ساخت محصولات زيبايي با مواد ساده

راحت ترين راه براي ساختن يک شامپوي گياهي آن است که اول با يک شامپوي ملايم شروع کنيد و سپس دم کرده (معجون دست ساز) خود را به آن اضافه کنيد به اضافه چند قطره از روغن هاي خوشبو کننده (essential oils) براي خوشبو کردن موها، شامپو بچه براي اين کار بسيار مناسب است. شما به يک قسمت از شامپو و پنج قسمت از دم کرده خود نياز داريد. انواع مختلف گياهان وجود
سه‌شنبه، 15 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ساخت محصولات زيبايي با مواد ساده

ساخت محصولات زيبايي با مواد ساده
ساخت محصولات زيبايي با مواد ساده


 





 
محصولات زيبايي مي توانند به شما در داشتن ظاهري زيبا کمک کنند. محصولات بهداشتي زيبايي حتماً نبايد گران قيمت باشند و شما ميتوانيد محصولات زيبايي را با بهترين نتايج در منزل تهيه کنيد.

شامپو گياهي:
 

راحت ترين راه براي ساختن يک شامپوي گياهي آن است که اول با يک شامپوي ملايم شروع کنيد و سپس دم کرده (معجون دست ساز) خود را به آن اضافه کنيد به اضافه چند قطره از روغن هاي خوشبو کننده (essential oils) براي خوشبو کردن موها، شامپو بچه براي اين کار بسيار مناسب است. شما به يک قسمت از شامپو و پنج قسمت از دم کرده خود نياز داريد. انواع مختلف گياهان وجود دارند که شما مي توانيد از آنها استفاده کنيد. اما شما بايد حتماً خصوصيات هر گياه را مطالعه کرده و سپس اقدام به درست کردن شامپوي گياهي نماييد تا از سالم و بي ضرر بودن آن اطمينان حاصل نماييد. دانه هاي سير و پياز و پوست گردو موهاي تيره را روشن مي کند. اسطوخودوس براي موهاي چرب مفيد است. جعفري موهاي شما را شفاف و براق مي کند و مثل اکليل کوهي شوره سر را از بين مي برد. اکليل کوهي و پوست گردو مي توانند موهاي شما را تيره تر نمايند.
Lime flowers (گلهاي آهکي) مثل آويشن موي شما را نرم و لطيف مي کند. گل لادن رشد مو را تسريع مي کند و مريم گلي نه تنها موها را تيره، بلکه موهاي خاکستري و سفيد را به همان اندازه نرم مي کند.

شستشوي مو با عسل:
 

يک قاشق چايخوري عسل را به اضافه 4 فنجان آب گرم به اضافه يک قطره روغن معطر يا عطر دلخواه تان را مخلوط کنيد. طبق معمول موهاي خود را بشوييد. وقتي آنها را خشک کرديد، مخلوط به دست آمده را آهسته به موهايتان بزنيد به طوري که تمام تارهاي موي شما آغشته به اين مخلوط شود. بگذاريد موهايتان در هواي آزاد خشک شده تا موهاي براق و نرمي داشته باشيد.

شامپوهاي دارويي-گياهي:
 

شامپوهاي دارويي-گياهي که کمتر موجب تحريک مو مي شوند، اختلال ترشح پوست را نيز درمان مي نمايند که شامل انواع زيرند:

1-شامپو جوشانده چوبک:
 

يکي از شامپوهاي موي سر است که براي شستشو ابتدا بايد يکصد گرم چوبک را در يک ليتر آب به مدت 15-30 دقيقه جوشانده و پس از گذراندن از صافي، مصرف نماييد. شامپوي ذکر شده به علت دارابودن ساپتين، موي سر را به خوبي تميز نموده و داراي مواد قليايي نيست و پوست سر را تحريک نمي کند.

2-شامپو تخم مرغ:
 

يکي ديگر از پاک کننده هاي موي سر مي باشد که براي موهاي لطيف خراب شده مصرف مي شود. براي شستشو بايد دو عدد زرده تخم مرغ را در يک ليوان آب خيلي گرم حل نموده و از صافي گذراند و سپس موي سر را شست.

3-شامپو چوبک و تخم مرغ:
 

مي توان جوشانده چوبک و دو عدد زرده تخم مرغ از صافي گذشته را مخلوط کرده و به عنوان شامپو براي موهاي شکننده و بسيار کثيف استفاده نمود.
منبع:نشريه راه موفقيت، شماره 17.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.