مصاحبه اي با حضرت عزرائيل

اولاً من تنها نيستم و در اين مسير فرشتگان بسياري مرا ياري مي کنند, فرشتگان رحمت, جان نيکان و فرشتگان عذاب, جان بدان را مي گيرد. ثانياً تمام دنيا پيش من همچون سکه اي کف دستم مي باشد.
سه‌شنبه، 12 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مصاحبه اي با حضرت عزرائيل

مصاحبه اي با حضرت عزرائيل
مصاحبه اي با حضرت عزرائيل


 

نويسنده: نقي رحماني




 

1. لطفاً خودتون را معرفي کنيد؟
 

من عزرائيل, يا به تعبيري فرشته مرگ هستم و يکي از فرشتگان مقرب درگاه خدا مي باشم و خدا را بر اين نعمت سپاسگزارم.

2. برايمان از شغلتان, بلکه بهتر بگويم از وظيفه اي که بر عهده داريد, بگوييد؟
 

بله ! تعبير وظيفه صحيح تر است. وظيفه اي که از جانب حق بر دوش من نهاده شده قبض ارواح است و اگر خوانندگان شما از حرفم نترسند, بايد بگويم من روح را از جسدها جدا مي کنم.

3. با توجه به گستردگي جهان و حجيم بالاي مرگ و مير, چگونه فرصت گرفتن روح ها را در موعد مقرر داريد؟
 

اولاً من تنها نيستم و در اين مسير فرشتگان بسياري مرا ياري مي کنند, فرشتگان رحمت, جان نيکان و فرشتگان عذاب, جان بدان را مي گيرد. ثانياً تمام دنيا پيش من همچون سکه اي کف دستم مي باشد.

4. فرموديد فرشته مرگ هستيد ! درباره مرگ چه صحبتي داريد؟
 

مرگ, دروازه آخرت و يک نعمت الهي براي انسان هاست. همه بايد بميرند و مي ميرند و به قول معروف, شتري است که بر در خانه همه مي خوابد.

5. چرا اين را نعمت مي دانيد؟
 

براي روشن شدن مطلب, داستاني برايتان تعريف مي کنم. در برهه اي از زمان, قومي از پيامبرشان خواستند که دعا کند, هيچ کس نميرد. او دعا كرد و دعايش مستجاب شد. از آن پس هيچ كس از آن قبيله نمي مرد تا آنجا که خانه ها پر از آدم هاي ريز و درشت شد و يک نفر مجبور بود, غذاي پدر و مادر وجد و جده و فرزندان خود را بدهد. مردم ديدند وضع خيلي خراب شده است. به ناچار نزد پيامبر خود رفتند و از او خواستند که دعا کند تا اوضاع, همانند اول شود و سرانجام هم چنين شد.

6. اگر لطف بفرماييد و چگونگي قبض روح را بيان کنيد, ممنون مي شويم؟
 

ما فرشتگان مرگ کار خودمان را از انگشتان پا شروع مي کنيم. شخص محتضر ممکن است ما را ببيند که روي پاهاي او دست مي کشيم, اما از ديدن ما و کار ما تعجب مي کند. کم کم به سينه و سپس به گلو مي رسيم. هر قسمتي که روح از آن گرفته مي شود, بي حس مي شود تا اينکه سرانجام روح را از دهان و چشم و گوش او مي گيريم و به حالت مرده تحويل اهل و عيالش مي دهيم. ضمناً خداوند اسباب و عللي را براي مرگشان هم فراهم کرده است, مانند: تصادفات, حوادث, سرطان ها و امراض مختلف ديگر.

7. مي گويند مرگ بسيار وحشتناک است. آيا براي همه اينطور است؟
 

ما در ملاقات با شخص مؤمن, به او سلام مي کنيم و اين مايه شادي اوست, زيرا با روي خوش به او بشارت بهشت مي دهيم و به صورتي زيبا و لباسي پاک و بوي خوش با او روبرو مي شويم. اين سلام ها, بشارت ها، خوشرويي ها و زيبايي هاي ما براي آن است که شخص, اعمال نيکي را د ردنيا انجام داده است, اما قبض روح براي ظالمان و کافران دردناک است

8. جادارد که نکات ايمني سفر مرگ را برايمان توضيح دهيد؟
 

در هر سفري زادو توشه «وسايل و امکانات سفر» لازم است, بهترين توشه آخرت تقواست آساني اين سفر، به توشه و عملي بستگي دارد که بجا گذاشته ايد. اما ! اگر گروهي ترسشان به اين جهت است که دنياي خود را آباد و آخرت خود را خراب کرده اند, اين نکته را بايد بگوييم که دلبستگي به دنيا را کم کنيد و هميشه به ياد مرگ و قيامت باشيد.

9. آيا اصولاً براي گرفتن جان آدميزاد, اجازه هم مي گيريد؟
 

من محتاج به اجازه هيچ کس نيستم, تنها در گرفتن جان رسول خدا (ص) از او اجازه خواستم, بعد از او نسبت به حضرت علي بن ابيطالب (ع) هم چنين اتفاقي افتاد.

10. آيا تا به حال روح را پس از جدا کردن از بدن دوباره به بدن باز گردانده ايد؟
 

البته قاعده کلي اين است که روح ديگر در دنيا به بدن باز نگردد, اما اگر خداوند اجازه دهند ، البته قابل بازگشت خواهد بود. چنان که حضرت عزير, پس از صد سال جدايي روح از بدنش زنده شدند, يا مثلاً گروهي از بني اسرائيل که بخاطر ترس از وبا و طاعون فرار کردند و سرانجام به همان امراض مردند, روزي در اثر دعاي حضرت حزقيل پيامبر دوباره به دنيا بازگشتند. يا مانند مقتول بني اسرائيل که به دستور حضرت موسي (ع) گاوي را کشتند و قسمتي از بدن آن را به بدن مرده زدند و به اذن الهي جان مقتول را به او بازگردانديم.

11. فکر مي کنيد عقيده مردم درباره شما چه مي باشد؟
 

طبيعي است که با توجه به ماهيت کار و شدت عملم, مردم از من بترسند تا آنجا که گاهي افراد خشن و وحشتناک را به من تشبيه کرده ، مي گويند: «فلاني مثل عزرائيل است».

12. شنيده ايم که به هنگام قبض روح شيطان ها هم حاضر مي شوند. چرا؟
 

اين خبر درست است.شيطان ها که از سربازان ابليس هستند, هنگامي به موفقيت کامل مي رسند که بتوانند مؤمني را بي ايمان کنند و در اين راستا بسيار فعاليت مي کنند, آخرين تلاش هاي آنها هنگام مرگ مؤمن است که متاسفانه گاهي موفق مي شوند. بنابراين, بندگان خدا بايد پيوسته دعا کنند که عاقبت به خير شوند؛ يعني با ايمان از دنيا بروند و هنگام مرگ هم تسليم خدا باشند, نه تسليم شيطان.

13. خبر ديگري شنيدايم که ائمه اطهار (ع) هم به هنگام مرگ حضور مي يابند؟
 

بله! همه انسان ها هنگام مرگ، رسول خدا (ص) و علي (ع) و حتي اطهار (ع) را خواهند ديد. طبيعي است که نيکان از اين ملاقات خوشحال مي شوند و به راحتي جان مي سپارند, اما بدکاران از روي شرمندگي از ملاقات با آنها به شدت افسرده و ناراحت مي شوند.

14. ضمن تشکر, در پايان, مي خواهيم بدانيم آيا شما در محدوده کار خود سياسي هم عمل مي کنيد؟
 

سياست من همان انجام وظيفه من است. اما اگر منظورتان سياست بازي و بازي هاي سياسي باشد, خير. ما بدون تعارف و سر وقت, به دستور خداوند متعال روح انسان ها را مي گيريم و اگر به کسي هم رحم مي کنيم, به اذن خدا و به خاطر لياقت خود اوست, نه مسئله سياسي, اصولاً ريشه تمام بازي هاي سياسي, دل بستگي به دنيا به و فراموش کردن مرگ است و همه بايد بدانند که روزي, ما به سراغشان مي آييم و به بازي هايشان خاتمه مي دهيم. ضمناً نصيحت و هشدار من به همه افراد اين است که قبل از اينکه من به ملاقات آنها بروم, آنها با اعمال نيک, خودشان را آماده کنند. بدانند اگر آنها ما را فراموش کنند, ما آنها را فراموش نمي کنيم, ما روزي 5 بار به آنها سرکشي مي کنيم و مرگ از سايه به انسان ها نزديک تر است, پس دليلي ندارد دل به دنيا ببنديد, طوري که وقت گرفتن روح, جزع و فزع کنيد و به التماس کنيد. پس در دنيا از بندگان واقعي خدا باشيد تا ما هم به هنگام گرفتن روح از بدنتان با شما مدارا کنيم .
- از شما تشکر مي کنيم که وقت گرانبهاي خودتان را در اختيار ما قرار داديد.
خدانگهدارتان
منبع: نشريه بشارت شماره 72



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.