بررسي شبهات حجاب(3)

- بي حجاب بي دين نيست ولي فردي است که يکي از اساسي ترين اصول اسلامي و ظاهرترين و بارزترين اصول در خانم ها را رعايت نمي کند. او در واقع خود را از خدا بالاتر دانسته و احکام و دستورات خدا را طبق سليقه خود انتخاب کرده به آنهايي که خوشش مي آيد عمل مي کند (مثلا نماز، روزه و...) و به آنهايي که خوشش نمي آيد
چهارشنبه، 9 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بررسي شبهات حجاب(3)

 بررسي شبهات حجاب(3)
بررسي شبهات حجاب(3)


 






 

7- بي حجاب بي دين نيست.
 

- بي حجاب بي دين نيست ولي فردي است که يکي از اساسي ترين اصول اسلامي و ظاهرترين و بارزترين اصول در خانم ها را رعايت نمي کند. او در واقع خود را از خدا بالاتر دانسته و احکام و دستورات خدا را طبق سليقه خود انتخاب کرده به آنهايي که خوشش مي آيد عمل مي کند (مثلا نماز، روزه و...) و به آنهايي که خوشش نمي آيد عمل نمي کند. و در واقع در برابر دين اسلام که همان تسليم است خود را برتر مي داند و مصداق اين آيه از قرآن کريم است که (نومن ببعض و نفکر ببعض) به بعضي از آن ايمان دارد و منکر قسمت ديگري از آن است و اين در حالي است که نماز و روزه ابعاد فردي دارند ولي حجاب ابعاد اجتماعي بسيار گسترده و عميقي دارد و مي تواند در تحکيم يا سست کردن خانواده ها مؤثر باشد.

8- خدا بزرگتر و مهربانتر از آن است که...
 

در توجيه بي حجابي مي گويند خدا بزرگتر و مهربانتر از آن است که مثلا به خاطر چند تار مو و... آدم را مجازات کند.
- بايد توجه داشت که اين توجيه را مي توان درباره همه ي دستورات ديني به کار برد مثلا بگوييم خدا بزرگتر از آن است که به خاطر نخواندن چند رکعت نماز، خوردن يک تکه نان در ماه رمضان (روزه خوري)، چند جمله غيبت کردن، تهمت زدن يا دروغ گفتن آدم را مجازات کند خدا ارحم الراحيم است. آن وقت چه چيزي از دين باقي خواهد ماند، و اين در حالي است که حجاب از جمله دستورات ديني است که اثرات آن فقط فردي نيست و ابعاد اجتماعي مهمي دارد.

9- قلبت پاک باشد.
 

يکي ديگر از توجيهات افراد بي حجاب اين ست: بايد قلب پاک باشد و به ظاهر نبايد توجه کرد.
- قلب پاک و سليم چه قلبي است آيا قلبي که حاضر نيست در برابر فرمان الهي تسليم باشد و در اطاعت از شيطان نفس خود خاضع است مي تواند پاک باشد؟ اين قلب از چه چيزي پاک است؟ آيا از گناه پاک است؟!
- چگونه مي توان ظاهري فريبنده از نامحرم بخواهيد که به ظاهر من توجه نکن و به درون پاک من توجه کن و چه بسيار افرادي با قلبهاي پاک! باعث انحراف جامعه و جوانان و از هم پاشيدگي بنيان هاي خانواده ها شدند.

10- چادري ها از همه بدتراند.
 

- رعايت حجاب فقط با چادر ميسر نيست بلکه چادر حجاب برتر است.
- در تمامي اقشار مختلف جامعه از جمله پزشکان، نظاميان، معلمان، کارمندان، روحانيون و... تعدادي آدم بد ديده مي شوند آيا مي توان گفت: پزشکان، نظاميان و... از همه بدترند و هيچ کس نبايد ديگر پزشک شود؟!
- در قشر افراد بي حجاب هم رفتارهايي (اعم از خوب و بد) ديده مي شود. نکته اساسي و مهم اينجاست که "اسلام" ملاک است نه او که مدعي مسلماني است.
- اگر فرد چادري به گناه هاي ديگري آلوده است حتما به خاطر آن گناهان، خداوند او را مجازات خواهد کرد ولي به خاطر حجابش به او پاداش خواهد داد البته اگر به خاطر اطاعت از فرمان الهي چادر بر سر کرده باشد. همان طور که اگر فرد بي حجابي داراي اعمال خوبي باشد به خاطر آن اعمال پاداش دريافت خواهد کرد به شرط آنکه نيتش خدايي باشد ولي به دليل نداشتن حجاب، مجازات در انتظار او خواهد بود، و در گناه کساني که بر اثر بي عفتي او به انحراف کشيده شده اند هم شريک است.

11- به آقايان بگوييد نگاه نکنند...
 

ليندزي کان در مقاله ي مردان مي نگرند و زنان نگريسته مي شوند، اين اصل را بيان مي کند که: "تصور مردان است که اهميت دارد نه واقعيت وجودي زنان، و وقتي اصل نگاه مردانه که مبتني بر برهنگي زنان است، حاکم بر روابط انسان ها و تبديل به ارزش شد، شناخت زن به خاطر استعداد، آگاهي، ايمان، شرف و حجب و حيا معني و مفهومي نخواهد داشت، ديگر ارزش زن در فکر و انديشه او نيست."
- تدبير دين در کنترل مفاسد، حذف زمينه هاي فساد است و ابتدا بايد زمينه فساد را از بين برد، هميشه پيشگيري بهتر از درمان است.
- خداوند نفرموده، اي پيامبر به هر طريق ممکن جلوي مزاحمين خياباني را بگير و آنان را مؤاخذه و تعزير کن؛ بلکه فرمودند به زنان بگو حجابشان را کامل کنند و با بي حجابي و بدحجابي و نشان دادن گيسو، صورت، گردن و... باعث تحريک مردان نشوند. يعني مايه فتنه و فساد جامعه اول زنان هستند، سپس مردان. (نسخه جوان و کنترل غريزه، ص 34)
- امکان کنترل نگاه مرد در جامعه اي که پر از بي حجابي است تقريبا غير ممکن است و اصلا چنين انتظاري از مرد غير معقول است چون نگاه خواه ناخواه به افراد بي حجاب مي افتد و دائما مرد بايد با خودش مبارزه کند آن هم با قوي ترين غريزه خود.
وندي شليت (فارغ التحصيل فلسفه از آمريکا) مي گويد:
چگونه مي توانيم انتظار داشته باشيم مردان محترمانه رفتار کنند در حالي که تعداد زيادي از زنان با بي عفتي خود دائما پيام مي فرستند که لازم نيست اينگونه باشند!؟ (فمنيسم در آمريکا تا سال 2003، ص 33)
- چه طور مي توان در خيابان راه رفت ولي به جلو خود نگاه نکرد. به نظر مي رسد چنين حرفي جز يک توجيه غير منطقي براي فرار از واقعيت چيز ديگري نيست.

12- آيا حجاب با فطرت زن سازگار است؟
 

اگر حجاب با فطرت زن سازگار است چرا هميشه عده اي از احکام آن شانه خالي مي کنند؟
- اين سؤال به حجاب اختصاص ندارد هميشه عده اي در برابر فطرت خود اينطور عمل کرده اند علاوه بر اين بسترهاي اجتماعي نيز در روي آوردن و پشت کردن انسان ها به احکام الهي نقش دارند. اگر براي يک مسأله فطري بستر سازي مثبت نشود و تنفر عمومي نسبت به آن ايجاد شود بسياري افراد از فطرت اوليه خود دور مي شود. امروزه مشاهده مي شود که امور بديهي، گاهي با تبليغات و بسترهاي اجتماعي مورد تشکيک قرار مي گيرند.

13- چرا حجاب را براي غير مسلمانان اجباري مي کنيد؟
 

- اگر بي حجابي براي غير افراد مسلمان آزاد باشد اين احتمال وجود دارد که بعضي مسلمانان براي شانه خالي کردن از حجاب بگويند ما مي خواهيم مسلمان نباشيم و از اين راه باب فساد جنسي جامعه باز مي شود و اين بر خلاف مصلحت جامعه اسلامي است.
- حجاب براي کنترل هرج و مرج و کنترل روابط جنسي در جامعه است و براي حفظ سلامت جنسي جامعه لازم است. بايد با بي حجابي افراد چه مسلمان و چه غير مسلمان در جامعه مخالفت شود و گرنه منکر، دامن همه را مي گيرد و همه از آن متضرر مي شوند.
- اين نکته نبايد ناگفته بماند که طرفداران اديان (غير اسلام) نه تنها با حجاب بيگانه نيستند، بلکه در دين آنها (مسيح - يهود - زرتشت) تأکيدات زيادي به حجاب شده و گاهي از آنچه در اسلام است خيلي بيشتر است.

14- بگذاريد زن حق انتخاب داشته باشد.
 

سؤال: اگر زنها خودشان خواستند حجاب را رعايت کنند در غير اين صورت حق انتخاب را از آنها نگيريد هر کس خواست با حجاب باشد، باشد و هرکس خواست به خانه فساد برود، برود.
- برنامه دين براي اداره جامعه حذف زمينه هاي فساد است (پيشگيري بهتر از درمان است.) در مرحله بعد اگر در جامعه اي فساد به وجود آمد بايد زير لايه هاي ديگر مخفي بماند. علني شدن فساد بسيار مضر است. مدل هدايت ديني اين است که جو جامعه طوري نباشد که احساس شود ابتلاي به فساد راحت انجام مي شود. حالت ترس از فساد هميشه بايد وجود داشته باشد و فساد حقيقي در زير لايه هاي اصلاح خود را پنهان کرده باشد. همان طور که در يک جامعه سالم حالت ترس از دزدي، قتل و... بايد زياد باشد بي حجابي نيز عامل فشار جنبي در جامعه مي باشد. نبايد جو جامعه طوري باشد که به راحتي افراد بي حجابي را انتخاب کنند.
- برنامه ريزي ديني اين است که زمينه فساد را در جامعه کم کنيم. فساد علني را کم کنيم تا کسي که مي خواهد به سراغ فساد برود، احساس ترس داشته باشد.
- اگر در جامعه اي افراد بي حجاب و اهل خانه هاي فساد و... وجود داشته باشند، به دليل نفس اماره اي که در انسان وجود دارد به نوعي راه فساد به بقيه مردم نشان داده مي شود و آنها وسوسه مي شوند و ميل به گناه در انسانهاي پاک هم به وجود مي آيد.
منبع: حريم ريحانه.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.