جستجوي خطا همراه با PHP کاران

PHP يا Hypertext Preprocessor به عنوان يک زبان برنامه نويسي قدرتمند داراي وب سايت هاي آموزشي بسياري است ولي وب سايت ايران پي اچ پي به آدرس IranPHP.net يکي از معدود بخش هاي وب به حساب مي آيد که پشتيباني فارسي اين زبان برنامه نويسي را در محيط وب انجام مي دهد.
دوشنبه، 8 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جستجوي خطا همراه با PHP کاران

جستجوي خطا همراه با PHP کاران
جستجوي خطا همراه با PHP کاران


 






 
PHP يا Hypertext Preprocessor به عنوان يک زبان برنامه نويسي قدرتمند داراي وب سايت هاي آموزشي بسياري است ولي وب سايت ايران پي اچ پي به آدرس IranPHP.net يکي از معدود بخش هاي وب به حساب مي آيد که پشتيباني فارسي اين زبان برنامه نويسي را در محيط وب انجام مي دهد.
داشتن راهنما براي طيف وسيعي از برنامه نويسان از مبتدي تا حرفه اي، نکته اي است که کمتر برنامه نويسي را مي توان پيدا کرد که به آن نيازي نداشته است و سايت ساده PHP ايراني گام مهمي در اين راه است. افراد با ثبت نام در اين سايت به خدمات گوناگوني دسترسي پيدا مي کنند. هر چند که به عنوان يک سايت آموزشي کاملا مجهز نيست، اما شما در قسمت انجمن هاي آن مي توانيد به اطلاعات جامعي دست پيدا کنيد. وجود انجمن هاي گوناگون به شما اين اختيار را ميدهد که نظرات و سوالات خود را نه تنها در موردPHP بلکه در ديگر فيلدهاي مرتبط با برنامه نويسي مطرح کنيد ، انجمن هايي با عنوان ويندوز، لينوکس و يونيکس، گرافيک کامپيوتري، مهندسي نرم افزار و کدنويسي نشان از درک بالاي مديران اين سايت در جهت آموزش همه جانبه مفاهيم پايه نرم افزاري به خصوص در حيطه برنامه نويسي دارد.
از ايرادهايي که مي توان به اين سايت به عنوان يک سايت با ماهيت متن باز وارد کرد. عدم تعريف پروژهايي با اين زبان برنامه نويسي قوي است. از بخش هاي اين سايت مي توان به مهارت در کدنويسي اشاره کرد که در آن شما مي توانيد کدي که خود نوشته ايد را ارايه کنيد و سپس توسط ديگران نقد شويد. هر چند که اين سايت تمامي مباحث مربوط به نرم افزار را پشتيباني نمي کند با اين وجود تقريبا تمام اطلاعاتي که در مورد کار با زبان برنامه نويسي PHP نياز داريد مي توانيد در آن پيدا کنيد. انجمن هايي نظير کدنويسي، امنيت، نصب و تنظيم، پلتفرم ها، فريم ورک و اکستنشن ها اين دست از اطلاعا ت را پوشش مي دهند.
شما مي توانيد از طريق تقويم سايت، رخدادهاي آن را پيگيري و حتي رخدادي را براي آن تعريف کنيد و در بخش جستجو شما مي توانيد در بخش هاي گوناگون و با زيرمجموعه هاي آن اقدام به جستجو اطلاعات کنيد.

جستجوي خطا همراه با PHP کاران

PHP يک زبان اسکريپتي است که از ابتدا براي نرم افزار هاي تحت وب وبه منظور طراحي وب سايت هاي ديناميک طراحي شده بود. براي همين مقصود کدهاي PHP در داخل مستندات HTML قرار مي گيرد و توسط ماژول پردازشي PHP و به وسيله وب سرور تفسير مي شود. PHP يک زبان برنامه نويسي Server Side Scripting يا سمت سرويس دهنده است و به عنوان پردازشگر براي پيشرفته ترين وب سرورها و به عنوان يک مفسر Standalon در اکثر سيستم عامل ها و پلتفرم هاي کامپوتري قابل استفاده است و بسياري از سيستم هاي مديريت پايگاه داده رابطه اي را پشتيباني مي کند.
PHP شبيه به ديگر زبان هاي برنامه نويسي سمت سرور که محتواي ديناميک طراحي مي کنند مانند مايکروسافت اکتيو سرور يا جاوا سرور سان عمل مي کند. فريم ورک هايي نيز براي آماده سازي بلاگ ها و طراحي ساختارها براي توسعه سريع يا RAD آن را پشتيباني مي کنند که از آن جمله مي توان به CakePHP Symphony ,Codelgniter و Zend اشاره کرد. معماري هايي نظير LAMP نيز از PHP استفاده مي کنند. هر چند که حرف P در آن به زبان هاي برنامه نويسي ديگر مانند Perl يا Python نيز ارجاع داده مي شود.PHP در سال 95 توسط راسموس لردورف ايجاد شد.
در ابتدا نگارشي از آن در صفحه شخصي وي به کار گرفته شد تا اطلاعاتي از کساني که روزمره صفحه را او را مي بينند نگاه داشته شود. اولين نگارش عمومي آن درسال 95 ارايه شد و با نام Personal Home Tools روانه بازار شد. که تنها شامل پارسري بسيار ساده بود. و فقط ماکروهاي خاصي را مي شناخت در اواسط سال 95 همان پارسر بار ديگر بازنويسي شد و تحت نام PHP/FI نسخه 2 ارايه شد که در اين نگارش فرم هاي داده اي HTML را مي توانست تفسير کند. از آن روزها تاکنون PHP توسط گروهي با همين نام در حال توسعه است. هر چند که کار توسعه PHP به سختي پيش مي رود اما تاکنون به صورت پيوسته نسخه هاي گوناگوني از آن ويرايش شده است، که از آن جمله مي توان به ويرايش 5/3/2 اشاره کرد که به عنوان آخرين نسخه در تاريخ چهارم مارس 2010 ارايه شد.
در سال 2007 بيش از 20 ميليون دومين وب سرويس هايي را در اختيار داشتند که توسط اين زبان برنامه نويسي ايجاد شده بودند. وب سايت هاي مهمي مانند فيس بوک، ويکي پديا، يوتيوب در مراحل مقدماتي و ياهو از PHP در بيشتر بخش هاي خود استفاده کرده اند.
منبع: نشريه عصر ارتباط- ش 360



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.