انتخابات ؛ مانور ملي- سياسي

تأملي در روند مبارزات و تحولاتي كه به پيروزي انقلاب اسلامي منجر شد، اين حقيقت را به ذهن متبادر مي سازد كه دستيابي به اهداف و آرمانهاي امام راحل جز در سايه مشاركت عمومي ميسر نمي شد. با وجود تلاش گسترده رژيم پهلوي و اربابان فرامنطقه اي آن، عزم يكپارچه ملت ايران همه برنامه ها و هدفهاي آنان را در نورديد و نظام اسلامي را جايگزين نظام موروثي پهلوي نمود و سلطنت طلبان را در سايه اراده پولادين خويش دفن كرد. اراده هاي منسجم مردم در صحنه
دوشنبه، 21 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخابات ؛ مانور ملي- سياسي

انتخابات ؛ مانور ملي- سياسي
انتخابات ؛ مانور ملي- سياسي


 

نويسنده:* غلامرضا قلندريان




 
تأملي در روند مبارزات و تحولاتي كه به پيروزي انقلاب اسلامي منجر شد، اين حقيقت را به ذهن متبادر مي سازد كه دستيابي به اهداف و آرمانهاي امام راحل جز در سايه مشاركت عمومي ميسر نمي شد. با وجود تلاش گسترده رژيم پهلوي و اربابان فرامنطقه اي آن، عزم يكپارچه ملت ايران همه برنامه ها و هدفهاي آنان را در نورديد و نظام اسلامي را جايگزين نظام موروثي پهلوي نمود و سلطنت طلبان را در سايه اراده پولادين خويش دفن كرد. اراده هاي منسجم مردم در صحنه هاي حمايت از انقلاب بويژه در دوران دفاع مقدس با وجود تشديد فشارهاي جامعه جهاني و حمايتهاي گسترده و بي دريغ از صدام، باعث شد دشمنان اين مرز و بوم با شكست مواجه شوند و نتيجه به گونه اي رقم خورد كه دستاورد آن عزت، صلابت و سربلندي جمهوري اسلامي شد كه تاكنون بدخواهان نظام را نسبت به هر گونه اقدام تهديدآميز منصرف نموده است. به عبارت دقيق تر، حضور پررنگ امت شهيدپرور در صحنه هاي حمايت از انقلاب جهت محافظت از نظام، بازدارندگي ايجاد نموده است.
همانگونه كه مردم آگاه ايران اسلامي با مشاركت عمومي خويش تاكنون اقتدار نظام را تثبيت نموده اند، فردا در مشاركت سياسي كه گونه اي از مشاركت عمومي است، با نقش آفريني مانور ملي -سياسي را در ميان ديدگان ناظران منطقه اي و جهاني به نمايش خواهند گذاشت كه يقيناً موجب حيرت و شگفتي همگان خواهد شد. حضور تحسين برانگيز ملت فكور و بصير ايران كه همواره محور تجزيه و تحليل بنگاههاي خبري و رسانه اي بوده است، افزون بر شور انتخاباتي و افزايش اقتدار نظام، زمينه ناكامي بدخواهان نظام مقدس اسلامي و عدم دستيابي دشمنان به اهداف خويش را فراهم نموده است.
مقام معظم رهبري كه بارها در فرمايشهاي خود نسبت به تأثير آراي آحاد جامعه در فرآيندهاي داخلي و تحولات منطقه اي و بين المللي تأكيد نموده اند، در اين زمينه مي فرمايند: «... گاهي يك رأي هم مؤثر است، هيچ كس نگويد رأي من تنها چه تأثيري دارد، گاهي يك رأي يا چند رأي، بر سرنوشت كشور اثر مي گذارد. شما مي توانيد با رأي دادن خودتان آن شخص مؤمن صالح را ]انتخاب [نماييد. آن كسي كه به مجلس رفت در هنگامه حساس، آن جايي كه رأي يك نماينده مي تواند سرنوشت كشور يا يك قشر، يا سرنوشت اقتصاد را معين كند رأي او كارساز خواهد بود، لذا هيچ وقت كسي نگويد كه رأي من چه تأثيري دارد؛ مهم اين است كه در روز انتخابات ان شاء ا... همه مردم - زن و مرد - پير و جوان و هر كسي كه از لحاظ قانوني مي تواند رأي بدهد، بروند و انتخابات را پر شور و پر رونق كنند...»
مردم ولايتمدار ايران اسلامي بار ديگر با حضور گسترده در پاي صندوقهاي رأي، از نظام جمهوري اسلامي كه بابت استقرار، استقلال و استمرار آن شهداي زيادي را تقديم نموده اند، محافظت مي نمايند و با حركت پرشور آحاد جامعه ايران اسلامي، فارغ از هويتهاي خرد قومي، يكپارچه و منسجم حول محور ايران اسلامي حماسه ملي حمايت از نظام را در يك مانور گسترده سياسي به نمايش مي گذارند. روز جمعه، ملت خداجوي ايران با مقام عظماي ولايت، آرمانهاي امام راحل و شهداي گلگون كفن كه در راه تثبيت نظام جمهوري اسلامي جان ارزشمند خويش را تقديم داشتند، تجديد عهد و ميثاق نموده و با حضور خويش اعلام مي نمايند كه حتي لحظه اي در صيانت از دستاوردهاي انقلاب كوتاهي نخواهند كرد، بلكه با عزمي راسخ و اراده اي آهنين، حركت انقلابي خود را تداوم خواهند بخشيد.
بدون ترديد، برگه هاي رأي مردم در روز جمعه گلوله هايي نامرئي است كه قلب جبهه استكبار را نشانه گرفته و آنان را تا ماهها بعد از انتخابات در سكوت مرگبار ناشي از تحليلهاي غيرواقعي فرو مي برد. ملت شريف ايران در مقابل دريچه دوربين صدها فيلمبردار، خبرنگار و عكاس خارجي كه براي ايجاد جنگ رواني و تبليغات مسموم اربابان سياسي خويش به كشورمان سفر كرده اند، شگفتي ديگري خواهند آفريد.
ملت ايران با حضوري هدفمند و آگاهانه و با انتخابي هوشمندانه افراد اصلح را گزينش و دوره كاري ديگري را به اشخاص مورد وثوق مي سپارند، تا آنها با برنامه ريزي صحيح، مطالبات معقول و منطقي مردم را به بهترين وجه ممكن مديريت نمايند.
به نظر مي رسد بدخواهان نظام از شكستهاي قبلي خود درس عبرت نگرفته و بار ديگر با راه اندازي جنگ رواني در صدد تخريب اذهان عمومي برآمده اند تا بتوانند برخي شهروندان را با انفعال مواجه نموده و حداقل سوژه هايي جهت تحليلهاي مغرضانه داشته باشند.
بنابراين، حماسه آفرينان ايران اسلامي كه حضور در عرصه انتخابات را حق و تكليف خويش مي دانند با انجام اين وظيفه ضمن ابراز وفاداري و علاقه به آرمانهاي نظام، طرحها و نقشه هاي منافقان، محاربان و جبهه استكبار را كه از هيچ فرصتي جهت تضعيف نظام جمهوري اسلامي دريغ ننموده، نقش برآب خواهند ساخت و بار ديگر كارگزاران سياسي نظام را در عرصه هاي ديپلماتيك از موضعي قوي در تعاملات سياسي با ديگر كشورها برخوردار خواهند نمود تا آنان با اتكا به اين همبستگي ملي، در صحنه هاي گوناگون با قوت قلب و عزم مصمم در جهت استيفاي حقوق ملت ايران تلاش نمايند.
منبع:روزنامه قدس
ارسال توسط کاربر محترم سایت :salmanjavan




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.