چهار عادت مخرب زندگي زناشويي

سال هاست کارشناسان و مشاوران خانواده درباره ي اصلي ترين معضلات زناشويي و خانوادگي به اتفاق نظر رسيده اند، آنها معتقدند گره ي اصلي بيشتر اين مشکلات نداشتن الگوي مناسب براي برقراري ارتباط است.
يکشنبه، 10 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چهار عادت مخرب زندگي زناشويي

هفت عادت مخرب زندگي زناشويي
چهار عادت مخرب زندگي زناشويي


 

تهيه و تنظيم: عبداله عبدي




 
سال هاست کارشناسان و مشاوران خانواده درباره ي اصلي ترين معضلات زناشويي و خانوادگي به اتفاق نظر رسيده اند، آنها معتقدند گره ي اصلي بيشتر اين مشکلات نداشتن الگوي مناسب براي برقراري ارتباط است. به عبارتي مشکلات ارتباطي اصلي ترين معضل زوجيني است که به دلايل مختلف با يکديگر به مشاجره و دعوا مي پردازند. براي همين است که با شناسايي عادت هاي مخرب و اشتباه، زوجين تلاش مي کنند مانع اين مشکلات شوند.
چهار عادت مخرب زوجين را بخوانيد و از آنها پرهيز کنيد.

انتقاد کردن
 

بسياري از زنان عادت دارند به همسر خود بگويند: «اين چه لباسي است که پوشيده اي؟» يا «باز هم در پروژه ات شکست خوردي؟» به اين ترتيب ناخود آگاه در طول زمان از همسر خود فاصله مي گيرند، در صورتي که با پيش بيني نحوه ي پوشش و رفتار همسر مي توان اين مشکلات را برطرف کرد.

سرزنش کردن
 

«چرا قبل از اينکه شير تمام شود، چيزي نگفتي؟» آقايان هم به اين ترتيب همسر خود را سرزنش مي کنند. دقت کنيد که قبل از اينکه حرفي بزنيد اول درباره ي موضوع اطلاع کسب کنيد. شايد همسر شما از درون يخچال خبر نداشته و مستحق سرزنش نبوده است. اگر نگران وضعيت موجود هستيد و مي خواهيد در زندگي رضايت او را جلب کنيد، انرژي تان را در راستاي اعمال مثبت و حرف هاي خوب ذخيره کنيد نه بالعکس. «اين آپارتمان خيلي کوچک است». وقتي شکايت مي کنيد به خودتان گوش کنيد. اگر شکايت هاي دايم را از زبان فرد ديگري بشنويد، چه احساسي خواهيد داشت؟
قطعاً احساس خوبي نخواهد بود. بنابراين هر بار خواستيد شکايت کنيد، آن را فراموش کرده و در زندگي به نيمه ي پر ليوان بينديشيد.
«ظرف را بگذار توي ظرفشويي، درش را هم ببند. هميشه من بايد اين کار را بکنم». به جاي اين که دائماً با تقاضاهاي مکرر، همسر خود را کلافه کنيد، کارها را تقسيم کنيد و يک بار براي هميشه مسووليت هاي او را توضيح دهيد.
فهرستي تهيه کنيد تا هر کس بداند دقيقاً چه وظيفه يي دارد.

تهديد کردن
 

«اگر يک بار ديگر لنگه ي جورابت را وسط خانه ببينم...» اين عادت اصلاً عادت نتيجه بخشي نيست، چون اغلب جواب معکوس مي دهد و فقط باعث بالاگرفتن تنش ها و مشاجره هاي بيشتر مي شود. سعي کنيد هر چه زودتر اين عادت را ترک کنيد.

تنبيه کردن
 

بعضي ها دست به اقدامات تلافي جويانه عليه همسرشان مي زنند و به اصطلاح مي خواهند او را تنبيه کنند. با اين کار آن ها وارد بازي بي پاياني مي شوند که هيچ ثمري ندارد. از اين عادت مخرب هم دست برداريد.
«اگر امشب ميهماني بيايي، مي تواني آخر هفته با دوستانت به کوهنوردي بروي.» اگر هميشه از اين عادت بد استفاده مي کنيد، حتماً تجديد نظر کنيد. به جاي باج دادن، با توافق و سازگاري به نتيجه مشخصي برسيد و در مورد کارهايي که همسرتان دوست ندارد انجام دهد کمي فکر کنيد. سعي کنيد راهکاري پيدا کنيد که هردوي شما را ارضا کند.
منبع:هفت روز زندگي شماره 92



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.