آيا کاري را انجام مي دهيد که دوست داريد؟

موفقيت، کليد شادي نيست. شادي، کليد موفقيت است. اگر به کاري که انجام مي دهيد علاقه داشته باشيد، موفق خواهيد بود. آلبرت شوايتزر (1965-1875) ما از هميشه گرفتارتر هستيم، ساعت هاي طولاني کار مي کنيم و هر چه بيشتر و بيشتر فشار را احساس مي کنيم. روزهاي خود را چگونه سپري مي کنيد؟ براي بسياري از
دوشنبه، 21 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آيا کاري را انجام مي دهيد که دوست داريد؟

آيا کاري را انجام مي دهيد که دوست داريد؟
آيا کاري را انجام مي دهيد که دوست داريد؟


 

نويسنده: سولماز فروتن




 
موفقيت، کليد شادي نيست. شادي، کليد موفقيت است. اگر به کاري که انجام مي دهيد علاقه داشته باشيد، موفق خواهيد بود. آلبرت شوايتزر (1965-1875)
ما از هميشه گرفتارتر هستيم، ساعت هاي طولاني کار مي کنيم و هر چه بيشتر و بيشتر فشار را احساس مي کنيم. روزهاي خود را چگونه سپري مي کنيد؟ براي بسياري از مردم، کار و تفريح دو مقوله جداگانه محسوب مي شوند، که اين کار مي توان کار عادب و روزمره اي مانند پرداخت قبض باشد. نيازي نيست هميشه به اين شکل باشد. با وجود اينکه ما هر کاري را که انجام مي دهيم دوست نداريم اما لازم است از بيشتر کارهايي که انجام مي دهيم کمي لذت ببريم. يک لحظه مکث کنيد و ببينيد آيا وقت آن رسيده که از نو شروع کنيد و کاري را انجام بدهيد که دوست داريد، کاري که عامل شادي را به زندگي کاري شما بازگرداند؟
فکر کنيد چه چيزهايي براي شما اهميت دارند و چرا بعضي کارها را انجام مي دهيد؟ اين براي هر شخصي معناي متفاوتي دارد. کدام ابعاد يک شغل، براي شما اهميت دارند؟ از آنها فهرستي تهيه کنيد. درباره شغل رويايي خود فکر کنيد. آيا به شما انگيزه و قوت قلب مي دهد؟ اگر نه دوباره فکر کنيد. بايد چيزي باشد که براي شما حايز اهميت باشد، و گرنه براي تلاش کردن به منظور دستيابي به آنچه مي خواهيد، آماده نخواهيد بود. بپرسيد: براي ترک چه چيزي آمادگي دارم تا اين مساله تحقق پيدا کند؟ دوست دارم چه چيزي را امتحان کنم؟ چه گزينه هايي دارم؟ استعدادها، مهارت ها و ويژگي هاي من چه هستند؟ چگونه مي توانم از آنها در راه حرفه مورد علاقه ام بهره بگيرم؟ چگونه مي توانيد ايده اي را پذيرفته و به آن جامعه عمل بپوشانيد؟ خلاق باشيد و تامل کنيد چگونه مي توانيد با انجام کاري که دوست داريد، پول در بياوريد.
آغاز دوباره، نيازمند شهامت، اطمينان و تعهد است. به هدف خود پايبند باشيد. خودتان را باور کنيد. انتقادها را ناديده بگيريد زيرا هميشه تعدادي از آنها وجود دارند، با ترس اهي خود روبه رو شويد (تعداد اينها هم ممکن است زياد باشد!) از کساني که به شما کمک مي کنند تقاضاي کمک کنيد و حامياني داشته باشيد که به شما انگيزه بدهند. درباره چيزهايي که براي شما جالب هستند تحقيق کنيد و در صورت لزوم به اصول اوليه بازگرديد و مهارت هاي تازه بياموزيد. نگرش شفافي از جايگاه خود در (10) سال آينده و علت آن داشته باشيد. آن را بنويسيد. خلاقانه فکر کنيد. اين اتفاق به طور تصادفي نمي افتد اما اگر به تدريج و روز به روز بر روي آن کار کنيد، به وقوع مي پيوندد.
اگرامکان آغاز کارهاي جديد براي شما نيست، پس چگونه مي توانيد شغلي را که در حال حاضر داريد دوست داشته باشيد؟ شما نمي توانيد هميشه موقعيت خود را کنترل کنيد اما مي توانيد واکنش خود را نسبت به آن موقعيت انتخاب نماييد. عقايد شما نحوه رويارويي شما با مسايل روزمره را دستخوش تغيير مي سازند و بر اطرافيان شما تاثير مي گذارند. تصميم بگيريد که مثبت باشيد. آيا در شغل شما جايي براي پيشرفت هست؟ با چه کسي مي توانيد در اين زمينه مشورت کنيد؟ آيا ايفاي يک نقش تازه در همان سازمان، انتخابي است؟ امکانات را بررسي کنيد. شغل شما معرف شما نيست بلکه نحوه انجام آن است که شما را تعريف مي کند.
چرا به خودتان زحمت بدهيد؟ انجام کاري را که دوست داريد، به شما انگيزه خوبي مي دهد براي اينکه هر روز صبح از خواب بيدار شويد. زندگي شما قطعا پرتب و تاب و مطمئنا هيجان انگيز خواهد شد. ثابت شده، انجام کاري که از آن لذت مي بريد و به شما احساس رضايت و خرسندي مي دهد، با سلامت و طول عمر شما ارتباط دارد. منتظر شرايط عالي نباشيد. همين الان شروع کنيد!
منبع: موفقيت شماره 184



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.