7 قانون معنوي در زندگي مادي

دکتر ديپاک چوپرا، نويسنده سرشناس کتاب هاي پرفروش موفقيت درباره 7 قانون معنوي موفقيت مي گويد: « اين قوانين تعيين کننده موفقيت انسان هاست. قوانين يا مفاهيمي که آميزه اي از فلسفه شرقي و تکنيک هاي غربي هستند » چوپرا ادعا مي کند ماده و جسم آفريده شده اند تا راهنماي علمي براي رساندن انسان ها به آرزوهاي شان باشند. اگر چه اغلب اوقات کوشش براي موفقيت، قسمتي از سلامت روحي ـ رواني به نظر نمي رسد يا طرز تفکر شايسته اي به همراه ندارد، ولي آنها مي توانند هم تراز باشند. سوال هايي که ممکن است شما داشته باشيد، مي توانيد اينها باشد.
يکشنبه، 30 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
7 قانون معنوي در زندگي مادي

 7 قانون معنوي در زندگي مادي
7 قانون معنوي در زندگي مادي


 






 
دکتر ديپاک چوپرا، نويسنده سرشناس کتاب هاي پرفروش موفقيت درباره 7 قانون معنوي موفقيت مي گويد: « اين قوانين تعيين کننده موفقيت انسان هاست. قوانين يا مفاهيمي که آميزه اي از فلسفه شرقي و تکنيک هاي غربي هستند » چوپرا ادعا مي کند ماده و جسم آفريده شده اند تا راهنماي علمي براي رساندن انسان ها به آرزوهاي شان باشند. اگر چه اغلب اوقات کوشش براي موفقيت، قسمتي از سلامت روحي ـ رواني به نظر نمي رسد يا طرز تفکر شايسته اي به همراه ندارد، ولي آنها مي توانند هم تراز باشند. سوال هايي که ممکن است شما داشته باشيد، مي توانيد اينها باشد:
ـ اين قوانين چه هستند؟
ـ معني هر کدام از آنها چيست؟
ـ چگونه مي توانيم آنها را به کار ببريم؟
اين مقاله به سوالات بالا جواب خواهد داد.
شرح دکتر چوپرا از قوانين هفت گانه موفقيت اين گونه است:
1 ـ استعداد
2 ـ دهش يا توان دهندگي
3 ـ کارما ( تاثير اعمال آدمي يا قانون عمل و عکس العمل )
4 ـ تلاش
5 ـ قصد و اراده
6 ـ جدايي
7 ـ هدف زندگي

1 ـ قانون استعداد:
 

در اولين قانون معنوي، سرشت بنيادي شما يکي از استعدادهاي بالقوه تان خواهد بود. حس آگاهي و هوشياري خالص، منبع همه آفرينش هاست که باعث فهم و درک ما از پتانسيل هاي مان براي قدرت آفرينندگي و خلاقيت هاي نامتناهي مي شود. شما مي توانيد با تمرين هاي روزانه سکوت و مديتيشن و کنار گذاشتن پيش داوري ها، به استعداد و پتانسيل اصلي خود دست يابيد. سپري کردن اوقات تان در طبيعت هم به شما کمک خواهد کرد تا به خلاقيت بيشتر و رهايي و خوشي بيشتري دست يابيد.
2 ـ قانون دهش يا توان دهندگي: قانون دهندگي از طريق تبادل پويا باعث به فعاليت واداشتن جهان مي شود. جريان و گردش انرژي بر پايه دادن و گرفتن است. هر رابطه اي از دادن و گرفتن شکل مي گيرد. حتي با پول هم بايد اين گردش را ايجاد کنيد. اين گونه است که به کاميابي بيشتري دست مي يابيد. هر کجا که مي رويد، سعي کنيد چيزهايي را به اشخاص بدهيد که مي تواند يک هديه يا حتي يک تحسين باشد. براي چيزهايي که در زندگي تان دريافت کرده ايد، ممنون و سپاسگزار باشيد و تلاش کنيد چرخه دادن و گرفتن را حفظ کنيد.
3 ـ قانون کارما يا عمل و عکس العمل:
طبق اين قانون هر عملي که انجام مي دهيد، نيرو و انرژي ويژه اي را توليد مي کند که همان نوع از انرژي به سوي شما بازگردانده مي شود. يعني همان چيزي را که مي کاريد، درو مي کنيد. اگر شما عملي انجام دهيد که باعث شادي و موفقيت ديگران شود، شما هم شاد و موفق خواهيد شد و به قول چوپرا: « به اين مي گويند قانون سرنوشت !»

4 ـ قانون تلاش:
 

طبيعت تابعي از سهولت است. وقتي شما نيروي هارموني و هماهنگي را تحت کنترل تان در بياوريد، با کمترين تلاش به موفقيت مي رسيد. براي مثال سبزه تلاشي براي رشد کردن نمي کند، بلکه فقط رشد مي کند. شما هم کمتر تقلا مي کنيد تا بيشتر به دست آوريد. بايد تلاش کنيد تا بتوانيد چيزي را که هستيد، قبول کنيد، نه آن چيزي را که آرزو داشته ايد. مسئوليت موقعيتي را که داريد، بر عهده بگيريد و به مشکلات تان به چشم فرصت نگاه کنيد.

5 ـ قانون قصد و اراده:
 

در هر آرزو و خواسته اي، مکانيسمي براي اجرا کردن هم هست. آرزوها و خواسته هايتان پتانسيل دارند نيروي شما را براي دستيابي به خود ساماندهي کنند. آرزوها و خواسته هاي تان را فهرست کنيد و هميشه با خودتان همراه داشته باشيد. قبل از اين که مديتيشن انجام دهيد، به فهرست تان نگاه کنيد؛ مانع هايي را که سر راه دستيابي به آنها داريد، قبول کنيد و اطمينان داشته باشيد آنچه را که درست است و حق شماست، به دست خواهيد آورد.

6 ـ قانون جدايي:
 

اين قانون مي گويد با رها کردن وابستگي و تعلقات تان مي توانيد به چيزهايي که مي خواهيد، دست يابيد. نبايد از آرزوها و خواسته هاي تان دست بکشيد ولي بايد از وابستگي هايي که در نتيجه آنها به وجود مي آيد، رها شويد. وابستگي ها اغلب اوقات باعث ترس و تزلزل هستند. جدايي از تعلقات، پروسه سير تکاملي شما را تسريع مي بخشند. به خودتان و چيزهايي که در اطراف تان هست اجازه بدهيد تا آن گونه که هستند رها و آزاد باشند. پذيرفتن چيزهاي نامطمئن و متغير يکي از تمرينات مهم شما خواهد بود. شما با قبول چيزهاي نامطمئن و متغير مي توانيد به امنيت برسيد. هر چه باعث هيجان بيشتر در زندگي تان مي شود، بپذيريد.

7 ـ قانون هدف از زندگي:
 

شما بايد به خود اصلي تان دست يابيد و سپس استعداد منحصر به فردي را که داريد کشف کنيد و به نمايش بگذاريد و در آخر از آن در راه خدمت به بشريت استفاده کنيد. استعدادهاي خاص خودتان را فهرست کنيد و کارهايي را که عاشق انجام دادن شان هستيد، بنويسيد. سپس از خودتان بپرسيد چگونه مي توانيد به ديگران خدمت کنيد.
منبع: نشريه راه موفقيت شماره 21.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.