پنج انگيزه براي کاهش وزن

تا به حال درمورد کاهش وزن فکر کرده ايد بدون اينکه انگيزه مناسبي پيدا کنيد؟ (5)انگيزه براي تشويق کردن خود در اينجا مطرح مي شود . اگر خواهان کاهش وزن هستيد، داشتن انگيزه مناسب براي شروع يک رژيم سالم و ورزش...
شنبه، 19 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پنج انگيزه براي کاهش وزن

پنج انگيزه براي کاهش وزن
پنج انگيزه براي کاهش وزن


 

ترجمه: زينب سميعي




 
تا به حال درمورد کاهش وزن فکر کرده ايد بدون اينکه انگيزه مناسبي پيدا کنيد؟ (5)انگيزه براي تشويق کردن خود در اينجا مطرح مي شود . اگر خواهان کاهش وزن هستيد، داشتن انگيزه مناسب براي شروع يک رژيم سالم و ورزش منظم رمز موفقيت در سالم ماندن و کاهش وزن مي باشد.
ما غالباً مي دانيم که احتمال دارد سالم ترين نحوه غذاخوردن را انتخاب نکنيم يا براي کاهش بيش از حد وزن پافشاري کنيم، اما اغلب اوقات، فقط دليل درستي را براي تشويق خود به شروع رژيم غذايي و پايبندي به اميد خود براي کاهش وزن نمي يابيم.
تعيين دلايلي براي کاهش وزن خود را بهتر تعيين کنيد. انگيزه مناسب در پايبندي به راهتان با سالم تر ماندن و کاهش وزن حياتي است. همچنين به شما در تعيين اهداف منطقي به سمت تمرکز روي تغيير عادات کمک مي کند.

پنج انگيزه کاهش وزن
 

سلامتي شما؛ خوردن غذاهايي که زياد مغذي نيستند و ورزش نکردن به ميزان کافي باعث مي شود که به بيماري هايي مثل بيماري هاي قلبي، ديابت و ... مبتلا شويد. خوردن غذاهاي ناسالم، حساسيت شما را به ويروس هايي مثل سرماخوردگي عادي و عدم بهبودي به آن سرعتي که دوست داريد را افزايش مي دهد. خوردن غذاهاي سالم باعث سالم ماندن بدنتان مي شود و سالم ماندن به اين معناست که از زندگي تان لذت بيشتري مي بريد.
حال و حوصله؛ حال و حوصله به ميزان زيادي بستگي دارد به غذاهايي که مصرف مي کنيم. براي مثال: اگر غذاهاي قندي زياد مصرف کنيد، خود را ميان چرخه بي پايان تغيير حال و حوصله مي يابيد که با تغيير در قند خون ايجاد مي شود. ممکن است از غذايي که مي خوريد خسته شويد و خسته شدن اغلب باعث مي شود غُرغرو يا بي حوصله شويد. هرگاه احساس غمگيني و افسردگي کرديد، رژيم غذايي تان را براي بهتر شدن تغيير دهيد که اين کار به ميزان قابل توجهي حال و حوصله شما را بهبود مي بخشد.
پس انداز پول؛ بسياري از افراد تصور مي کنند غذاهاي سالم بسيار گران تر هستند؛ چون آن ها اغلب در مغازه خواروبار فروشي کمتر براي اجناس مارک دار هزينه مي کنند. با اين حال، هرگاه آنچه را که با خريدن غذاهاي ناسالم پس انداز مي کنيد، متوجه مي شود که روي کاهش وزن هزينه نکرده ايد. هرگاه سالم تر مي خوريد و ورزش منظم انجام مي دهيد، مشکلات و نگراني هاي سلامتي کمتري داريد و اين جزء جزء ميليونها تومان را در همان طرف جاده براي هزينه هاي پزشکي پس انداز مي کنيد.
افزايش اعتماد به نفس؛ هرگاه از خوردن غذاهاي سالم و ورزش کردن احساس خوبي به شما دست بدهد، ظاهراً خوب به نظر خواهيد رسيد و اعتماد به نفس تان نيز طبيعتاً افزايش مي يابد. هرچقدر اعتماد به نفس بيشتري داشته باشيد، ميزان موفقيتتان در ابعاد زندگي افزايش مي يابد. اعتماد به نفس يکي از سودهاي کلان خوردن غذاي سالم و ورزش کردن منظم است. ممکن است در حين انجام کارها احساس راحتي بکنيد که قبلاً نمي کرديد. داشتن انرژي و اعتماد به نفس زياد مي تواند در ديگر ابعاد زندگي همچون کار و دستيابي به پيشرفت شخصي شما ياري رساند.
دوستان و خانواده؛ دوستان و خانواده تان به خاطر سالم تر بودن شما سپاسگذارند. براي اين که اين به آن معناست که آن ها از صرف زمان بيشتر و فعاليت هاي بيشتر با شما لذت مي برند. مي توانيد با يکديگر خوش گذراني هايي چون کوهنوردي قدم زدن داشته باشيد. زندگي سالم تر عمدتا شانس شما را براي عمر طولاني تر افزايش مي دهد و اميدوارانه سالهاي بيشتري را براي لذت بردن از همراهي با دوستان و خانواده به شما مي دهد.
همانطور که ديديد، سودهاي کلاني براي کاهش وزن وجود دارد. يافتن انگيزه گاهش وزن در پايبندي به اهداف سلامتي خود و در بهره بردن بيشتر از زندگي به شما کمک شايان توجهي مي کند. يکبار که دليلي براي بيشتر کاهش وزن خود مي يابيد، اين کار شانس موفق بودن شما را افزايش مي دهد؛ زيرا اين دليل به شما در سالم ماندن و موفق بودن انگيزه مي دهد.
منبع:buzzle.com
منبع:زندگي سالم شماره 29



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط