درياي تيتيس پايگاه فرازميني هاست ؟

در جهان مناطقي وجود دارد که عجايب و اسرار آنها کمتر از مثلث برمودا نيست . اما شايد کمتر به عجايب و شگفتي هايشان که هيچ نوع امواج در آن نمي تواند منتشر شود و هنوز کسي را از بارش سنگ از آسمان آن را نمي داند . در کنار آن خواندن مطالبي در مورد کشتي کارول ديرينگ و ارواح موزه دور چستر را از دست ندهيد .
سه‌شنبه، 26 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درياي تيتيس پايگاه فرازميني هاست ؟

 درياي تيتيس پايگاه فرازميني هاست ؟
درياي تيتيس پايگاه فرازميني هاست ؟


 

نويسنده : لادن بهبودي




 
در جهان مناطقي وجود دارد که عجايب و اسرار آنها کمتر از مثلث برمودا نيست . اما شايد کمتر به عجايب و شگفتي هايشان که هيچ نوع امواج در آن نمي تواند منتشر شود و هنوز کسي را از بارش سنگ از آسمان آن را نمي داند . در کنار آن خواندن مطالبي در مورد کشتي کارول ديرينگ و ارواح موزه دور چستر را از دست ندهيد .

ناپديد شدن ايليا ارهارت
 

ايليا ارهارت ـ نخستين زني که موفق شد پرواز تک نفره را در عرض اقيانوس اطلس انجام دهد ـ در سال 1973 در پروازي بر فراز اقيانوس آرام در نزديک جزيره هاولند ناپديد شده و تا کنون فرضيه هاي مختلف درباره علت مرگ او مطرح شده که هيچ کدام تاييد نشده اند . ارهارت 39 ساله در 21 مي 1937 سفر به دور دنيا را آغاز مرد اما در ادامه سفرش در نزديکي جزيره هاولند در نزديکي اقيانوس آرام ناپديد شد و هيچ گاه اثري از او پيدا نشد . او در آخرين تماس راديويي خود ، بارها تقاضاي مکان يابي دقيق کرد اما از ساعت 8:44 صبح روز21 مي 1937 به بعد ديگر پيامي از او دريافت نشد ، عمليات جست و جو گسترده اي براي پيدا کردن اثري از ايليا ارهارت انجام شد ، اما هيچ کدام نتيجه نداشت 10 کشتي و65 هواپيما در اقيانوس اطلس عمليات نجات را انجام دادند . در طول چندين عمليات جست و جو هيچ اثري از هواپيما يا لاشه آن پيدا نشد ؛ عمليات نجاتي که 4 مليون دلار هزينه داشت در 18 جولاي به اتمام رسيد . جالب اينکه نيروي دريايي آمريکا چهار روز بعد از ناپديد شدن آنها پيام هاي کمک را از ايليا دريافت مي کنند . هيچ مشخص نشد که چه بلايي بر سر او آمده است . برخي گفتند که هواپيمايي او با موفقيت در يکي از جزيره هاي خالي از سکنه فرود آمده و بقيه عمر خود را در انزوا سپري کرده است . برخي نيز گفته اند که ايليا به دليل فشارهاي روحي در زندگي خود کشي کرده و با هواپيما در اقيانوس سقوط کرده است . اما چرا هيچ اثري از هواپيما پيدا نشد ؟ برخي نيز گفته اند که او مشغول عمليات جاسوسي براي دولت آمريکا بوده و ژاپني ها در جزاير مارشال او را دستگير و زنداني کرده اند ؛ ادعايي که ژاپني ها همواره آن را رد کرده اند . پس از گذشت سال ها هنوز هم مشخص نيست که چه بر سر ايليا ارهارت آمده و ناپديد شدن او يکي از پرونده هاي حل نشده تا به امروز است.

درياي تيتيس پايگاه فرازميني هاست ؟

چه بلايي بر سر کشتي کارول ديرينگ آمد؟
 

در مورد کشتي مري سلست و سرگذشت عجيب آن ، در شماره هاي قبل اشاره کرديم . حادثه مشابهي درست 50 سال بعد اتفاق افتاده که همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد . کشتي کارول اي ديرنگ کشتي مخصوص حمل زغال سنگ بود که بدون خدمه و بي هيچ وسيله شخصي به جا مانده از خدمه ، مفقود شده و بدون هيچ يک از ابرار ثبت و کنترل کشتي، شناور روي آب پيدا شد. اما ايا اين کشتي آنقدر به مثلث برمودا نزديک بود که نيروي هاي اسرار آميز آن منطقه خدمه را ناپديد کرده باشد ؟ يا شايد روسيه به دلايل کشتي هاي آمريکايي را به تسخير خود مي آورد ؟ در آن روز چه اتفاقي براي کشتي کارول ديرينگ و خدمه آن افتاد ؟ 11 نفر خدمه کشتي رفته بودند. کشتي تبديل به يک کشتي ارواح شده بود که روي امواج سواحل کاروليناي شمالي به اين سو و آن سو مي رفت . کاپيتان کشتي و پسران « ويليام و اس اي . حريت » در سال 1920 و قبل از ترک بندر فوليک در ويرجينيا خدمه خود را استخدام کرده و به راه افتاد بودند . کمي پس از شروع سفر ، کاپيتان بيمار شد . کشتي در بندر « لوس » در « دروار » پهلو گرفت و کاپيتان و پسرش که ناخداي دمو کشتي هم بود از آن پياده شدند و کشتي را به خدمه کار کشته آن سپردند . کارکنان کشتي يک کاپيتان تاره به نام « وليس ورمل » که مردي 66 سال بود را انتخاب کردند و او هم « چارلز بي. مک للان » را دستيار خود کرد. روز دوم دسامبر 1920 کشتي به پورت لند رفت . وقتي کشتي در بندر « بابادوس » پهلو گرفت ، مشکلي در آن به وجود آمد . روز نهم ژانويه کشتي بندر را ترک کرد تا به نورفولک باز گردد . روز 29 ژانويه مسوول فانوس دريايي کاروليناي شمالي آن را در نزديکي ساحل ديد . او گفت صدايي از کشتي به کوش مي رسيد . مردي نوک عرشه ايستاده بود و حرکاتش مثل کارکنان کشتي نبود. او موهايي سرخ رنگ داشت و مي گفت لنگر کشتي گم شده است و آنها دارند با کمک باد به « کيپ فير» مي روند . سپس فانوس دريايي خواست به شرکت ديرينگ خبر بدهد . پس از آن کشتي کارول اي ديرينگ پيدا شد و مدتي در سواحل کم عمق « کيپ هاتراس » سرگردان بود. اثري از کارکنان ، ابزار و وسايل راهيابي و کنترل کشتي ، دکل آن و وسايل شخصي خدمه در آن ديده نمي شد . کسي نتوانست کشتي را نجات دهد و کشتي به قعر آب هاي منطقه فرو رفت . بعدها معلوم شد بيش از نه کشتي ديگر در همان زمان گرفتار همان اتفاق عجيب شده اند. اين کشتي ها با خدمه شان ناپديد شده بودند . مدتي بعد يک نامه درون بطري در بسته اي به ساحل رسيد . در نامه ، نوشته سده بود يک نفر باقايق موتوري آمده و سوار کشتي شده است . آيا افرادي به کشتي حمله کرده و خدمه را دست بسته از آن خارج کرده اند ؟ آيا هيچ کس موفق به فرار نشد؟ آيا اين نامه معتبر است ؟ پس چرا نويسنده نام خود را پاي آن ننوشته و آن را امضا نکرده است و داستان کشتي کارول اي ديرينگ » همچون داستان هاي ديگر به افسانه ها پيوست . تحقيقات ، رسما از اواخر سال 1922 کنار گذاشته شد هيچ توضيحي قانع کننده اي براي ناپديد شدن خدمه کشتي « کارول اي ديرينگ » ارائه نشد . هر چند که فرضيه شورش از تمام فرضيات قوي تر به نظر مي رسد ولي در سال هاي بعد نيز هيچ اثري از بازماندگان يا آثار کشمکش در کشتي يافت نشد . آيا « کارول اي ديرينگ » هم يکي از قربانيان مثلث برمودا بود ؟ به راستي چه رازي ميان امواج بلند اقيانوس شکل گرفت و « کارول اي ديرينگ » را تبديل به يک کشتي ارواح کرد ؟

درياي تيتيس پايگاه فرازميني هاست ؟

دشت عجيب کوزه هاي سنگي
 

در لائوس مکان عجيب و شگفت انگيزي وجود دارد که باستان شناسان آن را دشت کوزه ها ناميده اند ، در منطقه اي با نام ژنگ خوانگ ، هزار کوزه سنگي قرار دارد که تخمين زده مي شود متعلق به حدود 2 هزار سال گذشته باشند. وزن برخي از اين سنگ هاي عجيب به 14 تن مي رسد . اطلاعات علمي اندکي در مورد اين سنگ عجيب وجود دارد و اغلب انفجار بمب هاي باقيمانده از جنگ هاي مخفي در اين مکان تلاش کاوشگران را مختل مي کند . بمباران اين منطقه درلائوس به جنگ ويتنام و همزمان با آن جنگ هاي مخفي در 1969 بر مي گردد . تئوري هاي زيادي در مورد چگونه شکل گيري اين کوزه هاي سنگي وجود دارد. برخي معتقدند که اين کوزه ها براي جمع آوري آب باران طراحي شده اند . باستان شناسان معتقدند که قبايل سرخپوست ، اين کوزه هاي سنگي را به وجود آورده اند اما کسي نمي داند که در 2 هزار سال قبل چگونه بشر توانسته اين کوزه ها را بسازد و هدف اصلي از آن چه بوده است . قطعا ساخت اين کوزه ها به دلايلي انجام شده که هنوز بشر براي آن توجيه علمي پيدا نکرده است . بسياري اين مکان را با منطقه اسرار آميز استون هنج در انگلستان مقايسه کرده و آن را نسخه آسيايي آن مي دانند که البته بازديد کنندگان کمتري دارد .

درياي تيتيس پايگاه فرازميني هاست ؟

ارواح در موزه دورچستر
 

گروهي از محققان که از ابزارهاي پيشرفته براي يافتن ارواح استفاده مي کنند. ادعا کردند که در موزه شهر درست در دروچستر انگلستان توانسته اند وجود ارواح را ثبت کنند . آنها مدعي شدند که توانسته اند تصاوير دو روح که مربوط است به قاضي جفريزومري آنينيگ در سال 1689 و ماري آنينگ در سال 1847 مردند . جويندگان ارواح در اين عمليات از دستگاه هاي Emf که بيشتر براي ثبت رويدادهاي غير طبيعي استفاه مي شوند ، استفاده کردند . ماري آنينگ و قاضي جفريز هر دو با اين موزه ارتباط دارند. موزه در سال 1884 ساخته شد اما پيش از آن مکان دادگاهي بود که قاضي جفريز افراد بسياري را در آن به اعدام محکوم کرد . ماري آنينگ نيز نخستين کسي است که پس از افتتاح موزه ( که البته پس از مرگ اش بود) عضو افتخاري آن شد . محققان از هشدار دهنده هاي حساس استفاده کردند و آنها را در راهروهاي متعلق به زمان ويکتوريايي در اين موزه به کار بردند . اين هشدار دهنده ها مدام به تغييرات واکنش نشان مي دادند . آنها حتي با استفاده از دستگاه هاي پيشرفته در تالار نوسندگان سيگنال هايي را دريافت کرده اند که نشان مي دهد کسي مي خواهد با آنها حرف بزند . برخي از تصاويري که محققان تا کنون نتوانسته اند از اين به ظاهر ارواح بگيرند ، منتشر شده است اما اين تصاوير به هيچ وجه افرادي را که با چنين رويداد ها و اتفاقات به ظاهر غيرطبيعي مخالفت دارند ، قانع نکرده و هنوز بسياري هستند که با ديده شک و ترديد به اين نوع پديده ها نگاه مي کنند .

درياي تيتيس پايگاه فرازميني هاست ؟

اسرار منطقه سکوت فاش نشدني اند
 

يکي از مناطق عجيب و اسرار اميز در جهان منطقه اي موسوم به منطقه سکوت در مکزيک است که عجايب و اسرار آن با منطقه مثلث برمودا و اهرام مصر مقايسه مي کنند . اين منطقه که حيات وحش عجيب و منحصر به فرد خاص خود را دارد از آن جهت منطقه سکوت نام گرفته که در آن هيچ سيگنال و امواج راديويي ، تلويزيون يا انواع ديگر نمي توانند وارد شوند . اين منطقه عجيب در نزديکي مرزهاي جنوبي مکزيک واقع شده و بسياري ، از رفتن به آن منطقه هراس دارند . اگر در اين منطقه کسي گير بيفتد و راه خود را گم کند به دشواري مي تواند فرار کند . شاهدان بسياري در اين منطقه ادعا کرده اند که سايه هايي شبيه انسان و اشباح را ديده اند که ناگهان ناپديد شده اند . گفته مي شود در اين منطقه شما نمي توانيد صداي مکالمه ديگر افراد را بشنويد . ادعاي ديدن بوفوها و حتي اينکه اين منطقه پايگاه فرود بشقاب پرنده ها روي زمين است از ديگر ادعاهايي است که در مورد اين منطقه مطرح مي شود . البته ادعاي ديدن موجودات فرازميني در اين منطقه جديد نيست و حتي به اواخر قرن بيستم بر مي گردد. دانشمندان در مکزيک به اين منطقه لقب درياي تتيس را داده اند زيرا معتقدند ميليون ها سال پيش اين منطقه زير آب بوده است که البته فسيل هايي در اين منطقه پيدا شده تا حدي اين نظريه را ثابت مي کند . نخستين بار در دهه 1970 بود که ثابت شد از اين منطقه هيچ نوع سيگنالي راديويي ، تلويزيوني يا ماهواره اي نمي تواند عبور کند در جولاي 1970 يک موشک ارتش آمريکا در اين منطقه سقوط کرد و زماني که گروه جست و جو براي پيدا کردن لاشه اين موشک وارد منطقه شدند فهميدند که امواج نمي توانند به اين منطقه وارد شوند . اين تنها يکي از ويژگي هاي منطقه سکوت است . اين منطقه ، مغناطيسي بسيار بالايي دارد که همين امر موجب شده تا بيشترين بارش شهاب سنگ را داشته باشد . بزرگترين شهاب سنگي که تا کنون به زمين برخورد کرده در سال 1969 به منطقه اي موسوم به آلنده بود که گفته مي شود اندازه آن به بزرگي يک اتومبيل بود. رهگذران و کساني که وارد اين منطقه شده اند به کرات گفته اند که نورهاي عجيبي را در آسمان ديده اند که درخشش غير عادي داشته اند. يکي از معروف ترين داستان هاي مربوط به ديدن موجودات عجيب و ارواح ، به سال 1975 بر مي گردد ، ازنستو و جوزفين دياز زوجي که براي پيدا کردن فسيل وارد اين منطقه شده بودند ، در حالي که مشغول کار بودند متوجه توفاني مي شوند که به سراغ آنها مي آيد. سرعت حرکات توفان بالاست و آنها در آن گرفتار مي شوند. در حالي که آنها سعي دارند خود روي خود را که گل فرورفته بيرون بياورند ، دو نفر که باراني زرد پوشيده اند به آنها نزديک مي شوند . آنها به اين زوج کمک مي کنند تا ماشين را از گل درآورند . پس از نجات ، زماني که مي خواهند از اين دو مرد تشکر کنند آنها ناپديد مي شوند و جالب آنکه هيچ ردپايي از آنها روي زمين گل آلود باقي نماند . اسرار و عجايب منطقه سکوت هنوز سر به مهر است و توجهي براي اتفاقات و رويدادهاي عجيب آن پيدا نشد .
منبع : مجله دانستنيها شماره 19



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.