وقتي همسرم همکاري مي شود

کار کردن همراه با همسر و در يک مکان، خيلي ساده نيست. شما بايد شرايط و قوانيني براي کار کرد ن کنار يکديگر تعيين کنيد تا زند گي موفق و به دور از دردسري داشته باشيد. حتي موفق ترين و خوشبخت ترين زوج ها نيز هميشه و در هر موردي توافق نظر ندارند و اين مسأله بخصوص زماني که مربوط به مسايل مالي و کاري باشد بيشتر به
چهارشنبه، 23 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقتي همسرم همکاري مي شود

وقتي همسرم همکاري مي شود
وقتي همسرم همکاري مي شود


 

تهيه و تنظيم: ابراهيم بيگدلي




 

قوانين خاص همسران
 

کار کردن همراه با همسر و در يک مکان، خيلي ساده نيست. شما بايد شرايط و قوانيني براي کار کرد ن کنار يکديگر تعيين کنيد تا زند گي موفق و به دور از دردسري داشته باشيد. حتي موفق ترين و خوشبخت ترين زوج ها نيز هميشه و در هر موردي توافق نظر ندارند و اين مسأله بخصوص زماني که مربوط به مسايل مالي و کاري باشد بيشتر به چشم مي آيد. يکي از دلايل اصلي اين حالت نيز تفاوت تصميمات کاري ميان زن و مرد است. تفاوتي که از ذات و طبيعت آن ها نشأت مي گيرد. زناني که با همسران شان همکار هستند، يک بعد جديد به زند گي خود وارد مي کنند. زماني که شما اين قدر به يکديگر نزديک هستيد، ممکن است در زند گي شخصي و کاري شما اختلالاتي به وجود آيد و گاهي سخت باشد که ميان زند گي فردي و اجتماعي تفاوت قايل شويد.
يکي از نکات منفي اين حالت زماني رخ مي د هد که وقتي دو نفر تا اين حد با هم درگير مي شوند، روابط شخصي امور کاري و حتي بچه ها را نيز درگير کرده و حتي گاهي موجب آسيب رساند ن به آن ها مي شوند.
توجه به نکات زير مي تواند از بروز مشکلاتي که گفته شد جلوگيري کند.

محيط کار جدا از محيط خانه
 

براي کسي که بيرون از خانه کار مي کند، جدا کرد ن زند گي شخصي از زند گي کاري امري مهم و حياتي است. با اين حال براي همسراني که همراه هم کار و زند گي مي کنند، اين تفاوت اهميتي ويژه مي يابد. پس قانوني بگذاريد که مسايل کاري در محيط کار و مسايل خانواد گي در خانه باقي بمانند. هيچ وقت و تحت هيچ شرايطي مسايل کار، خانه و خانواده را با هم درگير نکنيد.

حفظ رابطه با همسر
 

وقتي شما به اين نزديکي با همسر خود کار مي کنيد براي داشتن رابطه يي سالم و موفق بايد روابط خود را با همسرتان بيش از افراد ديگر حفظ و تقويت کنيد. بکوشيد که در تمام سختي ها و تکرارهاي هر روز محيط کار، نکته يي جديد براي بهبود رابطه ي خود بيابيد.

برنامه ريزي مالي
 

از ديگر فوايد کارکرد ن همراه همسر، شرايط مالي بهتر است. در آن صورت هر دو نفر به فکر درآمد و مخارج بوده و مي توانند از مخارجي مانند هزينه ي رفت و آمد خود بکاهند.

همکار و همسر در کنار هم
 

اما همه که مثل هم نيستند. بعضي بر اين باورند که کار در کنار همسر فرصتي فوق العاده است، البته هم چيز بستگي به سازگاري همسران و رفتار آنان دارد. گاهي افراد مي توانند در شرايط استرس زا و موقعيت هاي دشوارکاري، به کمک همسرشان از استرس و افسرد گي خود بکاهند. همسراني که اين فرصت را ايده آل مي دانند، بر اين عقيده اند که کار در کنار همسرشان، استرس هاي آن ها را کمتر کرده است.
بعضي زوج ها نيز مانند آتش و بستني هستند، يعني هر وقت که از کار و شرايط محيط قانون و عصباني مي شوند ، يکي نقش بستني در روزهاي گرم تابستان را بازي مي کند و همسرش را آرام مي سازد. آرامش يکي و عصبانيت ديگري با خنثي کرد ن آثار مخرب کاري، باعث بهبود روابط و کار مي شود. اگر شما هم، چنين روحيه يي داريد، کار با همسرتان را از دست ند هيد.

درک شرايط کاري
 

گاهي نيز همسران از شرايط سخت کار و حجم زياد آن شکوه و شکايت دارند. در اين شرايط خيلي بهتر است که آن ها همکار هم باشند. اين گونه شرايط براي هر دو نفر قابل تحمل تر خواهد بود.

احترام به عقايد
 

يکي از نکات اساسي ديگر اين است که هنگام کار کرد ن با همسرتان بايد به عقايد، نظرات، تصميمات، اولويت ها و آزادي او احترام بگذاريد که همين نکته ي به ظاهر ناچيز در پيوند بيشتر شما بسيار مؤثر خواهد بود.
در هر صورت بايد بدانيم که خوب يا ناخوشايند بود ن اين رابطه امري نسبي است و به ويژگي ها، خصوصيات کار و روحيه ي زن و شوهر بستگي دارد، اما در هر صورت هميشه خوب است که مسايل و مشکلات کار را در محيط کار و زند گي شخصي براي خانه باقي بماند.
منبع:7 روز زند گي شماره 108



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.