با احتياط پاي سفره عقد بنشينيد!

من داراي مدرک فوق ديپلم ساختمان در رشته تاسيسات ساختماني هستم و بي علاقه نيستم که اگر امکانات تحصيل برايم فراهم باشد بعد از ازدواج با نظر همسرم به آن ادامه دهم و در رشته هاي جديد جهاني مطابق با سن و علاقه ام پيشرفت کنم.
پنجشنبه، 24 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با احتياط پاي سفره عقد بنشينيد!

با احتياط پاتي سفره عقد بنشينيد!
با احتياط پاي سفره عقد بنشينيد!


 

نويسنده: اصغر بديعي




 
عاطفه، عشق، ازدواج

1- تحصيلات شما در چه رشته و تا چه پايه اي است؟ و بعد از ازدواج علاقمنديد به آن ادامه دهيد؟
 

من داراي مدرک فوق ديپلم ساختمان در رشته تاسيسات ساختماني هستم و بي علاقه نيستم که اگر امکانات تحصيل برايم فراهم باشد بعد از ازدواج با نظر همسرم به آن ادامه دهم و در رشته هاي جديد جهاني مطابق با سن و علاقه ام پيشرفت کنم.

2- نظر خود را در مورد حجاب و واژه بدحجابي بنويسيد؟
 

حجاب را به چادر نمي دانم و در تمام زمينه ها حجب و حيا را مايه افتخار خود مي دانم و از بي بند و باري و مواردي که پايه هاي زندگي را متزلزل کند، متنفرم.

3- لطفاً به نکات مثبت و منفي فرهنگ غربي اشاره کنيد و در صورت امکان به ذکر علت آن بپردازيد؟
 

به پيشرفت و ترقي و تعالي در کليه زمينه هاي علمي و آزادي هاي فردي و اجتماعي آنها معتقد هستم ولي از هر نوع ديدگاه هاي مخرب و فحشا و بي بند و باري هاي جاري در جامعه هاي غربي متنفر و بيزارم.

4- نظر شما نسبت به مهريه و تعهدات قبل از ازدواج چيست؟
 

در صورتي که همسرم به مواردي که در اين پرسشنامه جواب داده عمل کند و واقعاً معتقد باشد اهميتش بيشتر از هر نوع مهريه است ولي مهريه را يک سنت و ضابطه مي دانم و مقدار آن را در حد توان و توافق که مطابق با حقيقت باشد در راستاي يک زندگي سازنده صلاح مي دانم و از مهريه هايي که فقط به منظور فخرفروشي و برتري تعيين مي شود، متنفرم.

5- در بدو شروع ازدواج ميزان وابستگي شما نسبت به خانواده خود تا چه حدي است؟ و کلاً در روابط خانوادگي نظريه کدام يک شرط اساسي است. همسر يا خانواده خود؟
 

بديهي است که در بدو شروع زندگي وابستگي نسبي به خانواده خود دارم ولي معتقد هستم زماني که احساس و اطمينان کامل در زندگي مشترک خود پيدا کنم بايد با همسرم در کليه زمينه ها مشورت کنم و به مرور خود را مستقل کنم و مزاحمتي براي ديگران در اين رابطه به وجود نياورم و بيشتر از ضرب المثل دوري و دوستي استفاده کنم.

6- حاصل مطالعات و نظر خود را نسبت به مسائل جنسي ذکر کنيد.
 

اين موضوع خود يک نياز فطري است و انکار از آن عدم نياز به زندگي مشترک است و به نظر من قبل از انجام ازدواج بايد با همسر انتخابي خود دقيقاً و بدون حيا و شرم در اين مورد گفتگو شود و اضافه مي کنم عشق مظاهر مختلف دارد و يکي از آنها تمايل است.

7- آيا اگر قبل از ازدواج زن و مرد همديگر را نديده باشند برودت معنوي خواهند داشت؟
 

بهترين و شايسته ترين نوع ازدواج بايد با مطالعه قبلي صورت پذيرد و به نظر من با توجه به پاسخ منطقي و وجداني به سئوالات مذکور اقدام شود و ازدواجي که بدون رؤيت و مصاحبت زوجين صورت پذيرد، به هر طريق ممکن غلط به نظر مي رسد.

8- آيا پاسخ به سئوال چنين پرسشنامه اي براي شما تعهدآور است؟ و درآينده ضامن اجرايي آن خواهيد بود؟ و با اطمينان و صراحت کامل صحت پاسخ ها را براي يک زندگي نوين گواهي مي کنند؟
 

ضمن اظهار خرسندي از اينکه در راستاي جوابگويي به چنين پرسشنامه اي قرار گرفتم، خود را واقعاً ضامن اجرايي کليه موارد مذکور مي دانم و صحت موارد و نوشته هاي خود را به پاس يک زندگي موفق تأييد و گواهي مي کنم.

9- در نظر مردم عادي ازدواج نامناسب ازدواجي است که زن و مرد از لحاظ رتبه اجتماعي با هم شبيه نباشند آيا تصور شما نيز همين است؟
 

به نظر من رتبه هاي اجتماعي هم در رابطه با انتخاب همسر بايد در نظر گرفته شود. ولي تمايل و احساسات و اصطلاحاً درک خواسته هاي منطقي اوليه اساس کلي را تشکيل مي دهد.

10- ازدواج نامناسب ازدواجي است که زن و شوهر از لحاظ احساسات به هم شباهت نداشته باشند؛ نظر شما چيست؟
 

در سئوال 78 پاسخ نسبي به آن دادم و مجدداً متذکر مي شوم که بسياري از خواسته هاي آينده بايد بررسي شود تا هيچ گاه به ضرب المثل «خود کرده را تدبير نيست» انديشه نکنيم و توفيق کامل در راستاي اظهار نظر دانشمند فقيد لبناني که مي گويد ازدواج يا مرگ است يا زندگي و راه سومي ندارد پيدا کنيم.

11- در صورتي که با مطالعه کافي و حقيقت به سئوالات اين پرسشنامه پاسخ دهيد آيا علاقه و دوست داشتن زن و مرد به يکديگر قبل يا بعد از ازدواج را ضامن چنين عملي مي دانيد؟
 

کاملاً به اين اصل معتقد هستم و با تکميل کردن چنين فرم هايي قبل از ازدواج تا اندازه زيادي به اين موضوع پي خواهم برد و در صورتي که با حقيقت به چنين عملي مبادرت کرده باشم ضامن يک زندگي موفق خواهم بود.

12- آيا تشابه احساسات بين زن و مرد بستگي به قواي عقلاني تحصيلات و اطلاعات آنان دارد؟
 

بديهي است که چنين عواملي مؤثر در احساسات زوجين است. ولي تنها عوامل نخواهند بود و بسياري از موارد ديگر که در تفاهم کلي و احساسات آينده مؤثر هستند را در سئوالات مذکور پاسخ داديم.

13- آيا تشابه احساسات از نظر جنابعالي با عشق جسماني بستگي دارد؟
 

عشق جسماني و اصطلاحاً روابط عشقي در بقا و پايداري احساسات مؤثر است و به نظر من هيچ گونه مشکلي نيست که قبل از ازدواج در اين رابطه نيز بين روجي صحبت و گفتگو شود و معتقد هستم با احساسات مشابه و تفاهم واقعي پايه و اساس عشق در زندگي به وجود خواهد آمد.

14- آيا توليد جاذبه، بين زن و شوهر که از لحاظ شخصيت اجتماعي تفاوت دارند به نظر شما وجود خواهد داشت؟
 

در صورتي که منطق وجود داشته باشد هرگونه تفاوتي را مي توان به تفاهم تبديل کرد.
منبع: نشريه راه کمال، شماره 38




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط