مي خواهم شيريني زندگي را حفظ کنم

1- همسرتان را به عنوان يک مرد بپذيريد و براي شناخت دنياي مردانه ي او دانش و آگاهي خود را افزايش دهيد. 2- همسر خود را به عنوان يک شيء مسؤول ننگريد، بلکه به شخصيت وجودي او احترام بگذاريد و از کلمات آمرانه، کمتر استفاده کنيد. 3- جنبه يا بخش هاي از شخصيت شوهرتان را که باعث تمايز او از سايرين مي شود، مورد توجه و تحسين قرار دهيد.
چهارشنبه، 26 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مي خواهم شيريني زندگي را حفظ کنم

 مي خواهم شيريني زندگي را حفظ کنم
مي خواهم شيريني زندگي را حفظ کنم


 

تهيه و تنظيم: عبدالرسول كريمي




 
1- همسرتان را به عنوان يک مرد بپذيريد و براي شناخت دنياي مردانه ي او دانش و آگاهي خود را افزايش دهيد.
2- همسر خود را به عنوان يک شيء مسؤول ننگريد، بلکه به شخصيت وجودي او احترام بگذاريد و از کلمات آمرانه، کمتر استفاده کنيد.
3- جنبه يا بخش هاي از شخصيت شوهرتان را که باعث تمايز او از سايرين مي شود، مورد توجه و تحسين قرار دهيد.
4- براي اينکه همسرتان با شما رو راست باشد، سعي کنيد او را درک کرده و براي افکار و احساساتش ارزش قائل شويد. اگر حرفها و گفته هاي او مطابق ميل شما نيست از خود واکنش تند نشان ندهيد، زيرا به اين وسيله بذر بي اعتمادي را در زندگي خود مي کاريد. سعي کنيد محبت را در زندگي وارد کنيد، جون با محبت خارها گل مي شود.
5- به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنيد، زيرا انتقاد پياپي باعث مي شود که شوهرتان از شما فاصله بگيرد.
6- او را به درک نکردن، عدم صميميت و بي احساس بودن متهم نکنيد، زيرا او درک کردن، صميميت و با احساس بودن را به شيوه ي مردانه نشان مي دهد.
7- نيازهاي واقعي شوهرتان را در يابيد. اين امر اتفاق نمي افتد، مگر اينکه همسرتان اين نيازها را باز گويد. به همين جهت در مواقع مناسب با لحن ملايم در مورد نيازهايش از او سؤال کرده و ديدگاه هاي واقعي وي را نسبت به خود و زندگيتان در يابيد و در نهايت جوابي را که شوهرتان مي دهد، بدون انتقاد و جبهه گيري بپذيريد.
8- زماني که همسرتان با شما صحبت مي کند به دقت به حرفهاي او گوش فرا دهيد، زيرا عدم توجه شما به گفته هاي او عدم علاقه ي شما را نشان مي دهد. به رفتارهاي کلامي و غير کلامي همسرتان توجه داشته باشيد.
9- هيچ وقت از کارهايي که همسرتان براي جلب محبت شما انجام مي دهد، انتقاد نکنيد. براي مثال وقتي او به شما محبت مي کند، آن را بيش از اندازه لوس ندانيد، چون او به شيوه ي خود ابراز محبت مي کند. پس به اصل تفاوت هاي فردي توجه اساسي داشته باشيد.
10- او را به شيوه ي خودتان دوست نداشته باشيد، بلکه به وجود او نيز اهميت بدهيد. به عنوان مثال اگر در سالگرد ازدواجتان، هديه اي به او مي دهيد، سعي کنيد از قبل در مورد هديه ي مورد علاقه اش اطلاعاتي بدست آورديد.
11- از همسر خود انتظار نداشته باشيد که با تمامي طرحها، ايده ها و افکار شما موافق باشد و آنها را تحسين کند. واقع بين باشيد و اجازه دهيد که نظرش را هر چند که بر خلاف ميل شما باشد، بيان کند، چون هر فردي تفکرات خاص خود را دارد.
12- براي همسر خود نقش يک زن حساس و شکننده را بازي نکنيد، زيرا اين حالت شما باعث مي شود که همسرتان فکر کند شما ضعيف و بي طاقتيد و اگر چيزي بگويد باعث رنجتان مي شود. بنابراين سعي مي کند که ارتباط کلامي کمتري داشته باشد و همين امر باعث ناراحتي شما مي شود.
13- سعي کنيد در ارتباط با همسرتان، همواره هويت خود را به عنوان يک زن و همسر حفظ کنيد. زني که توجه به روابطش به قيمت از دست دادن هويتش تمام مي شود به خود و روابطش لطمه مي زند، زيرا اين مسأله باعث مي شود که او خود را بخشنده تر و دوست داشتني تر از شوهرش ببيند و فکر کند که همسرش بي نهايت خود خواه و ناسپاس است. مردها با زني به عنوان همسر در ارتباط دائمي باقي خواهند ماند که هويت مستقل و قوي خود را حفظ کند.
14- در زندگي زناشوي خويش سعي کنيد خود را مسؤول خوشبختي خود بدانيد. زني که مسؤوليت خوشبختي زندگي مشترک را فقط بر عهده ي شوهرش مي گذارد، يک همسر آزرده و افسرده به بار مي آورد. هر فردي مسؤول زندگي خويش است.
15- او را به دوست نداشتن و گريزان بودن از همسر و زندگي متهم نکنيد، زيرا او اعتقاد دارد که شريک زندگيش را دوست دارد و از او گريزان نيست، ولي به نظرش او را متهم به چيزي مي کنيد که در موردش صدق نمي کند و اين مسأله موجب کدورت در روابط مي شود، به عبارت ديگر افکار خود را به او تزريق نکنيد.
16- وقتي شما در مي يابيد که در ايجاد مشکلات زندگي خود سهم داشته ايد و آن را به همسرتان مي گوييد، عشق و محبت بار ديگر در زندگيتان شکوفا مي شود، زيرا بعد از آن همسرتان نيز سهم خود را مي پذيرد و با کمک شما درصدد رفع مشکل بر مي آيد. مطمئن باشيد زندگي زماني حلاوت خود را پيدا مي کند که طرفين درک مشترکي از خصوصيات و رفتارهاي يکديگر داشته باشند.
منبع: 7روز زندگي شماره -82



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.