حمايت تمام قد آجيل از قلب!

اگر شما از مغزها به عنوان ميان وعده يا تنقلات روزانه استفاده مي کنيد، حواستان باشد که در مصرف اين مواد غذايي زياده روي ننماييد و روزانه به ميزان يک مشت از آن استفاده کنيد. هيچ تفاوتي از لحاظ مواد مغذي بين آجيل خام يا طبيعي و آجيل بوداده وجود ندارد، البته ناگفته نماند که آجيل بوداده کالري و چربي بيشتري دارد. اگر نمي خواهيد از آجيل به عنوان تنقلات روزانه يا همان ميان وعده ها استفاده کنيد، مي توانيد آنها را در سوپ، سالاد، انواع پاستا و همين طور در نان ها و دسرها بريزيد.
يکشنبه، 17 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حمايت تمام قد آجيل از قلب!

حمايت تمام قد آجيل از قلب!
حمايت تمام قد آجيل از قلب!


 






 

نگاهي به فوايد شگفت انگيز مغزها
 

مغزها، ميان وعده هايي سالم
 

اگر شما از مغزها به عنوان ميان وعده يا تنقلات روزانه استفاده مي کنيد، حواستان باشد که در مصرف اين مواد غذايي زياده روي ننماييد و روزانه به ميزان يک مشت از آن استفاده کنيد.
هيچ تفاوتي از لحاظ مواد مغذي بين آجيل خام يا طبيعي و آجيل بوداده وجود ندارد، البته ناگفته نماند که آجيل بوداده کالري و چربي بيشتري دارد.
اگر نمي خواهيد از آجيل به عنوان تنقلات روزانه يا همان ميان وعده ها استفاده کنيد، مي توانيد آنها را در سوپ، سالاد، انواع پاستا و همين طور در نان ها و دسرها بريزيد.

چند پيشنهاد:
 

- آجيل ها را خرد کنيد و روي ماست و غلات صبحانه بريزيد. همچنين مي توانيد آنها را به انواع نان و کيک (مثلا کيک يزدي) اضافه کنيد.
- پسته و فندق را روي پنيرهاي با چربي پايين بپاشيد.
- مغزهاي خرد شده را روي سوپ بريزيد.
- از مغزها به صورت درسته و يا خرد شده داخل سالاد استفاده کنيد، مثلا گردو را با پنير بر روي سالاد اسفناج بريزيد يا به عنوان چاشني، به سالاد مرغ، بادام اضافه نماييد.
- از مغزهايي مثل بادام، در سبزيجات پخته شده و انواع پاستا استفاده کنيد.
- انواع آجيل را با يکديگر مخلوط کنيد و به ماهي و يا مرغ بيفزاييد.

خبر خوب براي علاقه مندان به آجيل:
 

ديگر نيازي نيست عيد به عيد صبر کنيد که آجيل بخوريد. مغزها از جمله مواد غذايي هستند که خواص درماني دارند و بهتر است هميشه استفاده شوند تا براي شما سودمند باشند، ولي اين امر تا زماني ايرادي ندارد و براي شما مفيد است که اعتدال را رعايت کنيد.
هر چند که مغزها داراي چربي فراواني هستند، ولي همين چربي است که دليل سودمند بودن اين مواد مغذي مي باشد. مغزها بدون کلسترول و حاوي چربي هاي اشباع نشده هستند. نمونه اين چربي ها در روغن زيتون نيز ديده شده که ميزان کلسترول خون را افزايش نمي دهند.

فوايد مغزها:
 

تحقيقات در مورد انواع آجيل از جمله بادام، گردو، بادام زميني و پسته، نشان داده اند افرادي که از مغزها به صورت روزانه و هميشگي استفاده مي کنند، معمولا کلسترول خون پايين تري دارند و به همين ترتيب ميزان بروز بيماري هاي قلبي در آنها بسيار پايين تر است.
مغزها به شما حس پر بودن و سيري مي دهند. در ضمن مغزها داراي پروتئين، فيبر و چربي هستند و بعد از خوردن، به شما احساس نشاط مي دهند.
در هرم غذايي وزارت کشاورزي ايالات متحده، آجيل بخشي از زير گروه هاي گوشت است، به اين دليل که منبع خوبي از پروتئين مي باشد. همچنين اين مواد غذايي مي توانند منبع خوبي از ويتامين E، سلنيوم، منيزيم، روي، فسفر، پتاسيم و فيبر باشند. تا ده سال پيش، استفاده از انواع آجيل براي بيماران قلبي کاملا ممنوع بود، اما در اوايل اين سال، آجيل به عنوان يکي از اولين غذاهايي بود که بر چسب سلامت با عنوان «شايسته براي سلامت» را دريافت کرد.
شواهد علمي نشان مي دهند که خوردن روزانه يک مشت آجيل به عنوان بخشي از رژيم غذايي کم چربي ممکن است خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را کاهش دهد.
به طور خاص اثرات آجيل ها بر روي قلب طي دهه گذشته مورد مطالعه قرار گرفته است. در يک مطالعه که در دانشگاه تورنتو انجام گرفت، محققان دريافتند که مصرف مغزها به خصوص بادام همراه با ساير کاهش دهنده هاي کلسترول (مانند جو، سويا و روغن زيتون)، همانند «استاتين » که يک داروي کاهنده کلسترول خون است عمل مي کند، اما بدون عوارض جانبي! عموما گردو اسيدهاي چرب امگا- 3 فراواني دارد که اين اسيدهاي چرب به جنگ با بيماري هاي قلبي مي روند.
جديدترين تحقيقات نشان مي دهند که: مغزها مي توانند به کنترل وزن کمک کنند. افرادي که آجيل را وارد ليست غذايي خود کرده اند، دچار اضافه وزن نمي شوند و جالب اينجاست که حتي ممکن است اين افراد بتوانند وزن خود را کاهش هم بدهند. به عبارت ديگر، شما بعد از خوردن آجيل احساس سير بودن بيشتري در مدت زمان طولاني تر مي کنيد و اشتياق شما به خوردن آنچه که در حالت عادي مي خوريد، کاهش مي يابد.
حمل کردن آجيل ها بسيار راحت است، شما مي توانيد مقداري از آن را در جيب و يا کيف خود بريزيد و استفاده کنيد. ميشل وين، رئيس محققان و متخصص تغذيه باليني در کاليفرنيا مي گويد: «برخي از بيماران من همه جا بادام را با خود حمل مي کنند و هر وقت که احساس گرسنگي مي کنند در بين وعده هاي غذايي خود از اين مغز استفاده مي نمايند».
او استفاده بيش از اندازه از آجيل را براي کساني که مي خواهند وزن خود را کاهش دهند توصيه نمي کند. دکتر وين پيشنهاد مي کند که اگر کسي مي خواهد نتيجه مثبت بگيرد، بايد روزانه يک مشت آجيل خام بخورد.
منبع: دنياي تغذيه شماره 106



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.