101سخت افزار خالدار

يکي از پيشرفت هاي جالب در بحث توسعه نمايشگرها از آن شرکت PixelQi بود تقريبا از زماني که نور پشت زمينه د رگروه کتابخوان ها مطرح شد فناوري جديدي در نحوه نمايش اين محصولات معرفي نشده بود اما در اين محصول نور پشت زمينه تقريبا مانند همان فناوري است که در نوت بوک ها استفاده مي شود در اغلب کنابخوان ها ي ديجيتال حروف روي صفحه تشکيل مي شوند و از طريق نوري که از پشت تابيده شده متن قابل خواندن مي شود.
دوشنبه، 8 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
101سخت افزار خالدار

101سخت افزار خالدار
101سخت افزار خالدار


 






 

PixelQi display
 

يکي از پيشرفت هاي جالب در بحث توسعه نمايشگرها از آن شرکت PixelQi بود تقريبا از زماني که نور پشت زمينه د رگروه کتابخوان ها مطرح شد فناوري جديدي در نحوه نمايش اين محصولات معرفي نشده بود اما در اين محصول نور پشت زمينه تقريبا مانند همان فناوري است که در نوت بوک ها استفاده مي شود در اغلب کنابخوان ها ي ديجيتال حروف روي صفحه تشکيل مي شوند و از طريق نوري که از پشت تابيده شده متن قابل خواندن مي شود.
اما مهم ترين تفاوت اين محصولات در تطبيق نور پشت زمينه با نور محيط است. در اين نمايشگر ها از کريستال هاي مايع استفاده شده و شدت نور با توجه به ميزان نوري که در محيط وجود دارد، تغيير مي کند. اين مدل پيش نمايشي از محصولات جديد اين شرکت است که در آنها زاويه ديد افزايش داشته و مصرف انژري آن هم نسبت به نمونه هاي مشابه تا 30 درصد کم شده است.

101سخت افزار خالدار

Aiptek 3D camcorder
 

شرکت Aiptek اولين دوربين خوش قيمت سه بعدي را به کامپيوتکس آورد. اين دوربين از رابط USB mini استفاده مي کند و مجهز به دو لنز با صفحه گيرنده پنج مگاپيکسلي است. اين لنزها مي توانند با دقت 702P تصوير برداري کنند. در اين مدل يک صفحه نمايش 2/4 اينچي قرار دارد که براي مشاهده تصوير توسط آن نيازي به عينک نيست هر چند که در بسته بندي اين محصول يک عينک قرمز و آبي براي مشاهده تصاوير از طريق کامپيوتر و تلويزيون قرار داده شده است اين مدل هنوز وارد بازار نشده اما برآوردها در مورد قيمت آن رقمي در حدود 200 دلار است ويديوها مي توانند به طور مستقيم روي سايت يوتيوب آپلود شوند.

101سخت افزار خالدار

LG Window 7 tablet
 

ال جي از فرصت کامپيوتکس امسال براي نمايش يکي از تبلت هاي خود که با سيستم عامل ويندوز هفت اجرا مي شود استفاده کرد. البته اين حرکت ال جي براي کارشناسان اندکي دور از پيش بيني بود چرا که اين برند هيچ گاه دربحث نوبت بوک ها موفقيت چنداني به دست نياورده است. LGUX10 اگر چه يک تبلت است ولي مشخصاتي مانند نوت بوک ها دارد. اين مدل از پردازنده Atom Z530 استفاده مي کند و يک گيگابايت رم دارد. سيسم عاملي که روي اين دستگاه استفاده شده ويندوز هفت نسخه Home Premium است. البته مايکروسافت هنوز دراين رابطه اظهار نظر نکرده ضمن اينکه به نظر مي رسد اين نسخه تفاوتي با نگارش هاي ديگر نداشته باشد و از همان نگارش رايج براي دسکتاپ ها دراين مدل استفاده شده باشد. خروجي HDMI ، باتري 7200 ميلي آمپري و صفحه لمسي با دقت بالا از ويژگي هاي اين مدل هستند.

101سخت افزار خالدار

Acer Aspire 8943G
 

ايسر دو مدل لپ تاپ خاص در کامپيوتکس داشت که 15 و 18 اينچي هستند. مهم ترين ويژگي هاي اين مدل ها قابليت بالاي آنها در پخش مالتي مديا است. اين مدل ها داراي کيبورد چيکلت هستند که فاصله بين آنها باعث سهولت کار با صفحه کليد مي شو داما نکته مهم در تاچ پد آنها است که تبديل به صفحه کنترل پخش مالتي مديا مي شود. البته اين تاچ پد کاربردي عمومي دارد و مانند بقيه لپ تاپ ها مي توان از آن استفاده کرد. با اين تفاوت که بعد از لمس دکمه مخصوص، کار کرد آن به مالتي مديا تغيير پيدا مي کند و کليد هاي کنترلي روي آن روشن مي شود مشخصات فني اين مدل هم در سطح بالايي است، به عنوان مثال در آن از پردازنده i7 720QM استفاده شده و داراي 8 گيگابايت رم است. کارت گرافيکي اين مدل از نوع رادئون HD5850 است.

101سخت افزار خالدار

MSI WinPad 100
 

تبلت ها در اين نمايشگاه مدل هاي متنوعي داشتند و يکي از اين مدل ها نيزWinPad ساختMSI بود. اين مدل مجهز به پردازنده اتم Atom Z530 است و از ويندوز هفت استفاده مي کند. در اين تبلت از يک هارد SSD با ظرفيت 32 گيگابايت استفاده شده و2 گيگابايت رم دارد. پورت هاي USB و HDMI نيز در اين دستگاه ديده مي شوند و قرار است به زودي با قيمت 499 دلار توزيع شود. اين دستگاه تنها 750 گرم وزن دارد و دقت تصوير آن نيز مطابق با استاندارد 720p است.

101سخت افزار خالدار

ASUS Eee Tablet
 

اسوس دو گروه از تخته هاي ديجيتال را در کامپيوتکس به نمايش گذاشت که با وجود شباهت هاي ظاهري، تفاوت هاي زيادي با يکديگردارند. اين دو مدل Eee Tablet و EeePAD ناميده مي شوند. Eee Tablet داراي يک نمايشگر تک رنگ است که مي تواند تا 64 سطح خاکستري را نمايش دهد با اين حال آنچه که باعث تفاوت آن با ساير مدل هاي مشابه مي شود دقت بالاي صفحه نمايش لمسي آن است که مي تواند کوچک ترين برخورد ها را تشخيص دهد. اين مدل با قيمت 200 تا 300 دلار به فروش مي رسد و عمر باتري آن 10 ساعت است. براي بخش ذخيره سازي نيز مي توان از يک کارت ميکرو SD استفاده کرد.

101سخت افزار خالدار

Compro digital tuner
 

کوچک ترين گيرنده تلويزيوني را Compro در اين نمايشگاه نشان داد. اين مدل از رابط USB استفاده مي کند و علاوه بر راديو هاي ديجيتال با DVB-T سازگار است. اين مدل از استاندارد DVB -T2 پشتيباني نمي کند ولي هر دو استاندارد است و قدرت ضبط تصاوير با فرمت MPEG-2 را دارد.

101سخت افزار خالدار

portege MI35
 

توشيبا هميشه سبک خاص خود را داشته و در طراحي نوت بوک ها نيز به اين سبک وفادار مانده است.يکي از لپ تاپ هايي که توشيبا در اين نمايشگاه نشان داد MI35 از سري پرتژه است که سطح آن نماي کريستالي دارد. يکي ديگر از ويژگي هاي مهم اين مدل استفاده از پردازنده هاي فوق کم مصرف corei5 -U520 است که اينتل آنها را به تازگي روانه بازار لپ تاپ ها کرده و مي توان گفت توشيبا اولين برندي است که اين مدل ها را به مرحله توليد رساند. اما اين نکته تنها مورد شاخص در MI35 نيست. وزن بسيار کم و طراحي باريک آن از ديگر امتيازات اين مدل محسوب مي شود.

101سخت افزار خالدار

AverMedia Capture HD
 

محصولي که اورمديا روي آن تاکيد داشت يک گيرنده تلويزيوني است که مي تواند تصاوير را از طريق HDMI ضبط کند. مدل اين دستگاه C727 است و روي شکاف PCIe نصب مي شود البته اورمديا دو مدل از اين محصولات را معرفي کرده و هر دو نيز طيف گسترده اي از امکانات مرتبط با فناوري HD براي پخش و ضبط تصاوير را به نمايش مي گذارند. در پشت اين کارت خروجي HDMI و Display ديده مي شود.

101سخت افزار خالدار

Toshiba Bending LC Panel
 

يکي از فناوري هاي جديدي که در اين نمايشگاه در معرض نمايش گذاشته شد پنل هاي تصويري توشيبا هستند که مي توان آنها را خم کرد و حتي با اين کار دستورالعمل هايي را به پنل انتقال داد. به طوري که با انحنا به سمت بيرون بزرگ نمايي آن بيشتر مي شود. و انحنا به سمت درون تصوير را کوچک مي کند. در کنفرانسي که توسط توشيبا در کامپيوتکس برگزار شد اين مدل ها معرفي شدند و براي نمايش امکانات آنها از نقشه گوگل استفاده شد توشيبا براي اين محصول از نور پشت زمينه LED استفاده کرده و صفحه اي که اين نور از طريق آن تابيده مي شود مي تواند تا اندازه دايره اي به شعاع 5 سانتي متر انحنا داشته باشد .

101سخت افزار خالدار

Plextor media player
 

پلکستور يک پخش کننده مالتي مديا با قدرت پشتيباني از ديسک هاي بلو -ري به نمايش گذاشت اين مدل که با نام Plextor media شناخته مي شود از نظر پخش سخت افزاري مشخصات کاملي دارد و در آن علاوه بر يک هاردديسک 3/5 اينچي و سه درگاه USB از درگاه eSATA هم استفاده شده است. امکانات پخش شبکه هم در اين پخش کننده در سطح مطلوبي هستند و در کنار شبکه اترنت گيگابيتي از شبکه بي سيم استفاده شده است.

101سخت افزار خالدار

با سرعت نور
 

سيليکون پاور هم کامپيوتکس را غنيمت شمرد و از جديدترين سري فلش ديسک هاي خود موسوم به eSATA/USB SSD II پرده برداشت. اين فلش که ظاهري مشابه مدل هاي پيش از خود دارد، از سوي سايت هاي معتبري همچون پي سي ورلد هم امتيازهاي زيادي گرفته است. مهم ترين ويژگي اين حافظه، ترکيب کيفيت بالاي نگهداري اطلاعات در کنار اتصال از طريق eSATA است و سيليکون پاور هم اعتقاد دارد که در طراحي اين فلش خلاقيت زيادي به خرج داده است. علاوه بر اين، سيليکون مدعيست که اين فلش در مقايسه يا قيمت مناسبش ويژگي هاي زيادي دارد که از آن جمله مي توان به سرعت بسيار بالا در انتقال داده از طريق رابط کاربري eSATA اشاره کرد سرعت خوانش و نوشتن اطلاعات اين فلش ديسک تازه وارد 90 مگابايت برثانيه عنوان شده است. مقاومت در برابر ضربات متعدد و حجم هاي متفاوت حافظه از ديگر خصوصيات اين حافظه به شمار مي رود.

101سخت افزار خالدار

هاردهاي Welland usb3.0
 

تب USB3.0 در کامپيوتکس 2010 طوري داغ بود که حتي برندهاي ناشناخته هم محصولات خود را مبتني بر اين استاندارد عرضه کردند. Welland يکي از برنده هايي بود که جديدترين هارد ديسک خود را با پيروي از USB3.0 در کامپيوتکس امسال عرضه کرد. شاخص ترين محصول ولند، يک هاردديسک موسوم به ME-740S است که مي تواند با سرعت پنج گيگابايت برثانيه اطلاعات را منتقل کند.
علاوه بر اين راحتي در استفاده، قابليت حمل آسان و همچنين مقاومت در برابر ضربات ناگهاني از ديگر ويژگي هاي اين هارد آلمينيومي است. طراحي مفرح اين هاردديسک در کنار تمام تکنولوژي هاي به کار رفته در آن هم يکي ديگر از ويژگي هاي منحصر به فرد آن محسوب مي شود. يک متصل کننده يو اس بي 2 به يک هم دريک اين هارد ديسک در هنگام خريد ME-740S به کاربران ارايه مي شود. اين هاردديسک در ظرفيت هاي مختلف با ويندوزهاي ايکس پي، ويستا و هفت سازگاري کامل دارد.

101سخت افزار خالدار

Magic MousePad
 

پد ماوسي که در کامپيوتکس با عنوان جادويي به نمايش درآمد يک پد عادي نيست. در اين وسيله يک صفحه شماره (Numpad) قرار دارد که ميتواند هنگام کار با اعداد موثر باشد و اغلب اين وسايل کاربردهاي زيادي براي نوت بوک ها دارند. عملکردهاي ديگري نيز به اين پد اضافه شده که شامل اعمال رياضي و کنترل صدا مي شود. هنوز قيمت اين دستگاه اعلام نشده است. اين پد از طريق رابط UAB به دستگاه متصل مي شود.

101سخت افزار خالدار

Acer be Touch E130
 

ايسر علاوه بر محصولات سخت افزاري و کامپيوتري، موبايل هاي خود را هم به کامپيوتکس آورده بود.يکي از اين موبايل ها که با استقبال هم روبه رو شد طرحي مشابه با گوشي هاي بلک - بري دارد ولي براي آن از سيستم عامل اندرويد گوگل استفاده شده است. اين گوشي مجهز به صفحه کليد QWERTY است. صفحه نمايش اين گوشي 2/6 اينچي و جنس بدنه آن هم مشابه E71 است که در آن از پوششي براي افزايش اصطکاک با دست به کار رفته است. اين گوشي داراي پردازنده 416 مگاهرتزي است و 256 مگابايت رم دارد. در اين مدل از سيستم عامل اندرويد نسخه 1/6 استفاده شده است.

101سخت افزار خالدار

MSI Big Bang XPower
 

مادربورد MSI Big Bang XPower شرکت MSI از شش کارت گرافيکي با پيکربندي SLI وکراس فاير مي تواند پشتيباني کند. اين مادربورد داراي تراشه X58 است و با پردازنده هاي جديد خانواده Sandy Bridge که داراي سوکت LGA 1155 هستند سازگار خواهد بود.

101سخت افزار خالدار

Corei7 -875k
 

ابتدا در کامپيوتکس دو مدل جديد از پردازنده هايي که محدويد ضريب فرکانس در آنها حذف شده را نمايش داد. اين پردازنده Corei7-875k و Corei5-655k نام دارkد و به ترتيب با قيمت 185 و 580 دلار وارد بازار خواهند شد. حذف محدوديت ضريب به اين معني است که مي توان پردازنده را به طور کامل اورکلات کرد. پردازنده هاي اينتل سال ها بدون ضريب عرضه مي شدند با اين حال سوء استفاده از اين موضوع و فروش پردازنده هايي که به صورت ريمارک وارد بازار شدند. باعث شده تا اينتل محدوديت هايي را براي تعيين فرکانس ايجاد کند. اکنون بعد از سال ها اينتل مجددا مدل هايي را توليد کرده که فاقد ضريب هستند و البته براي جلوگيري از سوءاستفاده هاي احتمالي اين مدل ها را تنها در گروه پرميوم قرار داده بود. که همگي از رده مصحولات گران قيمت و حرفه اي بازار محسوب مي شوند. اما در روش جديد اينتل اين پردازنده ها در گروه هاي متوسط ديده نيز ديده مي شوند که در مدل فوق نمونه اي از آنها است.
اين پردازنده هاي جديد در کامپيوتکس مورد بررسي قرار گرفت و اينتل توان اورکلاکينگ اين مدل ها را به نمايش خواهد گذاشت .Corei7-875k مدل بدون ضريب Corei5-870 و مدل Corei5-655k همان مدل بدون ضريب Corei5-650 است.

101سخت افزار خالدار

Gigabyte busts out MII25
 

گيگابايت علاوه بر انواع مادربوردها دو گروه از محصولات را هم مورد توجه قرار داده بود که شامل سرورها و نوت بوک ها مي شدند. يکي از اين نوت بوک ها که گفته مي شد قابليت چرخش 360 درجه دارد مدل MII25 است. دراين نوت بوک از درگاه نسل سوم يو اس بي استفاده شده و داراي درايو نوري است.

101سخت افزار خالدار

MSTs Luxum external Graphics
 

ايده کارت هاي گرافيکي اکسترنال براي لپ تاپ ها امسال قرار است به مرحله توليد نزديک شود. MSI يک کارت گرافيکي رادئون HD5670 را در يک باکس نقره اي به زودي کنار يک نوت بوک مي گذارد تا اجراي بازي روي لپ تاپ ها آسان تر شود. مهمترين مشکل براي اين ايده انتقال داده ها از کارت به دستگاه بود که قرار است از طريق رابط PCI Express اين مشکل برطرف شود. اين شرکت اعلام کرده با اصلاحاتي که در ساخت کانکتورها و قطعات اين دستگاه انجام داده مي تواند نرخ عملي انتقال اطلاعات را به بيش از 70 درصد در حالت تئوري برساند.

101سخت افزار خالدار

منبع: نشريه عصر ارتباط- ش 360



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.