دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (4)

پس از دعا و گزارش مختصر آخرين وضعيت، حضرت امام فرمودند: « احساس کرديد که من در اين مدت به شما اعتماد داشته و دارم و شما را فردي لايق و مؤمن مي دانم و اميدوارم با اين وضعي که داريد... اين که هستيد اهميتش بيشتر از قبلي است که کار اجرايي بود با...
شنبه، 10 دی 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (4)

دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (4)
دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (4)


 






 

گزارشي از ملاقات با امام
 

ملاقات با حضرت امام مدظله العالی
ساعت9:30 مورخه 14/ 5/ 65
بسم الله الرحمن الرحيم
پس از دعا و گزارش مختصر آخرين وضعيت، حضرت امام فرمودند: « احساس کرديد که من در اين مدت به شما اعتماد داشته و دارم و شما را فردي لايق و مؤمن مي دانم و اميدوارم با اين وضعي که داريد...
اين که هستيد اهميتش بيشتر از قبلي است که کار اجرايي بود با...
توجه بکنيد در بعضي مسائل آقايان که هستند ممکن است کم اطلاع باشند و شما که اطلاع داريد کاري کنيد که مسايل خوب پيش برود. شما هم نظارت... در اين مورد...
هر چه بيشتر سعي کنيد که بين ارتش و سپاه برادري باشدکشور ما يک ارتش و يک سپاه (همه مي دانند) اگر اين دو يک نباشند، همراه نباشند، يکدست نباشند، آسيب پذيرند، اينها بايد با هم باشند، کاري کنيد که با هم باشند. همراه نباشند، يکدست نباشند، آسيب پذيرند. شما سعي کنيد هميشه با هم نزديک باشند. در ارتش اين نباشد که فکر کنند... شما مي دانيد که من از اول طرفدار ارتش بوده ام. خيلي کارها کردند که چيزي ديگر را ثابت کنند. الان هم طرفدار ارتش هستم. توجه شما به خدا موجب مي گردد خدا با شما باشد. من هر شب به ارتش و سپاه دعا مي کنم.
×××××××××××
شرح گزارش من چنين بود:
× دعا
× بيان مختصري از چگونگي گذشت سه ماه...
نه مي توانستم سکوت مطلق کنم.
نه مي توانستم از نارسايي ها فرياد بکشم. خدا توفيق داد و به مصلحت اسلام عمل کردم و در اين امر آقاي خامنه اي نقش داشتند.
× حکم حضرت عالي نه تنها براي اينجانب بلکه براي کليه نيروهاي متعهد و خدمتگزار ارتش برکتي عظيم بود.
قلب هايشان قوت گرفت و از نوميدي نجات پيدا کردند.
برداشت اينجانب از اين حکم:
1- قيچي بود براي باز کردن ياوه گويان.
2- به رغم برداشت مسئولين به اين که از اين طريق محترمانه کنار زده شدم، اينجانب بعد ازسه ماه و اندکي جدايي از جبهه ها، مسئوليت سنگين خود را درک کردم.
3- اين حکم سند و مجوزي بود براي وصل شدن ما به جبهه و با حضور اينجانب و رسميت يافتن حضور وزير سپاه در بعد عمليات و تدارکات ان شاءالله جبهه را قوي تر خواهيم کرد.
4- درس ديگري از عدالت خودتان به ارتش و سپاه داديد.
پايه هاي کار را بر مبناي آخرين رهنمودهاي حضرتعالي در جمع فرماندهان مبني بر اخلاص، وحدت و اتحاد و تداوم عمليات قرار داده ايم. نارسايي هاي عمده موجود:
1- زمينه رشد کافي براي سپاه و عدم آن براي ارتش
2- وحدت بين قوي و ضعيف منطقي نيست و ما بايستي تلاش کنيم ارتش ضعيف را تقويت کنيم تا وظيفه اش درست انجام گردد.
3- انتصابات در ارتش طوري است که فضا براي تلاش و رشد متعهدين به ويژه جوانان بسيار تنگ است. بايستي ترتيبي دهيم که اين نارسايي ها از بين برود. اينجانب مصمم هستم در اين زمينه آقاي خامنه اي و هاشمي را ياري کنم.
استدعا دارم:
1- با توجه به اينکه مسئوليت من جنبه نظارتي، تحقيقي و مشورتي دارد، براي موفقيت بايستي زمينه حضور من در جبهه ها و يگان هاي ارتش باشد. اينجانب ملاقات هايي با آقاي خامنه اي و آقاي هاشمي داشته ام. ولي تذکر حضرت عالي به پشتيباني و حمايت از ما مؤثر خواهد بود.
2- با توجه به مسئوليت بيشتر نياز به رهنمودهاي جنابعالي دارم.
والسلام.
*******

دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (4)

در منطقه مريوان
 

مورخه 10/ 1/ 67
بسم الله الرحمن الرحيم
خدايا ترا شکر و سپاس که به ما توفيق دادي که در جبهه هاي نور حضور يابيم، اگر خود لياقت مجاهدت و مبارزه در راهت را ندارم. شاهد و ناظر فداکاري و ايثارگري رزمندگان اسلام باشم.
خدايا از تو خواسته ام و همواره مسئلت دارم که مرا تابع اراده و مشيت خود گرداني، خواست و تقدير تو بر من خير است و آن چه که خود مي خواهم همانند خواست کودکي است که خوب و بد را از هم تميز نمي دهد.
خدايا مرا بر سبيل وظيفه و تکليف مستقر بدار تا توفيقاتم در زندگي کسب رضايت تو باشد.
خدايا در اين تلاطم امواج روزگار، خود را متصل به لنگري مي بينم که با لطف و رحمت تو، مرا در آرامش و سکينت قلبي محفوظ داشته است. ترا شکر و سپاس. خدايا رمز پيروزي و توفيق بر دشمنان را بر حسب تقدير تو آموخته ام ليکن تو خود به من الهام کرده اي که جمعي مخلصين بايستي از اين رمز بهره برند تا نصرت و امدادت نازل گردد.
خدايا بر صبر و شکيباييم بيافزا تا صلاحيت اصلاح شدن و اصلاح کردن داشته باشم...
بامداد يازدهم شعبان منطقه مريوان 06:00
*******

دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (4)

دکترين نظامي در ارتش اسلام
 

ساعت 04:30 مورخه 23/ 8/ 66
بسم الله الرحمن الرحيم
مقدمه
1- لغت و واژه دکترين (doctorin) که ريشه لاتين دارد به معناي نظريه و فکر بوده و در معني اصطلاحي به معني «مشي»، « روش» به کار مي رود.
دکترين نظامي بيانگر سياست و مشي حکومت ها درکاربرد ارتش هايشان مي باشدکه وجه مميزه خوبي براي مقايسه ارتش هاي جهان به شمار مي رود. در جهان، حکومت ها وابسته به قدرت هاي بزرگ شرق و غرب مي باشند، لذا «دکترين نظامي» مستقل در سطح قطب هاي قدرت قابل بررسي است و نمي تواند حکومتي را يافت که از دکترين نظامي مستقل برخوردار باشد. پيمان هاي نظامي ورشو براي بلوک شرق و ناتو براي بلوک غرب گواه مبيني است که حکومت ها در دکترين نظامي به قطب هاي قدرت وابستگي دارند.
با به ثمر رسيدن انقلاب عظيم و پرشکوه اسلامي در مملکت اسلامي ايران امروز شاهد برقراري حکومتي هستيم که از هر نظر آزاد و مستقل بوده و قطب قدرت حقيقي اسلام را به سراسر دنيا معرفي مي نمايد. جمهوري اسلامي حکومتي مستقل بوده و در نتيجه داراي دکترين نظامي منحصر به خود مي باشد.
2- دکترين نظامي در ارتش اسلام: دکترين نظامي که بيانگر استراتژي نبرد حکومت اسلام در هر مقطع زماني مي باشد بر پايه اصالت هاي مکتب مبين اسلام استوار بوده و در حکومت اسلامي مي تواند به استناد سه مأخذ تدوين گردد.
1- قانون اساسي 2- تجربه تاريخ 3- مشي ولايت
قانون اساسي، حکومت اسلامي تصريح کننده مأموريت نيروهاي مسلح بوده که در آن رسميت و قانوني بودن ارگان نظامي را با تعيين حدود و ثغور وظايف و مأموريت هاي محوله و شيوه رهبري بر ارتش اسلام بيان مي نمايد.
تجربه تاريخي، سير اجرايي قوانين و مقررات حاکم بر ارتش اسلام را نمايان ساخته و فرصتي به محققين و کارشناسان نظامي حکومت اسلامي مي دهد که از زواياي مختلف کيفيت اجرايي قانون را مطالعه نموده و در صورت لزوم مواردي را که در جهت تکامل ارگان هاي نظامي و قوانين و مقررات حاکم بر آنها به قوه مقننه پيشنهاد نمايند.
مشي ولايت، که ماوراءقوانين جاري مملکت اسلامي مي باشد چهره اي انعطاف پذير به استراتژي نبرد در حکومت اسلامي مي دهد. بدين معني که مقطع زماني و مکاني متناسب به آنچه که بر جهان اسلام مي گذرد به صلاحديد ولي فقيه تدبير کاربرد نيروهاي مسلح حکومت اسلامي تبين شده و به عنوان حکمي لازم الاجرا به ارتش اسلام ابلاغ مي گردد.
ويژگي هاي ارتش اسلام: بديهي است که دکترين نظامي در حکومت اسلامي ويژه اسلام بوده که داراي ويژگي هاي زير مي باشد:
ارگان نظامي حاکميت روحيه ايمان و اعتقاد به الله در طريقت مکتب مبين اسلام.
ب. مشي رهبري در پرتو نور ولايت که سلسله مراتب فرماندهي را به «الله» متصل مي نمايد. مشي حکومت بر قلب ها بر پايه اخوت و برادري تحقق مي پذيرد.
پ- استحکام و انسجام بر پايه انضباط معنوي و ظاهري و اطاعتي ولايتي استوار است.
ت- فرهنگ شهادت تضمين کننده پيروزي يا الهام از کلام «وان جندنا لهم الغالبون»
ث- بافت و ترکيب صف آهنين مورد عنايت پروردگار يکتا ان الله يحب الذين يقاتلون في سبيله صفا کانهم بنيان مرصوص
ج- وجه جهاني حامي مستضعفان و مظلومان جهان به ويژه ملت هاي مسلمان.
چ - بنيه دفاعي اصيل به پيروي از فرمان خدا «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» ارتش اسلام ارتشي است مجهز و مهيا براي مقابله با دشمنان اسلام.
4 -نتيجه
الف - دکترين نظامي هر حکومت بيانگر استراتژي نبرد آن حکومت در هر مقطع زماني مي باشد.
ب- حکومت هاي جهان به علت وابستگي به دو ابر قدرت شرق و غرب فاقد «دکترين نظامي» مستقل مي باشند.
پ - «دکترين نظامي» حکومت هاي وابسته جهان از استراتژي نبرد قطب هاي قدرت شرق و غرب پيروي مي نمايند.
ت - جمهوري اسلامي ايران تنها حکومتي است که از دکترين نظامي مستقل برخوردار است.
ث - «دکترين نظامي يک حکومت اسلامي » بيانگر استراتژي نبرد در ارتش اسلام مي باشد که بر اصالت هاي مکتب مبين اسلام استوار بوده و محتواي آن مستند به مأخذهاي سه گانه قانون اساسي تجربه تاريخي و مشي ولايت جامعيت مي يابد.
ج - دفاع مقدس زيباترين واژه اي است که استراتژي نبرد حکومت اسلامي را در دفاع از مملکت اسلامي به طريق اسلام بيان مي دارد.
چ - دکترين نظامي حکومت اسلامي فقط منجر است به ارتش اسلام که ويژگي هاي هفت گانه زير را دارا مي باشد.
1- بنيان اعتقادي به «الله» و مکتب مبين اسلام.
2- مشي رهبري پيامبرگونه
3- استحکام و انسجام پر محتوا بر پايه انضباط معنوي و ظاهري و روحيه اطاعت ولايتي.
4- فرهنگ شهادت
5- بقاء وحدت صف آهنين
6- وجه بين المللي در حمايت از مستضعفان و مظلومان جهان به ويژه جهان اسلام.
7- بنيه دفاعي اصيل «واعدو الهم... »
*******

دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (4)

گفت و گوي تلفني با استاد آيت الله حائري شيرازي
 

ساعت 10:30 مورخه 26/ 6/ 67
بسم الله الرحمن الرحيم
پيروا احوالپرسي از ايشان فرمودند:
«ان تنصر الله ضمانت مي بخشد که يثبت اقدامکم گردد. در آزمايش شديدي هستيم، هر کسي بايستي به اندازه استطاعتش بکوشد و مسامحه نکند. مؤاخذه خدا در مسامحه است نه در انجام تکاليفي که در استطاعت او نيست. بت پرستي و شرک در همه زمان وجود دارد، لات و عزا پرستي و شرک در همه زمان وجود دارد، لات و عزا پرستي در گذشته بود و اکنون چون حکومت جمهوري اسلامي است و همه قوانين اسلامي شده است، ديگر به آن سبک شرک و بت پرستي نيست، ليکن به صورت ديگر ظاهر مي شود.
هر کسي به دوست خود تعصب داشته باشد، به رفيق، دوست و خويش خويش تعصب داشته باشد عصبيت نسبت به هر کدام از اين ها «شرک» است.
و خدا مي خواهد از همه ما امتحان به عمل بياورد و مؤمن بايد نگاه کند که دينش ضايع نگردد. شرک ضعف مي آورد. »
منبع:ماهنامه شاهد یاران، شماره 30 - 29



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما