آيفون جديد گوش به فرمان شماست

اگرچه گوشي آيفون 4S از نظر ظاهري شبيه به آيفون 4 است، اما مجهزبودن اين گوشي به دوربين هشت مگاپيكسلي، پردازشگر پرسرعت 5A و همچنين داشتن پردازشگر گرافيكي سريع‌تر در مقايسه با آيفون 4 يا داشتن دو آنتن براي بهبود كيفي مكالمات تلفني از جمله تغييرات فني است كه اين گوشي را از نسخه قبلي مشابه آن مجزا مي‌سازد.
يکشنبه، 29 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آيفون جديد گوش به فرمان شماست

آيفون جديد گوش به فرمان شماست
آيفون جديد گوش به فرمان شماست


 





 
آيفون جديد مجهز به فناوري تشخيص چهره
اگرچه گوشي آيفون 4S از نظر ظاهري شبيه به آيفون 4 است، اما مجهزبودن اين گوشي به دوربين هشت مگاپيكسلي، پردازشگر پرسرعت 5A و همچنين داشتن پردازشگر گرافيكي سريع‌تر در مقايسه با آيفون 4 يا داشتن دو آنتن براي بهبود كيفي مكالمات تلفني از جمله تغييرات فني است كه اين گوشي را از نسخه قبلي مشابه آن مجزا مي‌سازد.
پردازشگر آيفون جديد دو هسته‌اي است و در نتيجه از نظر سرعت عملكرد دو برابر سريع‌تر است و با توجه به تغييرات ايجادشده در سيستم آنتن اين گوشي به نظر مي‌رسد كه نسل جديد آيفون‌ها با مشكل آنتن‌دهي مواجه نباشد.
دوربين آيفون جديد از قابليت تشخيص چهره برخوردار است و حتي در شرايطي كه نور محيط بسيار كم باشد نيز قابل استفاده خواهد بود.
اين نويد را به علاقه‌مندان به گوشي‌هاي آيفون مي‌دهيم كه طول عمر باتري جديد در نظر گرفته شده براي اين گوشي براي صحبت مداوم هشت تا 14 ساعت، پخش موسيقي 40 ساعت و براي تماشاي فيلم‌هاي ويدئويي 10 ساعت خواهد بود.
اپل از جمله شركت‌هايي است كه هيچ‌گاه در تلاش نبوده است تا سخت‌افزار محصولات خود را به طور ناگهاني به ميزان قابل توجهي ارتقا دهد و اين در حالي است كه در مقابل بسياري از شركت‌هاي سازنده تلفن همراه در سطح جهان نظير سامسونگ يا ال‌جي همواره در تلاش هستند تا با هدف افزايش شمار مشتريان خود بدون توجه به پتانسيل‌ها و قابليت‌هاي نرم‌افزاري، گوشي‌هايي مجهز به پيشرفته‌ترين امكانات سخت‌افزاري را به بازار عرضه كنند؛ اما در شركت‌هايي مانند اپل، سوني اريكسون و نوكيا در ارتقاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري همگام بوده است.
در گوشي‌هاي جديد آيفون از همان پردازشگر موجود در تبلت آي‌پد 2 اپل استفاده شد و بنابراين بايد پذيرفت كه هيچ نرم‌افزار يا بازي وجود ندارد كه اين گوشي قادر به اجراي آن نباشد.
مجهزبودن اين گوشي به يك پردازشگر گرافيكي دوهسته‌اي، قدرت گرافيكي آن را تا هفت برابر افزايش داده است و اپل براي اين‌كه قدرت گرافيكي اين گوشي را به نمايش گذارد، همزمان با عرضه آيفون 4S، نسخه جديد بازي معروف و پرطرفدار موسوم به Infinity Blade را نيز عرضه كرده است.
دوربين آيفون جديد مجهز به يك حسگر پيشرفته است كه مي‌تواند عكس‌هاي گرفته‌شده در محيط‌هاي تاريك را تا بيش از 70 درصد روشن كند و جالب اين‌كه سرعت عكسبرداري در دوربين جديد آيفون تا سه برابر افزايش يافته است بنابراين به‌رغم اين‌كه گوشي جديد آيفون از نظر ظاهري شبيه به آيفون 4 است ـ كه شايد بتوان يكي از شيك‌ترين گوشي‌ها از ديدگاه كاربران دانست ـ از نظر سخت‌افزاري و بخصوص كيفيت دوربين از قابليت‌هاي بهتري برخوردار بوده و تعدادي امكانات نرم‌افزاري جديد نيز به آن اضافه شده است كه مي‌تواند رضايت بسياري از كاربران را جلب كند.
آيفون، منشي اختصاصي كاربران مي‌شود
بي‌شك عرضه نخستين سري از گوشي‌هاي همراه آيفون كه داشتن صفحات لمسي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن به شمار مي‌آيد، تحولات عظيمي را در دنياي ديجيتال و ساخت انواع گوشي‌ها و لپ‌تاپ‌هاي مجهز به اين فناوري به همراه داشت و بنابراين دور از انتظار نخواهد بود كه محصول جديد اپل ـ كه تحت عنوان آيفون 4S به بازار عرضه شده است ـ نيز استاندارد جديدي را براي دنياي گوشي‌هاي تلفن همراه به ارمغان آورد.
اگرچه بسياري از كاربران بر اين باوربودند كه آيفون 4S هيچ استاندارد جديدي را به دنياي گوشي‌هاي تلفن همراه وارد نخواهد كرد، اما مجهزبودن اين گوشي به سيستم فرمان صوتي موسوم به SIRI همه آن تصورات را نقش بر آب كرد.
البته بايد اين نكته را نيز مورد توجه قرار داد كه محدودبودن اين قابليت جديد به زبان‌هاي انگليسي، آلماني و فرانسوي مي‌تواند موجب نااميدي بسياري از علاقه‌مندان به گوشي‌هاي آيفون باشد كه مدت‌ها در انتظار اين گوشي بودند.
پس از رونمايي از محصول جديد اپل در مراسمي كه 12 مهر ماه با حضور تيم كوك، مديرعامل جديد اين شركت برگزار شد، فروش گوشي آيفون 4S از روز جمعه 22 مهر (14 اكتبر) در فروشگاه‌هاي اپل در كشورهاي ايالات متحده آمريكا، كانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن و انگليس آغاز شد و طرفداران محصولات اپل همچون گذشته در مقابل فروشگاه‌هاي عرضه‌كننده محصولات اين شركت صف بسته بودند تا از اولين خريداران گوشي‌هاي آيفون جديد باشند.
حدود 15 ماه از معرفي آيفون 4 مي‌گذشت و كاربران موبايل براي عرضه نسل جديدي از گوشي‌هاي آيفون كه بتواند نويددهنده تحولات عظيمي در دنياي گوشي‌هاي همراه هوشمند باشد لحظه‌شماري مي‌كردند و جالب است بدانيد كه استقبال از آيفون 4S بسيار فراتر از حد انتظار بود و در مدت زمان 24 ساعت از پيش‌فروش اين گوشي، يك ميليون آيفون 4S پيش‌فروش شد و به اين ترتيب اين تلفن جديد توانست ركورد 600 هزارتايي گوشي آيفون 4 را نيز بشكند.
اپل اعلام كرده است كه از 28 اكتبر يعني از روز 6 آبان، فروش گوشي آيفون 4S در 22 كشور ديگر نيز آغاز خواهد شد.
اما مهم‌ترين ويژگي آيفون 4S كه سروصداي زيادي را در دنياي گوشي‌هاي تلفن همراه به راه انداخته است، مجهز به امكان استفاده از سيستم فرامين صوتي است كه به اسم شركت طراح و سازنده اين سيستم ـ SIRI ـ نامگذاري شده است.
با استفاده از اين امكان شما مي‌توانيد از طريق فرمان صوتي از گوشي تلفن همراهتان كمك بگيريد يا حتي از او بخواهيد كاري را برايتان انجام دهد يا به سوال شما پاسخ بگويد.
نكته: با استفاده از امكان جدید در آیفون 4S شما مي‌توانيد از طريق فرمان صوتي از گوشي تلفن همراهتان كمك بگيريد يا حتي از او بخواهيد كاري را برايتان انجام دهد يا به سوال شما پاسخ بگويد
البته در حال حاضر امكان استفاده از اين سيستم كه به نظر مي‌رسد مهم‌ترين قابليت گوشي جديد آيفون باشد، به زبان فارسي وجود ندارد.
با استفاده از اين نرم‌افزار كاربران مي‌توانند در هنگام رانندگي و بدون اين‌كه به نمايشگر گوشي تلفن همراهشان نگاه كنند، از متن پيامك‌هاي نوشتاري در قالب يك پيام صوتي به زبان‌هاي انگليسي، فرانسوي و آلماني مطلع شوند و به همان صورت نيز به پيام‌هاي دريافتي پاسخ گويند.
اگرچه علاقه‌مندان به تحولات دنياي فناوري از مدت‌ها پيش مي‌دانستند كه آيفون بعدي مجهز به فناوري فرمان صوتي خواهد بود؛ اما اين سيستم صوتي بسيار فراتر از انتظارات آنها بود. آيفون 4S همانند يك انسان با شما سخن مي‌گويد و به عبارتي نقش يك دستيار اختصاصي مطيع را براي شما بازي مي‌كند.
در حقيقت siri يك هوش مصنوعي است كه صحبت‌هاي شما را مي‌شنود، به دستورات شما عمل كرده و حتي با شما صحبت مي‌كند.
استفاده از اين سيستم بسيار ساده است، فقط كافي است كليد home گوشي تلفن 4S را چند لحظه نگه داريد و سپس شروع به حرف‌زدن كنيد.
اين سيستم زمان ملاقات‌ها را به شما يادآوري مي‌كند، در صفحات وب به جستجو مي‌پردازد، شما را از خواب بيدار مي‌كند و جالب‌تر از همه اين كه همانند يك منشي كه هميشه و در همه‌جا در كنار شما است و به آن دسترسي داريد متن نامه موردنظرتان را تايپ و براي شخص موردنظر شما ارسال مي‌كند يا اين كه متن پيام شما را نوشته و به گيرنده موردنظرتان ارسال مي‌كند.
اين منشي هوشمند اطلاعات مربوط به آب و هوا را هم در اختيار شما قرار مي‌‌دهد براي مثال تنها كافي است از siri بپرسيد كه امروز بهتر است چه لباسي بپوشم تا آخرين اخبار مربوط به پيش‌بيني وضعيت آب و هوا را از زبان او بشنويد.
براي اين كه فردا صبح ساعت شش از خواب بيدار شويد به siri بگوييد فردا من را ساعت شش صبح از خواب بيدار كن. اگر به دنبال يك رستوران خوب براي صرف ناهار يا شام هستيد از siri كمك بگيريد.
اين سيستم به خوبي از عهده انجام اين كار برمي‌آيد و فهرستي از نتايج يافت‌شده را به شما اعلام مي‌كند. حتي موقعيت‌يابي را نيز مي‌توانيد به عهده اين منشي اختصاصي بگذاريد. براي يادآوري چيزهايي كه فكر مي‌كنيد شايد فراموش كنيد هم مي‌توانيد از منشي هوشمندي كه هميشه همراهتان است كمك بخواهيد.
براي مثال شما مي‌توانيد از اين نرم‌افزار بخواهيد به شما يادآوري كند كليدها را در محل كارتان جا نگذاريد.
البته siri مي‌‌تواند در بسياري از ديگر زمينه‌ها همچون پخت غذا هم به شما كمك كند. اگرچه به نظر مي‌رسد اين نرم‌افزار با داشتن چنين امكاناتي مي‌تواند پاسخگوي طيف وسيعي از نيازهاي كاربران باشد اما نبايد فراموش كرد كه اين نرم‌افزار در حال حاضر در مرحله آزمايشي(بتا)‌ است و قرار است علاوه بر سه زبان انگليسي، فرانسوي و آلماني زبان‌هاي ديگري را هم ياد بگيرد و كارهاي بيشتري را نيز برايتان انجام دهد.
در حال حاضر تنها پردازشگر دو هسته‌اي A5 كه آيفون 4S به آن مجهز است، توانايي اجراي اين نرم‌افزار سنگين را دارد.
اگرچه علاقه‌مندان به دنياي گوشي‌هاي تلفن همراه انتظار داشتند اپل با معرفي سخت‌افزاري با ويژگي‌هاي منحصر به فرد انقلاب جديدي را در دنياي نرم‌افزارهاي كامپيوتري به راه اندازد، اما به نظر مي‌رسد كه اين گروه از علاقه‌مندان براي اين كه بار ديگر شاهد يك انقلاب سخت‌افزاري ـ‌ نرم‌افزاري از برند محبوب و شناخته‌شده اپل باشند بايد حدود يك سال ديگر منتظر بمانند تا نسل بعدي گوشي‌هاي آيفون به بازار عرضه شود.
منبع:جام جم آنلاين
ارسال توسط کاربر محترم سایت : hasantaleb




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.