قابل توجه شوهران عزيز

همان طور که از ابتدا گفتم اين اختلاف مادر شوهر و عروس از ابتداي خلقت وجود داشته و تمامي هم ندارد. البته اين مزاحي بيش نبود ولي از شوخي گذشته شما شوهران عزيز هنگام بروز چنين مشکلي چه اقدامي مي‌کنيد؟ آيا با درايت و با استفاده از روش‌هاي معقول مشکل را حل مي‌کنيد و يا مشکلي به مشکل قبلي اضافه مي‌کنيد؟
يکشنبه، 22 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قابل توجه شوهران عزيز

قابل توجه شوهران عزيز
قابل توجه شوهران عزيز


 





 
آيا تا به حال بين مادر و همسرتان اختلاف به وجود آمده؟ مطمئن هستم که جواب همه مردان مثبت است.
همان طور که از ابتدا گفتم اين اختلاف مادر شوهر و عروس از ابتداي خلقت وجود داشته و تمامي هم ندارد. البته اين مزاحي بيش نبود ولي از شوخي گذشته شما شوهران عزيز هنگام بروز چنين مشکلي چه اقدامي مي‌کنيد؟ آيا با درايت و با استفاده از روش‌هاي معقول مشکل را حل مي‌کنيد و يا مشکلي به مشکل قبلي اضافه مي‌کنيد؟ شما شوهران به نوعي حلقه گمشده بين اين دو نفر هستيد که با ايجاد اين حلقه عاطفي پيوند عاطفي اين دو نفر محکم‌تر خواهد شد. شما شوهران در اين ميان نقش بسيار مهمي را ايفا مي‌کنيد، اما چگونه:
1) شما شوهران مي‌بايست در ابتداي کار وقتي اختلافي پيش آمد صبورانه رفتار کنيد يعني به حرف‌هاي دل همسر و مادرتان به خوبي گوش کنيد و با آنان همدلي داشته باشيد. در نتيجه مي‌توانيد به افکار غلط و رفتار نادرست آن‌ها پي برده و به دور از جانبداري و حمايت خاص از طرف ديگر برداشت‌هاي منفي مادر و همسرتان را اصلاح کنيد.
2) علاقه و محبت همسرتان را به خانواده تان اظهار کنيد و براي‌شان به طور مستقيم و غيرمستقيم بيان کنيد که همسرتان به خانواده تان علاقه خاص دارند. با اين کار والدين، خواهر و برادر دل‌هايشان سرشار از نشاط مي‌شود و به همسرتان دلگرم‌تر مي‌شوند.
3) همان طور که در مواقع مختلف از همسرتان قدرداني مي‌کنيد از تکريم شخصيت مادر بزرگوارتان نيز غافل نشويد و در مواقع خاص از زحمات او قدرداني کرده.
4) معمولا مادران نسبت به زندگي و شخصيت عروس حساس هستند به خصوص اگر عروس اول خانواده هم باشد. شما شوهران يادتان باشد که طبق آيات قرآن زنان و مردان براي يکديگر لباس مي‌باشند و يکديگر را در کنار هم کامل مي‌کنند اگر در زندگي کاستي‌اي وجود داشت هرگز آن را براي خانواده خود بيان نکنيد بلکه از گرمي و صفا و صميميت بينتان صحبت کرده و از زندگيتان اظهار رضايت کنيد.
5) مورد ديگر که بسيار مهم است اين که هرگز از گله‌هاي احتمالي مادر و يا بعضا خواهر و خانواده خود براي همسرتان چيزي بازگو نکرده و در عوض از تمجيد آنان از شخصيت عروسشان سخن بگوييد و راه را براي ارتباطي گرمتر و خانواده‌اي با نشاط‌تر فراهم کنيد.
6) به خانواده و اقوام همسرتان با گرمي رفتار کنيد تا الگويي براي افراد ديگر و به خصوص همسرتان باشيد.
7) هرگز اجازه ندهيد که جمعي با غيبت و يا تهمت خانواده همسرتان را زير سوال ببرند.
8) همسرتان را به برقراري صله رحم و گه گاهي مسافرت با خانواده خودتان و خانواده اش تشويق کنيد.
شما شوهران مي‌توانيد با درايت، مديريت و صبر و حوصله کليد اصلاح رابطه بين اين دو باشيد و از خانواده‌اي گرم و صميمي نهايت لذت را ببريد.
منبع:http://www.ettelaat.com
ارسال توسط کاربر محترم سایت : hasantaleb




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما