فروش هاردديسک و خطرات بعد از آن

ورود قطعات جديد رايانه‌اي، معرفي بازي‌هاي جديد و به‌طور کلي تغيير نسل رايانه‌ها پس از گذشت چند سال، بسياري از کاربران را به اين فکر مي‌اندازد که سيستم خود را ارتقاء دهند. تغييراتي مانند افزايش حجم هاردديسک، اضافه کردن DVD-Rom در کنار CD-Rom و يا تعويض ماوس و صفحه‌کليد از جمله تغييراتي است که انجام آن چندان سخت نيست و کاربر مي‌تواند با صرف هزينه‌اي اندک آن‌ها را عملي کند
پنجشنبه، 27 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فروش هاردديسک و خطرات بعد از آن

فروش هاردديسک و خطرات بعد از آن
فروش هاردديسک و خطرات بعد از آن


 

نویسنده:مصطفي عبدالهي




 
ورود قطعات جديد رايانه‌اي، معرفي بازي‌هاي جديد و به‌طور کلي تغيير نسل رايانه‌ها پس از گذشت چند سال، بسياري از کاربران را به اين فکر مي‌اندازد که سيستم خود را ارتقاء دهند. تغييراتي مانند افزايش حجم هاردديسک، اضافه کردن DVD-Rom در کنار CD-Rom و يا تعويض ماوس و صفحه‌کليد از جمله تغييراتي است که انجام آن چندان سخت نيست و کاربر مي‌تواند با صرف هزينه‌اي اندک آن‌ها را عملي کند. تنها نکته‌اي که در اين مورد بايد مورد توجه قرار گيرد نوع فناوري فعلي رايانه شما و نوع فناوري قطعات جديدي است که قصد خريد آن‌ها را داريد. به عنوان مثال مادربوردهاي قديمي به فناوري ساتا (SATA) مجهز نيستند بنابراين بايد در خريد هاردديسک و يا DVD-Rom‌هاي جديد به اين نکته دقت داشته باشيد که فناوري آن‌ها از نوع قديمي IDE باشد. زيرا چند سالي است که در اين نوع قطعات از فناوري SATA استفاده مي‌شود و تمامي مادربوردهاي جديد نيز به امکان استفاده از آن مجهز شده‌اند.
کار از يکي دو قطعه گذشته است
اما گاهي پيش مي‌آيد که اطرافيان شما که آگاهي مناسبي نسبت به رايانه دارند به شما توصيه مي‌کنند که به‌جاي تغيير تک‌تک قطعات، سيستم فعلي را فروخته و سيستمي با قطعات جديد خريداري کنيد. انجام اين کار در بسياري از موارد کاملا منطقي است. زيرا به عنوان مثال هنگامي که شما بخواهيد حافظه جانبي سيستم (RAM) را افزايش دهيد، در صورتي که سيستم شما قديمي باشد بايد هزينه‌اي دو يا سه برابر هزينه يک RAM جديد پرداخت کنيد تا بتوانيد نوع قديمي را داشته باشد. بنابراين در صورت داشتن توان مالي به شما پيشنهاد مي‌شود پس از چند سال، قطعات اصلي مانند مادربورد و پردازنده و به تبع آن پاور سيستم را ارتقاء دهيد تا سيستم شما کيفيت بهتري داشته باشد. البته اين نکته را نيز خاطر نشان مي‌کنيم که همان سيستم‌هاي قديمي نيز مي‌توانند بسياري از فعاليت‌هايي را که در زندگي روزمره مورد نياز است انجام دهند و تنها در صورت نياز به انجام کارهاي سنگين مانند طراحي‌هاي پيشرفته، پردازش‌هاي پيچيده و استفاده از بازي‌هاي رايانه‌اي جديد، فروش آن‌ها پيشنهاد مي‌شود.
خريد گران فروش ارزان
ترديدي نداشته باشيد که در فروش سيستم قديمي خود، پول چنداني به‌دست نخواهيد آورد. معمولا افرادي که سيستم‌هاي دست دوم را خريداري مي‌کنند، سعي دارند تا اين سيستم‌ها را با کمترين قيمت ممکن از فروشنده خريداري کنند. بنابراين براي شما توصيه‌اي داريم که رعايت آن بسيار مهم و ضروري است. به دليل آن‌که قيمت فروش قطعات دست دوم بسيار پايين‌تر از قطعات جديد است، به شما توصيه مي‌کنيم هاردديسک سيستم خود را براي فروش، از سيستم جدا کنيد.
بهاي حفظ اطلاعات شخصي
معمولا هر کاربر روي هاردديسک خود اطلاعاتي خصوصي مانند تصاوير و فيلم‌هاي خانوادگي، فايل‌هاي متني شخصي و بسياري از اطلاعات محرمانه ديگر را نگهداري مي‌کند که نمي‌خواهد افراد بيگانه به آن‌ها دسترسي داشته باشند. بنابراين به شما پيشنهاد مي‌کنيم به جاي آن‌که با دريافت يک هزينه بسيار اندک، هاردديسک خود را بفروشيد و به‌جاي آن هاردديسک با حجم بالاتري خريداري نماييد، آن را حفظ کرده و در کنار هاردديسک جديد استفاده کنيد. حتي مي‌توانيد آن را به عنوان يک هاردديسک ذخيره براي پشتيباني برخي از اطلاعات در نظر بگيريد. اين کار بسيار بهتر از فروش آن است، زيرا ممکن است افراد سودجو به شيوه‌هايي که حتي شما فکرش را هم نمي‌کنيد به اطلاعات شما دست يافته و از آن‌ها سوء استفاده کنند. پاک‌کردن اطلاعات، فرمت کردن هاردديسک و يا FDISK کردن آن هم نمي‌تواند به‌طور کلي اطلاعات شما را از بين ببرد. بنابراين به شما پيشنهاد مي‌کنيم از فروش ارزان هاردديسک خود منصرف شويد. مطمئن باشيد اين کار، ارزش حفظ اطلاعات شخصي شما را دارد.
فروش ساير قطعات منطقي است
هر چند فروش ساير قطعات موجود در سيستم شما پول اوليه خريد آن‌ها را به شما باز نمي‌گرداند اما به‌هر حال بخشي از هزينه‌هاي شما را جبران مي‌کند. ضمن اين‌که انجام اين کار از نگهداري آن در گوشه اتاق و يا انبار بهتر است. مطمئن باشيد با گذشت زمان، قيمت آن از قيمت فعلي نيز کمتر خواهد شد. بنابراين با مراجعه به مراکزي که سيستم‌هاي دست دوم را خريداري مي‌کنند، بالاترين قيمت را يافته و آن را به فروش برسانيد.
هاردديسک‌هاي جديد هوشمند
بد نيست در پايان اين مطلب شما را با نوع جديدي از هاردديسک‌ها نيز آشنا کنيم. يکي از شرکت‌هاي توليدکننده هاردديسک اعلام کرده است که نوع جديدي از اين سخت‌افزارها را توليد کرده که مي‌تواند در مواقع ضروري، تمامي اطلاعات خود را با استفاده از سيستم رمزگذاري از بين ببرد. البته لازم به توضيح است که اين نوع از هاردديسک تنها براي مشتريان خاص و سازمان‌هاي نظامي و امنيتي ساخته مي‌شود.
منبع:روزنامه خراسان
ارسال توسط کاربر محترم سایت : hasantaleb




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.