زندگي دوباره ويندوز 8 بدون نياز به فرمت

سيستم‌عامل ويندوز مشكلات خاص خودش را دارد و اين مشكلات زماني بيشتر مي‌شود كه مدت‌ها از نصب آن روي رايانه گذشته باشد. ويندوز 8 نيز از اين قاعده مستثنا نيست ؛ اما در طراحي اين ويندوز امكاناتي درنظر گرفته شده است كه به‌كمك آنها و بدون نياز به استفاده از روش‌هاي قديمي همچون فرمت كردن درايو حاوي ويندوز و نصب مجدد آن، مي‌توانيد ويندوز را Refresh كرده و زندگي دوباره‌اي را به آن هديه كنيد.
جمعه، 22 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زندگي دوباره ويندوز 8 بدون نياز به فرمت

زندگي دوباره ويندوز 8 بدون نياز به فرمت
زندگي دوباره ويندوز 8 بدون نياز به فرمت


 

نویسنده:امير عصاري



 
سيستم‌عامل ويندوز مشكلات خاص خودش را دارد و اين مشكلات زماني بيشتر مي‌شود كه مدت‌ها از نصب آن روي رايانه گذشته باشد.
ويندوز 8 نيز از اين قاعده مستثنا نيست ؛ اما در طراحي اين ويندوز امكاناتي درنظر گرفته شده است كه به‌كمك آنها و بدون نياز به استفاده از روش‌هاي قديمي همچون فرمت كردن درايو حاوي ويندوز و نصب مجدد آن، مي‌توانيد ويندوز را Refresh كرده و زندگي دوباره‌اي را به آن هديه كنيد. همچنين قابليت ديگري نيز در اين ويندوز گنجانده شده است كه با استفاده از آن مي‌توانيد با انجام چند كليك ساده، مراحل پاكسازي درايو و نصب مجدد ويندوز را بسادگي و در كوتاه‌ترين زمان ممكن به‌انجام برسانيد. در ادامه با روش استفاده از اين دو قابليت آشنا خواهيد شد:

زندگي دوباره ويندوز 8 بدون نياز به فرمت

زندگي جديد با refresh
 

همان‌طور كه گفتيم، كاهش سرعت و بروز مشكلات از جمله مواردي است كه موجب مي‌شود نسبت به نصب مجدد ويندوز اقدام كنيد كه انجام اين كار نيز موجب از دست رفتن اطلاعات و نرم‌افزارهاي شما خواهد شد. ابزار Refresh در ويندوز 8 به شما اين امكان را مي‌دهد تا اين مشكلات را با چند كليك ساده رفع كنيد؛ ‌به طوري كه پس از استفاده از اين ابزار، تنظيمات ويندوز به حالت اوليه خود بازخواهد گشت، تنظيمات شخصي‌سازي شده و فايل‌ها و اطلاعات شما به‌همان شكل در ويندوز باقي خواهد ماند و تمام برنامه‌هايي كه از فروشگاه ويندوز روي آن نصب شده است به همان شكل سفيد مي‌ماند؛ اما نرم‌افزارهايي كه توسط شما و از روش‌هاي ديگري نصب شده باشد، از روي رايانه حذف مي‌شود. به اين ترتيب زندگي دوباره‌اي به رايانه شما هديه داده مي‌شود كه در مدت زماني بسيار كوتاه و بدون نياز به فرمت كردن و نصب مجدد ويندوز حاصل شده است.
استفاده از اين قابليت به شرح زير است:
1ـ ابتدا Control Panel را فراخواني كنيد.
2ـ به بخش General برويد.
3ـ از صفحه سمت راست، در پايين صفحه روي گزينه‌ Get Started در بخش Refresh your PC….. كليك كنيد.
4ـ در اين مرحله پنجره‌اي شامل ليست تغييراتي كه پس از انجام عمليات refresh به‌وجود مي‌آيد به شما نشان داده مي‌شود. با كليك روي گزينه Next عمليات را ادامه دهيد.
5 ـ در اين مرحله به شما اطلاع داده مي‌شود كه اين عمليات به چند دقيقه زمان نياز دارد و رايانه شما نيز طي انجام اين كار مجددا راه‌اندازي مي‌شود. چنانچه با ادامه عمليات موافق هستيد، گزينه Refresh را فشار دهيد و منتظر بمانيد تا عمليات Refresh به پايان برسد.
نصب مجدد بدون فرمت
قابليت ديگري كه ويندوز 8 به آن مجهز شده است Reset نام دارد. با استفاده از اين قابليت تمام اطلاعات ذخيره شده توسط شما از روي درايو مورد نظر حذف مي‌شود و تمام تنظيمات سيستم‌عامل نيز به‌حالت اوليه خود بازمي‌گردد. به‌عبارت ديگر، استفاده از اين قابليت همچون نصب مجدد ويندوز اما در زمان كوتاه‌تر و به روش ساده‌تر است. استفاده از اين قابليت به صورت زير امكان‌پذير است:
1ـ همچون روش قبل به بخش General از كنترل پانل برويد
2ـ روي گزينه Get Started در بخش Reset your PC… كليك كنيد
3ـ در اولين مرحله با كليك روي گزينه Next فرآيند بازنشاني ويندوز را ادامه دهيد
4ـ در اين مرحله مي‌توانيد مشخص كنيد كه اطلاعات ذخيره شده در كداميك از درايوهاي هارد‌ديسك حذف شوند (تمام درايوها، بخشي از درايوها يا فقط درايو حاوي ويندوز)
5 ـ در نهايت نيز با كليك روي گزينه Reset رايانه شما عمليات بازنشاني ويندوز را آغاز كرده و پس از اجراي مجدد ويندوز، مشاهده مي‌كنيد كه همه چيز مثل روز اول شده است و براي ورود به ويندوز نيز ‌بايد يك نام‌كاربري جديد در آن ايجاد كنيد.
منبع:http://www.jamejamonline.ir
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.