هنگام گرفتگی گوش در هواپیما، آدامس بجوید

گرفتگی گوش در هواپیما به علت وارد شدن فشار به پرده صماخ و سایر بافت های گوش میانی است و زمانی رخ می دهد که هواپیما سرعت ارتفاع خود را تغییر داده است. دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اکثر افراد در سفرهای هوایی، گرفتن گوش را در حین برخاستن هواپیما از زمین یا هنگام فرود
پنجشنبه، 27 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هنگام گرفتگی گوش در هواپیما، آدامس بجوید

هنگام گرفتگی گوش در هواپیما، آدامس بجوید
هنگام گرفتگی گوش در هواپیما، آدامس بجوید


 





 
گرفتگی گوش در هواپیما به علت وارد شدن فشار به پرده صماخ و سایر بافت های گوش میانی است و زمانی رخ می دهد که هواپیما سرعت ارتفاع خود را تغییر داده است. دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اکثر افراد در سفرهای هوایی، گرفتن گوش را در حین برخاستن هواپیما از زمین یا هنگام فرود تجربه کرده اند. در این میان گرچه اغلب اوقات روش هایی مانند خمیازه کشیدن، آدامس جویدن یا عمل بلعیدن می تواند این حالت را اصلاح کند، اما موارد شدید گرفتگی گوش در هواپیما ممکن است نیاز به درمان های پزشکی داشته باشد.
گرفتگی گوش در هواپیما، می تواند در یک یا هر دو گوش رخ دهد و علایم و نشانه های آن، معمولا با احساس ناراحتی مختصر یا درد گوش، احساس پری گوش و کم شدن مختصر شنوایی یا با مبهم شدن صداهای محیط همراه است و اگر بیشتر طول بکشد با علائمی مانند درد شدید، احساس فشار در گوش، زنگ زدن گوش، سرگیجه، استفراغ و خونریزی از گوش، همراه است.
برای جلوگیری از گرفتگی گوش می توان در هنگام بلند شدن یا به زمین نشستن هواپیما، خمیازه بکشید یا چیزی ببلعید. این کارها، ماهیچه های مجرای استاش را فعال کرده و موجب بازشدن مجرای استاش می شوند که برای این کار افراد می توانند آب نبات بمکند یا آدامس بجوند.
بهتر است افراد تا جایی که امکان دارد در هنگام سرماخوردگی، سینوزیت، احتقان بینی یا عفونت گوش پرواز نکنند و در صورتی که اخیرا گوش خود را جراحی کرده اند قبل از پرواز با پزشک خود مشورت کنند. همچنین در هنگام بلند شدن یا نشستن هواپیما نخوابند اگر در این مواقع بیدار باشند می توانند با احساس فشار روی گوش از روش های پیشگیری کننده استفاده کنند.
مصرف آب کافی، از تحریک مجراهای بینی و گلو جلوگیری کرده و به عملکرد بهتر مجرای استاش کمک می کند. نوشیدنی های حاوی کافئین می توانند باعث از دست رفتن آب بدن شما شوند، عروق خونی را تنگ کرد و می توانند باعث افزایش خطر پارگی مویرگ ها شوند.
گفتنی است والدین باید برای کمک به کودکان برای جلوگیری از گرفتن گوش شان حین پرواز به کودک خود در هنگام بلند شدن یا نشستن هواپیما، یک نوشیدنی بدهند تا بلع مکرر داشته باشد. کودکان بزرگتر از 4 سال می توانند آدامس بجوند یا با نی مایعات بنوشند و اگر این روش ها عمل نکرد، پزشک می تواند قطره گوشی، برای کودک تجویز کند که حاوی ضد درد و مواد بی حسی، برای هنگام پرواز است. این قطره ها، معمولا به ندرت لازم می شوند ولی به هرحال درخصوص مصرف داروها باید همیشه با پزشک خود مشورت کنند.
منبع:وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
ارسال توسط کاربر محترم سایت : sajad2007




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما