10 نشانه اصلي بارداري احتمالي

آيا حامله شده ايد؟ به احتمال زياد تا موعد اولين پريود بعدي يا حتي يکي دو هفته بعد از آن، نشانه خاصي را مشاهده نمي کنيد. اگر در چند ماه گذشته وضعيت قاعدگي تان را به دقت زير نظر داشته ايد، يا اگر پريود شما نامنظم بوده و هر ماه تغيير مي کرده است، ممکن است نتوانيد موعد دقيق قاعدگي بعدي تان را مشخص نماييد. اما اگر بعضي از نشانه هاي زير در شما ظاهر شدند و تا مدتي هم پريود نشديد، ممکن است باردار شده باشيد. دقت کنيد که همه خانم هاي حامله اين نشانه ها را مشاهده نمي کنند. در اين حالت مي توانيد از تست هاي حاملگي خانگي استفاده کنيد تا مطمئن شويد!
يکشنبه، 14 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 نشانه اصلي بارداري احتمالي

10 نشانه اصلي بارداري احتمالي
10 نشانه اصلي بارداري احتمالي


 






 
آيا حامله شده ايد؟ به احتمال زياد تا موعد اولين پريود بعدي يا حتي يکي دو هفته بعد از آن، نشانه خاصي را مشاهده نمي کنيد. اگر در چند ماه گذشته وضعيت قاعدگي تان را به دقت زير نظر داشته ايد، يا اگر پريود شما نامنظم بوده و هر ماه تغيير مي کرده است، ممکن است نتوانيد موعد دقيق قاعدگي بعدي تان را مشخص نماييد. اما اگر بعضي از نشانه هاي زير در شما ظاهر شدند و تا مدتي هم پريود نشديد، ممکن است باردار شده باشيد. دقت کنيد که همه خانم هاي حامله اين نشانه ها را مشاهده نمي کنند. در اين حالت مي توانيد از تست هاي حاملگي خانگي استفاده کنيد تا مطمئن شويد! توجه کنيد که اين نشانه هاي حاملگي را به ترتيب عکس اهميت چيده ايم! شماره 10 کم اهميت ترين و شماره 1 مهم ترين علامت هستند.

10- تورم و حساسيت در سينه ها
 

يکي از نشانه هاي اوليه حاملگي، حساس و دردناک شدن سينه ها به دليل افزايش هورمون ها است. درد سينه ها ممکن است شبيه به درد آنها در هنگام پريود، يا کمي شديدتر باشد. اين درد بعد از سه ماهه اول حاملگي و با عادت کردن بدن به تغييرات هورموني، تا حد زيادي از بين مي رود.

9- خستگي
 

ناگهان احساس خستگي مي کنيد؟ يا نه، احساس کوفتگي و ضعف عمومي شديد داريد؟ هيچ کس به درستي نمي داند که علت بروز اين خستگي هاي ناگهاني سطح هورمون پروژسترون مي تواند يکي از عوامل بروز خواب آلودگي باشد. با ورود به سه ماهه دوم حاملگي احتمالا سرحال تر شده و احساس انرژي بيشتري مي کنيد، اما احساس ضعف و خستگي در اواخر دوران حاملگي دوباره برمي گردد، چون در آن دوران وزن نسبتا زيادتري را بايد حمل کنيد و همچنين ممکن است خواب کافي نداشته باشيد.

8- خونريزي ناشي از لانه گزيني
 

بعضي از خانم ها در حدود روزهاي يازدهم يا دوازدهم بعد از باردار شدن (يعني تقريبا هم زمان با زمان پريود بعدي)، مقدار کمي خونريزي يا لکه بيني مشاهده مي کنند. اين خونريزي ممکن است به دليل ورود تخمک بارور شده به بافت پرخون رحم شما باشد، اما کسي دليل قطعي آن را نمي داند. اين خونريزي بسيار کم و اغلب به صورت لکه هاي قرمز يا قهوه اي مايل به قرمز خواهد بود و تنها يک يا دو روز طول خواهد کشيد. در صورت مشاهده خونريزي يا لکه بيني، خصوصا اگر همراه با درد باشد، پزشک تان را در جريان بگذاريد؛ چون اين موارد ممکن است نشانه هاي حاملگي خارج از رحم باشد.

7- تهوع يا استفراغ
 

اين همان "ويار" خودمان است! در بيشتر خانم ها تهوع صبحگاهي تا حدود يک ماه پس از باردار شدن اتفاق نمي افتد. حتي بعضي از خانم ها آن قدر خوش شانس هستند که هيچ گاه اين حالت را تجربه نمي کنند. اما احساس تهوع در تعدادي از خانم هاي حامله، بسيار زودتر آغاز مي شود؛ همچنين اين تهوع ممکن است فقط صبح ها اتفاق نيفتد. عارضه ويار بارداري ممکن است صبح، ظهر يا حتي شب، بروز کند. تقريبا نيمي از خانم هايي که اين حالت را دارند، با شروع سه ماهه دوم حاملگي، به کلي خوب مي شوند.

6- افزايش حساسيت نسبت به بو
 

در اوايل دوران حاملگي، ممکن است احساس خوايندي نسبت به برخي بوها، مثلا بوي ساندويچ يا حتي يک فنجان قهوه داشته باشيد؛ و حتي ممکن است بعضي بوهاي خاص باعث حالت تهوع در شما بشوند.
همچنين ممکن است بعضي از غذاهايي که قبلا بسيار دوست داشته ايد الان حال شما را به بزنند؛ اين هم کاملا طبيعي است!

5- نفخ شکم
 

تغييرات هورموني در اوايل حاملگي ممکن است باعث حالت نفخ در شما بشوند که اين حالت شبيه به همان وضعيتي است که بعضي از خانم ها قبل از شروع عادت ماهانه شان تجربه مي کنند.
به همين دليل، حتي در اوايل حاملگي که رحم شما هنوز بسيار کوچک بوده، ممکن است احساس کنيد که اندازه دور کمر لباس ها برايتان کوچک شده است!

4- تکرر ادرار
 

کمي بعد از باردار شدن، ممکن است احساس کنيد که به طور مرتب نياز به ادرار کردن داريد، چرا؟ علت آن است که در دوران حاملگي، حجم خون و مايعات در بدن شما افزايش پيدا مي کند و حجم بيشتري از مايعات به کليه ها و در نتيجه مثانه شما وارد مي شود. اين حالت ممکن است از هفته ششم حاملگي شروع شود و در طول دوران حاملگي ادامه پيدا کند يا حتي بدتر هم بشود. البته رحم در حال رشد شما هم فشار بيشتري بر مثانه وارد مي کند.

3- تاخير پريود
 

اگر پريود شما اغلب منظم بوده اما اين بار به موقع شروع نشده است، مي تواند قبل از آنکه نشانه هاي بالا را مشاهده کنيد، از تست حاملگي استفاده کنيد. اما اگر قاعدگي شما منظم نبوده يا اينکه زمان پريودهاي قبلي تان را يادداشت نکرده ايد، تهوع، حساسيت سينه ها يا افزايش دفعات استفاده از دستشويي مي توانند نشانه هاي حاملگي باشند.

2- بالا ماندن دماي پايه بدن
 

اگر دماي پايه بدنتان را يادداشت مي کرده ايد و حالا مي بينيد که اين دما به مدت 18 روز در مقدار بالاتر از معمول باقي مانده است احتمالا حامله شده ايد.

1- مثبت بودن تست حاملگي خانگي
 

بيشتر اين تست ها تنها يک هفته بعد از موعد پريود بعدي مي توانند حاملگي را تشخيص دهند. زياد به نوشته هاي روي جعبه هايشان اعتماد نکنيد!
پس اگر زودتر از اين موعد از اين تست ها استفاده کرديد و نتيجه منفي گرفتيد بهتر است چند روز بعد دوباره تست را تکرار کنيد. البته اگر هنوز پريود نشده باشيد!
• بعد از اينکه يکي از اين تست ها نتيجه مثبت داد به پزشک تان مراجعه کنيد. هنوز هم قطعي ترين روش اثبات بارداري حداقل در ايران انجام آزمايش خون و اندازه گيريHcg به توان (b) است.
• شايد هم پزشک شما ترجيح دهد براي پيگيري هاي آينده از حالا مقدار آن را اندازه گيري کنيد.
• يا افزايش دفعات استفاده از دستشويي مي توانند نشانه هاي حاملگي باشد.
منبع: نشريه زندگي سالم شماره8



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.