نبايد با همکاران تان در ميان بگذاريد که...

اين اتفاق ممکن است قبلاً براي هر کسي رخ داده باشد. رشته اي کلمات در مورد موضوعي که خودتان آن را انتخاب کرده ايد. بر زبان جاري مي کنيد. مدت زيادي حرف مي زنيد و تا زماني که مخاطبان تان به آن توجه کنند، اين زياده گويي را ادامه مي دهيد. نوعي از سخنان بيهوده و نامفهوم که متوقف نخواهد شد. مگر اين که فرد ديگري صحبت شما را قطع کند. صحبتهاي تند و ناشمرده که ناچاراً تنها اگر شما بخواهيد به پايان مي رسند.
پنجشنبه، 20 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نبايد با همکاران تان در ميان بگذاريد که...

نبايد با همکاران تان در ميان بگذاريد که...
نبايد با همکاران تان در ميان بگذاريد که...


 






 
اين اتفاق ممکن است قبلاً براي هر کسي رخ داده باشد. رشته اي کلمات در مورد موضوعي که خودتان آن را انتخاب کرده ايد. بر زبان جاري مي کنيد. مدت زيادي حرف مي زنيد و تا زماني که مخاطبان تان به آن توجه کنند، اين زياده گويي را ادامه مي دهيد. نوعي از سخنان بيهوده و نامفهوم که متوقف نخواهد شد. مگر اين که فرد ديگري صحبت شما را قطع کند. صحبتهاي تند و ناشمرده که ناچاراً تنها اگر شما بخواهيد به پايان مي رسند.
مريضي وراجي هرگز چيز خوبي نيست. حتي مي تواند در بعضي جاها مثل محل کار خيلي بدتر هم باشد. چيزهاي مشخصي وجود دارد که نيازي نيست همکاران درمورد يکديگر بدانند - به طور مثال برنامه بچه دار شدن شما يا بحث هايي در مورد معده شما - اما به نظر مي آيد که بعضي از مردم نمي توانند سکوت کنند.
ليندا لپک يک متخصص پيشرفت درمشاغل و توليد کننده برنامه هاي مشاوره اي شروع هوشمندانه واقعي مي گويد: «بعضي از مردم صحبت مي کنند تا صداي حرف زدن خودشان را بشنوند، بعضي ديگر حرف هاي شان را در ميان مي گذارند زيرا زندگي واقعي ندارند. آنها با نشان دادن جزييات براي شمايي که ترجيح مي دهيد چيزي ندانيد، يک فرد خيالي مي سازند و پس از آن شخص ديگري هست که شايعات بي اساس او را باور مي کند، حتي در مورد او و سريعاً احساس خودماني شدن مي کند.»

از حد و مرز خارج نشويد.
 

سوزان سالوويک (Susan Solovic) يکي از بنيانگذاران و مدير ارشد اجرايي SBTV و نويسنده سه کتاب، از جمله کتاب «حرفه خود را بازشناسي کنيد» و«کسب موفقيتي که آرزو و شايستگي اش را داريد» مي گويد: « به علت اين که مردم بيشتر وقت خود را در اداره با همکاران شان مي گذرانند تا جاهاي ديگر (يا با شخص ديگر)، مشکلاتي در مشخص کردن مرز بين کار و دوستي دارند.»
به نظر دکتر لپک « يک محيط اجتماعي همانند يک محيط کار است. اما در حين اين که مي تواند دوستانه بوده و يک رابطه خوب ايجاد کند، به خاطر داشته باشيد که کار، کار است و رفاقت، رفاقت.» وي معتقد است : « بيشتر کارمندان نمي توانند درک کنند که آنچه آنها مي گويند تأثير بيشتري روي شکل ظاهري حرفه آنها دارد تا آنچه آنها مي پوشند. کساني که درباره خودشان يا ديگران زياد حرف مي زنند، به عنوان يک فرد بي کفايت، ناشايست و بي بهره از توسعه حرفه اي به نظر مي آيند.
براي دوري از صحبت هاي بيهوده در موقعيتهاي آينده، در اينجا 13 مورد مطرح مي شود که هرگز نبايد در رابطه با آنها با همکاران تان سهيم شويد يا بحث و گفتگو کنيد:

1- اطلاعات حقوقي:
 

آنچه شما به دست مي آوريد، تنها بين شما و منابع انساني است فاش کردن اين موضوع نشان مي دهد که شما قابل اعتماد نيستيد.

2- تاريخچه پزشکي:
 

هيچ کس واقعاً نگران دردها و رنج هاي شما نيست؛ آخرين عمل جراحي شما، ناباروري شما يا محتويات قفسه هاي داروهاي شما بحث هاي مداوم پزشکي، شما را به عنوان يک آدم پرخرج و کارمندي پرخطر براي کار فرماي تان معرفي مي کند.

3- شايعات بي اساس:
 

با هر کسي که در حال بدگويي کردن هستيد، بدون شک به ديگران خواهد گفت که شما چه چيزهايي گفته ايد. به علاوه اگر همکاري درحال بدگويي کردن با شما است، به احتمال زياد در مورد شما هم در آينده بدگويي خواهد کرد.

4- گلايه هاي کاري:
 

شکايت دايمي درباره حجم کاري تان، سطح تنش موجود در کار يا شرکت، به سرعت شما را به عنوان شخصي خواهد ساخت که هيچ وقت به ناهار دعوت نمي شود. اگر شما با سياست ها و روش هاي شرکت موافق نيستيد، به مجاري رسمي ارجاع داده يا از آن طريق پيگيري کنيد.

5- هزينه هاي خريد:
 

اگر چه شما نمي خواهيد که ديگران در مورد وضع زندگي تان، آن طور که زندگي مي کنيد يا اگر بالاتر از پايه حقوق تان زندگي مي کنيد فکري کنند، ولي در محل کار سعي کنيد خود را طوري نشان دهيد که سطح زندگي تان همانند ديگر همکاران تان است.

6- جزييات محرمانه:
 

جزييات محرمانه در مورد زندگي خصوصي تان را با همکاران تان در ميان نگذاريد. همکاران از اين اطلاعات عليه خود شما مي توانند استفاده کنند.

7- سياست يا مذهب:
 

مردم روي اين دو موضوع نظرات محکم و پر حرارتي دارند. شما ممکن است يک همکار را منحرف کنيد يا منفي به نظر برسيد که اين مي تواند روي شغل شما تأثير زيادي بگذارد.

8- تغييرات وضع زندگي:
 

فرو پاشي ها، جدا شدن ها و برنامه بچه دار شدن، تنها زماني نياز به بازگو کردن است که به آن نياز باشد. در غير اين صورت ديگران در مورد توانايي ها، آرزوها و محدوديت هاي زندگي شما نظر خواهند داد، خواه فرضيات آنها درست باشد يا خير.

9- وبلاگ ها يا پروفايل شبکه هاي اجتماعي.
 

آنچه شما در يک شبکه اجتماعي يا وبلاگ خصوصي خودتان مي گوييد ممکن است بسيار زيانبارتر از آن چيزي باشد که بيان مي کنيد.نظرات در وبلاگ ها يا شبکه هاي اجتماعي مي تواند از ديدگاه هاي مختلفي مشاهده شود. زماني که شما روز بدي داريد، يک فوران خشم مي تواند در چهره شما نمايان شود.

10- ديدگاه هاي منفي همکاران:
 

اگرشما با طرز زندگي، توانايي هاي شغلي يا جا لباسي يکي از همکاران تان موافق نيستيد، با آن شخص به طور خصوصي و محرمانه روبه رو شويد يا اين مطالب را پيش خود نگه داريد. محل کار، محل رسيدگي به بحث ها و اختلافات نيست.

11- آخر هفته غير عادي:
 

اين خيلي خوب است که شما اوقات خوبي در تعطيلات آخر هفته خود داشته باشيد، اما درباره حوادث غير عادي و ماجرا جويانه خود صحبت نکنيد. آن اطلاعات مي تواند شما را به شکل يک انسان غير حرفه اي و غير قابل اعتماد نشان دهد.

12- مسائل و روابط شخصي در داخل و خارج از محل کار:
 

ازدواج هاي ناموفق و داستان هاي عاشقانه ناپايدار باعث مي شود يک کارفرما به بي ثباتي آن کارمند پي برد. مسائل عاشقانه در محل کار باعث شايعات و شکسته شدن قلب ها مي شود، بنابراين بهترين راه اين است که از اين مرحله با احتياط بگذريد. همچنين بي خطرترين راه براي بازي کردن اين است که از قوانين پيروي کنيد، هرگز همسر خود را از جايي که پولت به دست مي آيد، به دست نياور!

13- اظهار نظرهاي شخصي و نابجا:
 

شما مي توانيد وانمود کنيد که بعضي چيزها خنده دار است و همکارتان دلخور نخواهد شد، اما ممکن است در اشتباه باشيد. هرگز اين ريسک را نکنيد. به علاوه اگر مطمئن هستيد همکارتان از اظهار نظر شما ناراحت نمي شود، باز هم درمحل کار راجع به اين موضوع صحبت نکنيد چون ديگران مي توانند به راحتي سخنان شما را بشنوند.
منبع: نشريه راه موفقيت، ش 22.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما