پوست من زيبا بمان

در فرهنگ عامه، هر چيز بي خاصيتي را به خيار تعبير مي کنند که بخش عمده حجم اش آب است. اما همين خيار را، بس که پرخاصيت است، روي چشم بايد گذاشت. خيار از جمله ميوه هايي است که کمتر کسي پيدا مي شود آن را دوست نداشته باشد. خيار سرشار از انواع خاصيت هاست. هميشه شنيده ايم که خيار براي حفظ سلامت پوست بي نظير است. به همين خاطر از عصاره اين ميوه در انواع محصولات بهداشتي و آرايشي استفاده مي شود. آب خيار لوسيون ايده
يکشنبه، 20 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پوست من زيبا بمان

پوست من زيبا بمان
پوست من زيبا بمان


 





 

خيار، سبزترين دوست براي پوست
 

در فرهنگ عامه، هر چيز بي خاصيتي را به خيار تعبير مي کنند که بخش عمده حجم اش آب است. اما همين خيار را، بس که پرخاصيت است، روي چشم بايد گذاشت. خيار از جمله ميوه هايي است که کمتر کسي پيدا مي شود آن را دوست نداشته باشد. خيار سرشار از انواع خاصيت هاست. هميشه شنيده ايم که خيار براي حفظ سلامت پوست بي نظير است. به همين خاطر از عصاره اين ميوه در انواع محصولات بهداشتي و آرايشي استفاده مي شود. آب خيار لوسيون ايده آلي براي حفظ طراوت و شادابي پوست است. خيار از خانواده ليمو، کدو حلوايي و ميوه هاي آب دار است که کالري کمي دارد. اين ميوه منبع غني پتاسيم، ويتامين C و اسيد فوليک بوده و براي افرادي که در رژيم هستند و مي خواهند لاغر شوند، بسيار مفيد است. مصرف خيار باعث سموم زدايي مي شود و هرگونه آلودگي را از بدن دفع مي کند. خيار براي کاهش التهاب و حساسيت هاي پوستي نيز مؤثر است. بسياري از افراد از اين ميوه براي رفع ورم استفاده مي کنند. بنابراين به افرادي که در اثر خستگي چشم هايشان ملتهب و قرمز مي شود، پيشنهاد مي کنيم از ورقه هاي خيار براي رفع خستگي و ورم چشم هايشان استفاده کنند. خيار براي رفع دردهاي قفسه سينه، شش ها و معده نيز موثر است. ميزان بالاي پتاسيم و منيزيم موجود در اين ميوه، فشار خون را تنظيم مي کند. خيار حاوي ميزان قابل توجهي فيبر است که باعث تنظيم سطح کلسترول مي شود. منيزيم موجود در اين ميوه سيستم اعصاب را تقويت کرده و سيستم گردش خون را کنترل مي کند.

سلامت بدن و خيار
 

آب، بخش اصلي اين ميوه را تشکيل مي دهد. از ديگر مواد تشکيل دهنده اين ميوه، مي توان به اسيد اسکوربيک (ويتامين C) و اسيد کافيک اشاره کرد که هر دو تاثير بسزايي در کاهش حساسيت و التهاب پوستي دارد.

خيار، راهي براي جذب فيبر و آب
 

جذب ميزان کافي فيبر به صورت منظم کار چندان راحتي نيست، اما شما مي توانيد با مصرف منظم خيار، فيبر مورد نياز بدن تان را تامين کنيد. همچنين اين ميوه سرشار از آب است که مصرف آن باعث افزايش دفع ادرار مي شود و در نتيجه سموم و آلودگي هاي بدن را از بين مي برد. فشار خون بالا داريد؟ خيار راه حل مناسبي است. تحقيقات نشان داده، افرادي که فشار خون بالايي دارند و مصرف منظم خيار را در برنامه غذايي شان گنجانده اند به ميزان چشمگيري به کاهش فشار خون بدن شان ياري مي رسانند. طي بررسي هاي انجام شده، نتايج نشان داده است که مصرف منظم اين ميوه، فشار خون را تا 5/5 درصد کاهش مي دهد.

جوش هاي سرسياه
 

جوش هاي سرسياه همان آکنه Acne هستند. اينها به شکل هاي مختلف روي صورت ظاهر مي شوند. اينها در ابتدا همان جوش هاي سرسفيد هستند که به علت ماندن سياه مي شوند و درمانش هم همان درمان بيماري آکنه است. اگر شدت اين جوش ها زياد باشد، از مثمرترين و در عين حال سمي ترين راه حل موجود استفاده مي شود که به آن داروي Accutane مي گويند. اين دارو از مشتقات ويتامين A است: در حقيقت ناشي از رشد بيش از حد يک باکتري است که روي صورت وجود دارد. به همين دليل از آنتي بيوتيک تتراسايکلين هم استفاده مي شود.
براي درمان جوش هاي سرسياه و سرسفيد در بعضي کلينيک هاي آکنه به صورت مکانيکي اين جوش ها را برمي دارند(Comedo Surgery). البته بعد دوباره جوش هاي ديگري درمي آيد اما در نقاط ديگري از صورت. به هر حال، براي تشخيص صحيح و انتخاب بهترين راه حل بايد به پزشک خانواده مراجعه شود.

پوست خود را نجات دهيد
 

در کيف اغلب خانم ها لوازمي مانند رژ لب و ريمل وجود دارد. در دسترس بودن لوازم آرايشي و بهداشتي تقلبي که اغلب با قيمت بسيار پايين تر از انواع استاندارد آن به فروش مي رسند نيز سبب شده تا بر شيوع بيماري هاي پوستي و اختلال بهداشتي افزوده شود. برخي مواد به کار رفته در لوازم آرايشي مي توانند بر سلامتي انسان ها تاثير منفي داشته باشند ولي توليد کنندگان اين لوازم در تبليغ هاي خود در اين باره سکوت اختيار مي کنند. از جمله مواد آرايشي که به طور رايج مورد استفاده قرار مي گيرد و موجب بروز عوارض جبران ناپذير مي شود کرم پودر، رژگونه، رژلب،ريمل و سايه و... است. پودرها معمولا خشک و بدون چربي هستند. بنابراين افرادي که پوست خشکي دارند نبايد از اين محصول ها استفاده کنند. البته مي توان پيش از ماليدن پودر به صورت، از کرم پوشاننده استفاده کرد. استفاده از مواد آرايشي نامرغوب سبب مي شود که التهاب هاي پوستي و تيرگي هايي در پوست ايجاد شود. بهترين عمل اين است که 24 تا 48 ساعت قبل از استفاده از هر نوع ماده آرايشي يا داروي موضعي، آن را روي سطح داخلي بازو يا پشت گوش آزمايش کنيد. همچنين استفاده از مواد آرايشي نامرغوب يا موادي که پوست را خشک
مي کند، موجب آسيب پوست و افزايش احتمال بروز چين و چروک مي شود. متخصص پوست در اين باره به ما گفت: التهاب تماس تحريکي، التهاب تماس آلرژيک، کهير تماسي، واکنش هاي حساسيتي به نور خورشيد، ايجاد آکنه که به صورت احساس سوزش، خارش، قرمزي و تاول هاي ريز خارش دار بروز مي کند از عوارض استفاده طولاني مدت از لوازم آرايش است. تنها راه سلامت و شاداب تر نگه داشتن پوست مان و روشن تر کردن چشمان مان، همان متدهاي قديمي آزمايش شده تغذيه و سلامتي است. منبع:ماهنامه دنیای زنان شماره 52




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.