10 اشتباه عاشقانه

کساني که در غم اندوه به هم خوردن رابطه يي هستند، گرايش خيلي زيادي دارند که دقيقا برعکس آنچه که بايد را انجام دهند. به همين خاطر گاهي صدمه ي جبران ناپذيري را به رابطه شان مي زنند. در هر فاجعه يي، اولين قدم متوقف کردن خونريزي و بعد حل مشکل است. رابطه ي عاطفي شما هم از اين امر مستثني نيست. زن ها دنبال مردهاي قوي هستند که بتوانند از آن ها محافظت کنند و مردها به هيچ وجه به زن هايي که به آن ها اجازه نمي دهند هر کاري که مي خواهند
يکشنبه، 23 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 اشتباه عاشقانه

10 اشتباه عاشقانه
10 اشتباه عاشقانه


 






 
کساني که در غم اندوه به هم خوردن رابطه يي هستند، گرايش خيلي زيادي دارند که دقيقا برعکس آنچه که بايد را انجام دهند. به همين خاطر گاهي صدمه ي جبران ناپذيري را به رابطه شان مي زنند. در هر فاجعه يي، اولين قدم متوقف کردن خونريزي و بعد حل مشکل است. رابطه ي عاطفي شما هم از اين امر مستثني نيست. زن ها دنبال مردهاي قوي هستند که بتوانند از آن ها محافظت کنند و مردها به هيچ وجه به زن هايي که به آن ها اجازه نمي دهند هر کاري که مي خواهند بکنند، احترام نمي گذارند پس اگر مي خواهيد عشق سابق تان را دوباره به رابطه برگردانيد چند اشتباه زير را مرتکب نشويد.
با ترک اين ده اشتباه به خودتان ثابت خواهيد کرد که ارزش يک عشق واقعي را داريد.

1- بيش از حد مهربان نباشيد
 

نبايد اين قدر راحت هر چه طرف تان مي گويد را گوش دهيد و انتظار داشته باشيد که رابطه تان هم خيلي عالي باشد! اينطور در موردش فکر کنيد؛ در همه ي داستان هاي خوب يک تضاد يا کشمکش وجود دارد. در فيلم جنگ ستارگان، هم آدم هاي خوب بودند و هم آدم هاي بد! پس اين تضادهاست که باعث جالب و جذاب شدن مسايل مي شود و يک رابطه بدون تضاد و کشمکش واقعاً خسته کننده خواهد شد. خيلي مهربان و خوب بودن يعني منفعل، بي اعتماد به خود مضطرب و قابل پيش بيني هستيد. يادتان باشد که براي روشن کردن شعله ي آتش، اصطحکاک لازم است پس روي حرف خودتان بايستيد.

2- او را مجبور نکنيد
 

نمي توانيد با يک بحث منطقي رابطه تان را از نو بسازيد. شايد بتوانيد براي خودتان دليل و منطق بياوريد. اما براي طرف مقابل تان نمي توانيد!
شما نمي توانيد يک نفر را قانع کنيد دوست تان بدارد يا بخواهد که با شما باشد. احساسات به اين طريق عمل نمي کنند. قلب انسان ها واکنشي است. نه منطقي، پس به جاي اين که با بحث منطقي طرف تان را برگردانيد، کارهاي ديگري انجام دهيد تا قلب او واکنش دهد.

3- التماس نکنيد
 

خيلي ها براي نگه داشتن طرف شان دست به عجز و لابه مي زنند؛ «خواهش مي کنم نرو، هر کاري که بخواهي برايت مي کنم...» به هيچ وجه اين کار را نکنيد! اين هيچ شباهتي به يک رابطه ي عاشقانه ندارد. شايد براي چند وقت طرف مقابل با شما بماند، اما همه احترامتان را پيش او از دست خواهيد داد. اين يعني به محض اين که يک نفر بهتر سر راه او قرار بگيرد، شما را ترک مي کند.

4- مرتب هديه نخريد
 

تا به حال شنيده ايد: «عشق من را نمي تواني بخري!» شايد وقتش شده خوب به اين حرف گوش کنيد. گل و هديه براي تشکر يا ابراز عشق هستند، اما براي شما جذابيت نمي خرند. در واقع، حتي مي تواند تنفر آور هم باشد. اين کار به طرف تان مي گويد که شما فکر مي کنيد به اندازه ي کافي خوب نيستيد و نمي توانيد روي خوبي هاي خودتان تکيه کنيد. به همين خاطر براي پوشاندن اشکالات خود براي او هديه مي خريد.

5- هر 5 دقيقه يکبار نگوييد «دوستت دارم»
 

افتادن در دام اين اشتباه خيلي ساده است، اين که بخواهيد تند و تند به طرف تان بگوييد که چقدر براي تان ارزش دارد و چقدر دوستش داريد. خسته کردن طرف تان با «دوستت دارم» ها چندان کار رمانتيکي نيست.
احساسات قوي شما ممکن است تنها چيزي باشد که طرف تان را از شما دور کرده است، چون نشان مي دهد که گداي عشق و محبت هستيد.

6- تفاوت هاي جنسي را فراموش نکنيد
 

خيلي وقت ها افراد نمي توانند نظر جنس مخالف شان را به خود جلب کنند، چون کارهايي انجام مي دهند و طوري رفتار مي کنند که نظر خودشان و هم جنسان شان را جلب مي کند. مردها و زن ها به چيزهاي مختلفي جذب مي شوند. نمي توانيد از چيزهايي که براي خودتان جذاب است براي جلب توجه جنس مخالف استفاده کنيد.
مثلامردها بيشتر جذب ظاهر زن ها مي شوند.در حالي که براي زن ها بيشتر شخصيت مردها مهم است.
اين به آن معني نيست که مردها نبايد به ظاهرشان برسند يا زن ها نبايد سعي کنند آدمهاي خوبي باشند. معني آن اين است که بايد تلاش تان را بکنيد که روي چيزهايي که براي طرف مقابل تان جذاب است بيشتر کار کنيد.

7- همه قدرت را به او ندهيد
 

طوري رفتار نکنيد که اگر طرف تان شما را ترک مي کند انگار زندگي تان به پايان رسيده است. اين کار همه قدرت را به او مي دهد و باعث مي شود شما يک بدبخت بيچاره به نظر برسيد که هر کس مي تواند شما را راحت دور بيندازد. اين چيز جالبي نيست و فقط تا زماني ادامه پيدا مي کند که يک فرد جديد از راه برسد. اگر مي خواهيد طرف تان را برگردانيد بايد احترام خودتان را نگه داريد.

8- در دام ظاهر و پول نيفتيد
 

فرهنگ ما طوري است که همه تصور مي کنند ظاهر و پول براي همه در درجه اول اهميت قرار دارد. اما واقعيت اين است که مردم ما با اين قدر کوته بين نيستند، مخصوصاً وقتي رابطه يي نزديک با طرف مقابل داشته باشيد. ظاهر و پول نمي توانند پايه و اساس يک رابطه ي پايدار را بسازند. اين ها فقط مثل پرده ي خانه مي مانند که بعد از يک مدت کهنه شده و دل صاحبخانه را مي زند. بعضي ها اشتباه کرده و مي گويند: «فوقش اينقدر پول از دست مي دهم، اما باز او را به دست مي آورم. نه! بايد وارد عمل شويد و براي برگرداندن عشق تان اقدام کنيد.

9- اشتباه نشانه ها را درک نکنيد
 

وقتي طرف مقابل تان مي خواهد براي اصلاح اوضاع به شما فرصتي بدهد، يک نشانه وجود دارد. بايد اين نشانه ها را درست درک کنيد تا دچار اشتباه نشده و به موقع به آن نشانه ها واکنش دهيد. اين مورد کمي سخت مي شود، اما مي توانيد در مورد رفتارهاي انساني مطالعه کنيد. مخصوصاً در مورد ديناميک هاي مرد و زن و روابط عاشقانه، وقتي اطلاعات تان در اين زمينه زياد شد. آن وقت مي توانيد با نشان دادن علامت هاي خاص خودتان، شروع به تأثير گذاري و گرفتن کنترل هر رابطه يي کنيد.

10- کمک بگيريد!
 

خيلي ها با اشتباهات مختلفي که پشت سر هم مرتکب مي شوند، رابطه شان به طور دردناکي به هم مي خورد.
در اين گونه مواقع اکثر افراد نمي دانند چه بايد بکنند، اما اگر وقت بگذاريد و کمي در مورد روانشناسي و نيازها و اميال پايه يي انسان مطالعه کنيد، مي توانيد کنترل از دست رفته رابطه را برگردانده و دوباره دل طرف تان را به دست آوريد. بايد تلاش کنيد و اين يعني کمک بگيريد.
منبع: 7 روز زندگي شماره 120



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.