جنون دوباره در سرزمين عجايب

لوئيس کارول فقيد هرگز فکر نمي کرد که روزي سرزمين عجايب خوش رنگ و لعاب و دوست داشتني او به کابوسي بيمارگونه و سرشار از کشت و کشتار بدل شود و آليس معصومش با کارد آشپزخانه به جنگ موجودات عجيب و غريب اين سرزمين عجايب مدرن برود؛ اما اين اتفاق افتاد و خيلي از گيم بازهاي حرفه اي طرفدار آليس و دنياي جديد او شدند!
دوشنبه، 22 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جنون دوباره در سرزمين عجايب

جنون دوباره در سرزمين عجايب
جنون دوباره در سرزمين عجايب


 

نويسنده: بابک کاظمي




 

Alice: Madness Returns يک بازي اکشن ماجرايي ترسناک است که طرفداران زيادي دارد
 

نام: Alice: Madness Returns
سازنده: Spicy Horse
ناشر: Electronic Arts
سبک: اکشن ماجرايي ترسناک، سوم شخص
پلتفرم: PC, PS3,Xbox360
سخت افزار مورد نياز: RAM: 2GBTGraphics: 256 MB
لوئيس کارول فقيد هرگز فکر نمي کرد که روزي سرزمين عجايب خوش رنگ و لعاب و دوست داشتني او به کابوسي بيمارگونه و سرشار از کشت و کشتار بدل شود و آليس معصومش با کارد آشپزخانه به جنگ موجودات عجيب و غريب اين سرزمين عجايب مدرن برود؛ اما اين اتفاق افتاد و خيلي از گيم بازهاي حرفه اي طرفدار آليس و دنياي جديد او شدند!
بازي «آليس: بازگشت جنون»، در واقع دنباله اي است بر بازي American McGee's Alice که حدود 11 سال پيش منتشر شد. اکنون پس از گذشت بيش از يک دهه، آليس آن قدر بزرگ شده است که بتواند براي غلبه بر مشکلات روحي خود سلاح به دست بگيرد و وارد ذهن بيمارش شود. او که خانواده اش را در يک آتش سوزي مهيب از دست داده، سال هاست که در يتيم خانه اي ويژه تحت مراقبت هاي پزشکي است. اما سرانجام تصميم مي گيرد که براي نجات دادن روان و البته دوستان خيالي اش، بر ترس هايش غلبه کند و به همان سرزمين عجايبي برگردد که سال ها پيش در زمان بچگي، براي بازگرداندن سرسبزي و زيبايي به آن جنگيده بود.
اما اين سرزمين عجايب حالا از هر زمان ديگري عجيب تر، مخوف تر و تاريک تر است و دشمنان زيادي آماده اند تا براي تاريک نگه داشتن اين دنيا با آليس درگير شوند. داستان بازي به همين شکل مبهم آغاز مي شود و شما بايد در نقش آليس، علاوه بر نجات دادن اين سرزمين، گذشته مبهم و آليس را هم آشکار کنيد. خاطرات آليس طي مراحل گوناگون و طولاني بازي در گوشه و کنار اين دنيا پراکنده اند و مي توانيد با جمع کردن آنها متوجه شويد که چرا ذهن او به اين روز افتاده است و چه حقيقتي در پس آتش سوزي که به قيمت جان اعضاي خانواده او تمام شد، نهفته است.
آليس در اين سفر جادويي و پرهيجان خود به تمام مکان هاي آشنا براي بازي بازهاي حرفه اي سر مي زند. دنياي زير آب، مناطق آتشفشاني، جنگل، محيط قطبي و بسياري مکان هاي ديگر که بعضي از آنها به قدري زيبا طراحي شده اند که شايد براي لحظاتي هوس کنيد دست از بازي بکشيد و دنياي اطراف را تماشا کنيد. گذشته از اين مناطق تکراري، مکان هاي جالبي نيز در بازي وجود دارد که در آنها با قهرمانان گوناگون داستان «آليس در سرزمين عجايب» ديدار خواهيد کرد.
متأسفانه تمام اين مناطق و مکان هاي متنوع و زيبا باعث نمي شوند گيم پلي تکراري بازي از ديد بازيکن مخفي بماند. بازي تقريباً هرآنچه را که براي عرصه دارد، در فصل اول خود به بازيکن نشان مي دهد و بقيه بازي به نوعي تکرار همان کارها در محيط هاي متفاوت است.
 
اين گيم پلي از بخش هاي سکوبازي (پلتفرمينگ)، معما و البته خروارها سکانس جنگ تشکيل مي شود. در ابتداي بازي اين عناصر به شکلي مطلوب و با فاصله اي مناسب از هم در بازي گنجانده شده اند. يعني پيش از اين که جنگيدن با ده ها دشمن سمج خسته و کلافه شويد، بازي به سبک سکوبازي در مي آيد و پس از اينکه سرعت عمل خود را در اين سبک به سازندگان بازي ثابت کرديد، با برخورد به معمايي نه چندان پيچيده ذهن تان به چالش کشيده مي شود. اما هرچه در بازي جلوتر مي رويد، اين روند سريع تر مي شود و مثلاً مجبور مي شويد در نيم ساعت سه بخش معمايي را پشت سر بگذاريد.
بازي «آليس: بازگشت جنون» از چند سبک تشکيل شده است، اما بدون شک مهم ترين بخش بازي نبردهايش است. در اين بازي با دشمنان بسيار زيادي مواجه خواهيد شد که همگي متناسب با محيط بازي طراحي شده اند و هر يک سبک جنگيدن خاص خود را دارند. آليس براي از بين بردن اين موجودات موذي سلاح هاي گوناگوني در اختيار دارد، اما نبايد انتظار داشته باشيد که زرادخانه آليس به اندازه بازي هاي اکشن جنگي غني باشد.
کارد آشپزخانه، اسب چوبي، بمب و قوري، سلاح هاي آليس هستند و هر يک توانايي هاي خاص خود را دارند. با در دست داشتن اين سلاح هاي ويرانگر (!)، و البته توانايي آليس در پريدن به اين سو و آن سو، جاخالي دادن و البته کومبو زدن، مي توانيد به تمام دشمنان ريز و درشت بازي غلبه کنيد. تمام اين سلاح ها در همان اوايل بازي در اختيارتان گذاشته مي شوند، به اين ترتيب در ادامه بازي فرصت کافي داريد تا آنها را ارتقا دهيد. ارتقا دادن سلاح ها، هم قدرت شان را بيشتر مي کند و هم توانايي هاي بيشتري به آنها مي بخشد.
«آليس: بازگشت جنون» يک بازي اکشن ماجرايي ترسناک است با زاويه دوربين سوم شخص که با مخلوط کردن چند سبک بازي متفاوت، مي تواند براي علاقه مندان به بازي هاي اکشن سرگرم کننده باشد. گرافيک بازي را نمي توان نقطه قوت آن به حساب آورد. يعني محيط هاي بازي بسيار زيبا و شگفت انگيز هستند و بعضي ديگر کاملاً ابتدايي و عادي به نظر مي رسند.
گيم پلي بازي با اينکه تکراري است، اما هرگز آزاردهنده نمي شود و در بيشتر زمان بازي سرگرم کننده و جذاب است. کساني که با داستان «آليس: در سرزمين عجايب» آشنا هستند، حتماً از ديدن محيط هاي ديدني وشخصيت هاي آشناي بازي لذت خواهند برد و البته تازه واردها هم مي توانند با نسخه ديوانه وار سرزمين عجايب آشنا شوند!
امتيازهايي که اين بازي از سايت و نشريات معتبر بازي هاي رايانه اي و ويديويي گرفته، معمولاً بالاتر از حد متوسط است (در حدود 7 از 10)، بنابراين مي توان اين بازي را با خيال راحت به تمام علاقه مندان سبک اکشن ماجرايي توصيه کرد.
منبع: نشريه همشهري سرنخ شماره 113



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.