي که به او علاقه داريد در وضعيت روحي بدي به سر مي برد و از شما کمک مي خواهد بريا او چه مي کنيد؟ از او مي خواهيد نگران نباشد، استراحت کند و... زماني که حال روحي تان خوب نيست به خودتان نيز همان توصيه را بکنيد.

2- شکلات بخوريد!
 

زنان به خورد ن شکلات بخصوص قبل از عادت ماهيانه علاقه مند هستند. زيار تحقيات نشان داده که شکلات باعث مي شود حالات و روحيه ي افراد تغيير کند. شکلات ميزان «سروتونين» و «اندروفين» خون را زياد مي کند و اين دو هورمون باعث شاد ماني مي شوند.

3- مشکلات را دور بريزيد
 

هرچه را که به نظرتان مي آيد در زند گي موجب ايجاد مشکل و ناراحتي براي تان شده، روي کاغذي بنويسيد. سپس تک تک موارد را بخوانيد و روي آن خط قرمز بکشيد و زماني که براي تمام موارد راهکاري پيدا کرديد، کاغذ را مچاله کنيدو دور بيدازيد.

4- خوش بين باشيد
 

به مشکلات به گوني ديگري نگاه کنيد. بر اين باور باشسدي که حتي مي توان سختي ها را نيز با نگاه ديگران ديد و اميد به زند گي داشته باشيد. سعي کنيد در مواقع سختي به اين فکر کنيد افرادي که وضعيت بسيار دشوارتري از شما دارند همواره در کنارتان هستند. برخورد کرد ن با مشکلات و موانع را بياموزيد تا احساس خوشبختي کنيد.

5- از هم تعريف کنيد
 

در زماني که از انجام کارهاي روزانه و يا در محيط کار کاملاً خسته شده ايد و هيچ انرژي و تواني براي تان نمانده است سعي کنيد لبخند بزنيد و بگوييد که احساس خوبي داريد؛ در اين لحظه هاي خاص از اطرافيان خود و صفات خوبي که داريد تعريف کنيد. خواهيد ديد که بعد از لحظاتي روحيه ي شما تغيير خواهد کرد و احساس شادي در شما به وجود خواهد آمد.

6- حمام کنيد
 

بريا اين که در روزها و شب هاي پاييزي احساس طراوت پيدا کنيد کافي است يک فنجان نمک داخل و ان حمام بريزيد و آن را با آب گرم پر کنيد. با شمع معطري که در کنار وان مي گذاريد. آرامش خاصي پيدا مي کنيد.

7- موسيقي گوش کنيد
 

براي لحظاتي موسيقي گوش کنيد. با موسيقي مي توانيد به آرامش ذ هني برسيد و مشکلات را فراموش کنيد. اين کار حداقل براي د قايقي يکنواختي زند گي را از بين مي برد.

8- استراحت کنيد
 

وقتي که از انجام کارهاي مختلف خست هشده ايد بهتر است دست از کار بکشيد. کتاب جديدي برداريد، دراز بکشيد و شروع به خواند ن کنيد. اين کار ار حداقل براي يک ساعت هم که شده انجام د هيد تا به اثرات بسيار مؤثر آن واقف شويد.

9- با رنگ ها بازي کنيد
 

به سراغ مداد رنگي، آبرنگ و ماژيک کود ک تان برويد و مثل آن ها شروع به نقاشي کنيد. نقاشي حالات دروني تان را بازگو مي کند؛ همانطور که يک کود ک نيز با نقاشي احساس درون خود را به خوبي نشان مي د هد. با بازي کرد ن با رنگ ها احساس آرامش و شادي به شما دست خواهد داد.

10- آزاد باشيد
 

سعي کنيد کارهايي را که تمايل به انجام آن داريد به راحتي انجام د هيد. اگر از آواز خواند ن لذت مي بريد. بدون اين که خجالت بکشيد آواز بخوانيد. موسيقي و تخليه ي احساسات با آواز، گردش خون شما را تنظيم مي کند و احساس خوبي به شما مي د هد.

11- خدا را سپاس بگوييد
 

به ياد سه موفقيت آخرتان بيفتيد و با شکرگذاري از خداوند و کشيد ن يک نفس عميق، انرژي بيشتري ذخيره کنيد.

12- خيرخواهي کنيد
 

کمک کرد ن به ديگران و خيرخواه بود ن، احساس خوشايندي را به افراد مي بخشند. اين احساس بد ن را پر از هورموني مي کند که احساس مثبت بود ن را افزايش مي د هد. به افراد نيازمندي که در اطراف تان وجود دارد کمک کنيد، فرقي نمي کند که ميزان و نوع اين کمک چه باشد، مهم اين است که خيرخواه باشيد.

13- به عکس هاي قديمي نگاه کنيد
 

آلبوم هاي تا را ورق بزنيد و به عکس دوستان و اقوام نگاه کنيد. با ديدن آنچه که در گذشته بوده و خاطرات خوب ساله اي قبل، لبخندي روي لب هاي شما خواهد نشست و احساس خوبي در وجودتان ايجاد خواهد شد.

14- پيغام جديد تلفني بگذاريد
 

اگر تلفن همراه يا تلفن خانه تان پيغام گير دارد. جملات جديد و متفاوتي روي آن بگذرايد. مثلاً مي توانيد، بگوييد: «براي دعوت کرد ن من به ميهماني يا شام ،بعد از شنيد ن صداي بوق پيغام بگذاريد!» يا جمله يي طنز روي پيغام گيرتان ضيط کنيد. اين کار به خود شما و کسي که به شما تلفن زده شادي مي بخشد.

15- بوهاي شادي آفرين استشمام کنيد!
 

بعضي از بوها براي تغيير احساس انسان شناخته شده اند. گل رز، بابونه، شمعداني معطر، ليمو و بالنگ از جمله اين بوها هستند. اين بوها را به عنوان خوشبو کننده و معطر کننده هوا و فضا مورد استفاده قرار د هيد.
منبع: 7 روز زند گي شماره 114



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط