سقوط ستاره هاي بي فروغ

وارد شدن به عرصه بازيگري در هاليوود ممکن است دغدغه خيلي ها باشد. اما رسيدن به اين آرزو خيلي وقتها اتفاقات پيش بيني نشده اي را هم رقم مي زند؛ اتفاقاتي که اگر فرد نتواند با آنها سازگاري پيدا کند نتيجه تأسف باري را به دنبال خواهند داشت. هرچند وقت يکبار روي خروجي خبرگزاري هاي مختلف، خبرهايي مبني بر خودکشي چهره هاي معروف سينماي هاليوود قرار مي گيرد؛ با اينکه دلايل مختلفي براي اين کار آنها عنوان شده است اما به عقيده بسياري از کارشناسان اغلب اين ستاره هاي پوشالي به خاطر افسردگي و فشاري که شهرت ناگهاني به آنها وارد کرده در يک اقدام ناگهاني به زندگي شان پايان دادند.
دوشنبه، 22 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سقوط ستاره هاي بي فروغ

سقوط ستاره هاي بي فروغ
سقوط ستاره هاي بي فروغ


 

نويسنده: ميترا شکري




 
تعداد زيادي از بازيگران مشهور سينما، بعد از وارد شدن به دنياي شهرت به خاطر حاشيه هاي به وجود آمده دست به خود کشي زده اند
وارد شدن به عرصه بازيگري در هاليوود ممکن است دغدغه خيلي ها باشد. اما رسيدن به اين آرزو خيلي وقتها اتفاقات پيش بيني نشده اي را هم رقم مي زند؛ اتفاقاتي که اگر فرد نتواند با آنها سازگاري پيدا کند نتيجه تأسف باري را به دنبال خواهند داشت. هرچند وقت يکبار روي خروجي خبرگزاري هاي مختلف، خبرهايي مبني بر خودکشي چهره هاي معروف سينماي هاليوود قرار مي گيرد؛ با اينکه دلايل مختلفي براي اين کار آنها عنوان شده است اما به عقيده بسياري از کارشناسان اغلب اين ستاره هاي پوشالي به خاطر افسردگي و فشاري که شهرت ناگهاني به آنها وارد کرده در يک اقدام ناگهاني به زندگي شان پايان دادند.

مري کي برگمن
 

مري کي برگمن در پنجم ژوئن 1961 به دنيا آمده بود. اين بازيگر و دوبلور معروف، سال هاي زيادي روي انيميشين هاي مختلف صحبت کرد و آن قدر صدايش خوب بود که به سرعت به شهرت رسيد، يکي از معروف ترين کاراکترهايي که مري به جاي او صحبت کرد، کاراکتر سفيد برفي بود. مري جزو آن دسته از بازيگراني بود که وقتي سن و سال کمي داشت، توسط مادرش وارد دنياي سينما شد. مادر او نامه اي به والت ديسني نوشت و از آنها خواست که استعداد دخترش را کشف کنند؛ مري از همان موقع وارد عرصه هنر شد. يکي از آخرين کارهايي که او صدا پيشگي اش را بر عهده داشت، فيلم گوژپشت نوتردام بود که در آن مري به جاي مارد کازيمودو صحبت مي کرد. اين فيلم که در سال 1996 اکران شد تقريباً به عنوان آخرين کار مري شناخته مي شود. با اينکه مري در کارش موفقيت زيادي کسب کرده بود اما نتوانست خودش را با محيط هاليوود سازگار کند و درنهايت به خاطر مشکلات زيادي که برايش به وجود آمد به بيماري رواني دچار شد. اين بازيگر معروف که به اختلال رواني دو قطبي و اضطراب شديد مبتلا شده بود، مدت زيادي بود که خودش را از همه پنهان مي کرد. در هيچ مراسمي شرکت نمي کرد و کسي را به منزلش راه نمي داد. درحقيقت ارتباط را با دنياي پيرامونش به طور کامل قطع کرده بود. مري کي برگمن در يک آپارتمان دنج در کاليفرنيا زندگي مي کرد، روز 11 نوامبر 1999 در حالي که 38 سال بيشتر نداشت با شليک يک گلوله به زندگي اش پايان داد. دينوآندره همسر مري، بعد از مرگ او، آن قدر متأثر شد که با کمک يکي از دوستانش، مرکزي را براي پيشگيري از خودکشي و افسردگي افتتاح کرد تا به کساني که به اين مشکل دچار بودند کمک کند. سنگ قبر يادبود اين بازيگر روي تپه هاي هاليوود قرار دارد.

مايکل گيلدن
 

مايکل يکي از بازيگران سريال هاي آمريکايي است. او که در 22 سپتامبر 1962 در لس آنجلس به دنيا آمده بود زماني که 44 سال داشت دست به خودکشي زد. اگر فيلم سينمايي «دزدان دريايي کارائيب» را ديده باشيد، قطعاً اسم او و چهره مايکل گيلدن برايتان آشناست. روز 5 دسامبر 2006 جسد حلق آويز شده او در لس آنجلس پيدا شد؛ يکي از مشکلاتي که گيلدن با آن دست و پنجه نرم مي کرد، قد کوتاهش بود. درحقيقت اين بزرگترين مسأله اي بود که اين بازيگر با هضم آن مشکل داشت و در مقابلش خيلي ضعف نشان مي داد. جسد اين بازيگر 5 روز بعد از اينکه در پزشکي قانوني کالبدشکافي شد در خيابان ميشن هيلز با حضور دوستانش دفن شد.

جاناتان برنديس
 

اين بازيگر هاليوود که از دوره نوجواني وارد عرصه هنر شده بود، در حالي به زندگي خودش پايان داد که جسد حلق آويز شده اش در منزل مسکوني اش در بلوار ويلشير لس آنجلس پيدا شد. جاناتان را در نيمه شب 11 نوامبر 2003 حلق آويز کرده بود که در خانه تنها بود و کسي نبود نجاتش بدهد. يکي از دوستان او فرداي آن روز، وقتي بي خبر به خانه او رفت با پيکر بي جان برانديس رو به رو شد. با اينکه او ساعت ها قبل جانش را از دست داده بود اما دوستش سريع با نيروهاي امداد تماس گرفت تا شايد بتوانند برانديس را نجات دهند؛ اما اين کار او بي فايده بود و داستان زندگي اين بازيگر معروف براي هميشه به پايان رسيده بود.
جاناتان برانديس از زماني که 6 ساله بود بازيگري را آغاز کرد و بيشتر در تيزرهاي تبليغاتي ظاهر شد تا زماني که به سن نوجواني رسيد و به دنياي سينما قدم گذاشت. او مدت ها از افسردگي شديدي رنج مي برد و اغلب به خودکشي فکر مي کرد. جاناتان بارها در جمع هاي دوستانه اش در اين باره حرف زده بود اما هيچ کس او را جدي نمي گرفت تا اينکه بالاخره فکر مسمومش را عملي کرد. يکي از دوستان صميمي اش در مراسم خاکسپاري او مدعي شد: «جاناتان چند ماهي را با يک نفر نامزد کرده بود اما در رابطه اش شکست خورده بود و من احساس مي کنم يکي از دلايلي که او دست به اين کار زد، همين مسأله بود.» جاناتان خودش را با يک طناب نايلوني، در راهروي طبقه دوم آپارتمانش حلق آويز کرد و آرزوي کاگرداني را که مدت ها در فکرش بود، به گور برد.

آندروکونيگ
 

دو هفته قبل از اينکه جسد بي جان آندروکونيگ پيدا شود، تمام شهر از آگهي گم شدن او بود. روي تمام ديوارها، درخت ها و مغازه هاي بزرگ اعلاميه هايي با عکس او نصب شده و گم شدنش را گزارش کرده بود، تا اگر کسي پيدايش کرد به خانواده اش اطلاع دهد. اندرو، پسر والتر کونيگ (که او هم از بازيگران هاليوودي است) سال 2010 تکان دهنده ترين خودکشي منجر به مرگ را انجام داد. جسد بي جان اين بازيگر در حالي پيدا شد که همه منتظر بودند خود اندرو را پيدا کنند.
«استنلي ونکوور پارک» يکي از پارک هاي معروف کاناداست که پيکر بي جان اندرو در آنجا پيدا شد.
اين بازيگر 41 ساله که مدت ها از بيماري افسردگي رنج مي برد، خودش را از درختي در پارک حلق آويز کرده بود.
 
به گفته پدر و مادرش، او يکسال قبل از اينکه دست به اين کار بزند، مصرف قرص هاي ضد افسردگي اش را قطع کرده بود و با اين اميد که مي تواند از نو شروع کند دوباره به دنياي بازيگري برگشته بود اما باز هم نتوانسته بود با ماجراهاي پشت پرده دنياي بازيگري هاليوودي ها کنار بيايد.
اين بازيگر قبل از مرگش تمام اموالش را در کاليفرنيا فروخت تا براي ديدار با دوستانش به کانادا برود و اين آخرين سفر او بود.

ريچارد جني
 

10 مارس 2007 بود که نامزد جني وارد خانه او در غرب کاليفرنيا شد و همسرش را در حالي ديد که به شانه اش شليک شده بود. او به سرعت با اورژانس تماس گرفت تا بدن نيمه جان اين بازيگر را به بيمارستان برساند، اما شرايط طوري پيش رفت که او قبل از رسيدن به بيمارستان از دنيا رفت.
پزشکان که هنوز علت مرگ او را نمي دانستند با تحقيق درباره گذشته اين بازيگر و پرونده پزشکي اش، متوجه شدند که او از افسردگي شديد باليني، پارانويا و اسکيزوفرني رنج مي برده و داروهاي ضد افسردگي مصرف مي کرده. در کنار اينها جني ريچارد هيچ وقت نتوانست خودش را با زرق و برق دنياي بازيگري وفق بدهد. با توجه به اين مدارک به نظر مي رسيد که جني دست به خودکشي زده است. با کشيده شدن پاي پليس به اين ماجرا، نامزد او هم با تصديق اين مشکلات گفت : «جني هفته قبل درباره خودکشي صحبت کرد و مي گفت کشيدن ماشه بهترين پايان براي زندگي بي ارزشش است براي همين مطمئنم که او دست به خودکشي زده است.»

مارک پريستلي
 

مارک يکي از بازيگران استراليايي سريال پرستاران بود که با بازي در نقش دن گلدمن معروف شد؛ سريالي که حتماً بيشتر شماها با اسم آن آشنا هستيد و به خاطر اينکه بارها از تلويزيون کشورمان پخش شد، براي يک بار هم که شده پاي آن نشسته ايد. مارک پريستلي که نهم آگوست 1976 در استراليا متولد شده بود، يکي از هنرپيشه هاي ديگري است که بعد از رسيدن به شهرت دست به خودکشي زد.
جسد اين بازيگر جوان روز 27 اوت 2008 در هتلي در خيابان «برگر» پيدا شد. به نظر مي رسيد که او از قبل برنامه خودکشي اش را طراحي کرده بود. مارک با کمک گرفتن از مهارت هاي بازيگري اش، با مشخصات جعلي و کمي تغيير در چهره، در بالاترين طبقه هتل يک اتاق بالکن دار رزرو کرده بود.
به اين ترتيب، مارک خودش را به طبقه 23هتل رسانده و براي چند ساعت در اتاقش اقامت کرده بود. اما هنوز مدت زيادي از حضور او در اين هتل نمي گذشت که جسد بي جانش روي سقف يکي از مغازه هاي پايين هتل پيدا شد و حضورش در سريال پرستاران نيمه تمام ماند. اين بازيگر سال ها از بيماري افسردگي رنج مي برد و با مصرف قرص هاي ضد افسردگي سعي مي کرد که حال و روز بهتري پيدا کند. با اين حال هيچ وقت مشخص نشد که او چرا اين مرگ فجيع را براي خودش انتخاب کرده بود.

چارليزروکت
 

او يکي از بازيگران کهنه کار سينما و تلويزيون آمريکا بود که 7 اکتبر 2005 دست به خودکشي زد، خودکشي او يکي از جنجالي ترين مرگ هاي آن سال بود. جسد او در زمين هاي کانتر بري در حالي پيدا شد که گلويش با چاقو بريده شده بود و بدنش پر از جراحت بود. در نگاه اول پليس به اين نتيجه رسيد که اين بازيگر بعد از يک درگيري شديد توسط گروهي خلافکار به قتل رسيده است، اما بعد از نتايج کالبدشکافي و بررسي هاي کارشناسانه مشخص شد، کسي که ضربات چاقو را وارد کرده، خود چارليز بوده.
به نظر مي رسيد که او مي خواست که با اين کارش حتي بعد از مرگ هم توجه ديگران را به خودش جلب کند.
منبع: نشريه همشهري سرنخ شماره 113



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط