اشتباهات روزهاي اول ازدواج

زوجهاي جوان، شباهت زيادي به دانشجويان سال اول دانشگاه دارند و تازه مشغول يادگيري خم و چم زندگي مشترک هستند. آنها انسان هستند و دچار اشتباه مي شوند، اما آگاهي از اشتباهات معمول مي تواند به آنها کمک کند که مانع بروز مشکلات شوند.
شنبه، 27 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اشتباهات روزهاي اول ازدواج

 اشتباهات روزهاي اول ازدواج
اشتباهات روزهاي اول ازدواج


 






 
زوجهاي جوان، شباهت زيادي به دانشجويان سال اول دانشگاه دارند و تازه مشغول يادگيري خم و چم زندگي مشترک هستند. آنها انسان هستند و دچار اشتباه مي شوند، اما آگاهي از اشتباهات معمول مي تواند به آنها کمک کند که مانع بروز مشکلات شوند.

1- به دوران پس از ازدواج فکر نمي کنيد
 

بعضي از همسران جوان آنچنان سرگرم جشن ازدواج مي شوند که متوجه نيستند، درگير چه مسائلي شده اند. شما متأهل شده ايد. جشن ازدواج شايد سرگرم کننده باشد، اما فقط يک روز است. اکنون شما ناچار هستيد با يکديگر زندگي کنيد، با هم کنار بياييد و خانواده ي خودتان را تشکيل دهيد. از برنامه هاي جشن و بازتاب آن، از تماشاي فيلم عروسي تا تجديد خاطرات با دوستان لذت ببريد، اما تمام وقت تصوير بزرگتري را در ذهن داشته باشيد.

2- سعي کنيد همسرتان را تغيير دهيد
 

به احتمال قوي، شما به اين دليل با همسر خود ازدواج کرده ايد که عاشقش بوده ايد. اگر اينطور باشد، هيچ دليلي وجود ندارد که او را تغيير دهيد. بدون شک، افراد بالغ به طرزي چشمگير تغيير نمي کنند، پس بهترين اطمينان شما اين است که همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت هايي که با ديگران دارد و نه علي رغم آنها، دوست داريد. تلاش براي تغيير دادن همسرتان، فقط احساسات او را جريحه دار کرده و زندگي مشترک شما را خراب مي کند.

3- با خانواده ي همسرتان رابطه ي بدي را آغاز مي کنيد
 

اگر تا اين لحظه به رابطه ي شما لطمه وارد شده، دست به هر کاري بزنيد تا رابطه ي خود با خانواده ي همسرتان را بهبود بخشيد. اولين نفري باشيد که صلح را برقرار مي کند، زيرا هنگام دعواي شما با خانواده ي همسرتان، تنها کسي که آزرده خاطر مي شود، همسرتان است که احساس مي کند بين شما گير افتاده است.

4- در مشاجرات، اجازه مي دهيد احساسات شما پيروز شوند
 

پرخاشگري، فرياد زدن و جيغ کشيدن در حل مشکل يا اختلاف نظرها به شما و همسرتان کمکي نمي کند. گفت و گوي آرام و منطقي، شما را به پيش خواهد برد، اگر هنگام مجادله با همسرتان، نتوانيد خودتان را کنترل کنيد. زندگي تان را به مخاطره مي اندازيد. پس هر کاري را که شامل اين موارد است، از استراحت در ميانه ي بحث تا طلب کمک از روش هاي درماني، انجام دهيد.

5- از بحث هاي جدي اجتناب مي کنيد
 

هيچ کس دوست ندارد درباره ي مسائل پيچيده و مهم مثل کنترل مسائل مالي، راه هاي ممکن در صورت بچه دار نشدن، نحوه ي آمادگي براي اتفاقات پيش بيني نشده مثل مرگ، بحث کند. با اين حال، اکنون که متأهل شده ايد، چاره يي جز صحبت درباره ي اين موضوعات نداريد. دوام ازدواج شما به اين مسائل وابسته است. عاقل باشيد و در مورد تمامي اين مسائل با همسر خود صحبت کنيد. در صورت لزوم با ديگران مشاوره داشته باشيد، اما اين مسائل را ناديده نگيريد. زندگي تنها تفريح و ميهماني و خوشي نيست. در خود توانايي پذيرش مشکلات بزرگتر را داشته باشيد.
 

6- بر سر مسائل بيهوده دعوا مي کنيد
 

هر انسان متأهلي با همسر خود بر سر مسائل جزئي بحث مي کند، از باز گذاشتن در خمير دندان تا آويزان کردن لباس روي دستگره ي در، که در نظر ديگران بي معني است. بحث هاي خود را براي مسائل مهمتري نگه داريد. اين دلخوري ها را به حال خود بگذاريد. به راستي اگر تنها اشتباه همسر شما، انداختن جوراب هاي کثيف روي زمين است، بايد خودتان را خوش شانس بدانيد.

7- حسادت مي ورزيد
 

همسرتان شما را براي زندگي انتخاب کرده است. حسادت باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسرتان مي شود که تصور مي کند شما به او اعتماد نداريد. اگر او هميشه قابل اعتماد بوده است، نبايد با حسادت خود، حتي براي او ايجاد مزاحمت کنيد. اين براي رابطه سم است.

8- مثل دوران تجرد خود رفتار مي کنيد
 

اکنون زمان آن رسيده که بزرگ شويد. گردش شبانه رفتن با دوستان، زماني اشکال نداشت که شما مجرد بوده ايد و هيچ کس در منزل، منتظر شما نبوده است. به عنوان يک فرد متأهل، انجام بعضي کارها شايسته نيست. شما مي دانيد درست و غلط چيست، پس کار درست را انجام دهيد.

9- غرور را به زندگي مشترک تان راه مي دهيد
 

زن يا شوهري که بعد از هر مشاجره بر عذرخواهي اصرار دارد، هميشه برنده است و کسي که مهر و محبت همسر خود را انکار مي کند، هيچ کار مفيدي براي زندگي مشترک شان انجام نمي دهد. او اجازه مي دهد غرور، به روش هاي حل مشکلات و عشق و علاقه ي او به همسرش راه پيدا کند و رابطه ي آنها به نتيجه نرسد. بايد ملايم تر بود و مسئووليت اعمال خود را به گردن گرفت.

10- اوقات بسيار کمي را در کنار يکديگر سپري مي کنيد
 

بايد مانند يک گل از زندگي مشترک خود مراقبت کنيد. گل، بدون آب، نور خورشيد و مراقبت هرگز رشد نخواهد کرد. بنابراين، بايد برنامه ريزي کنيد تا مدت زمان بيشتري را در کنار همسر خود باشيد.
منبع: 7 روز زندگي- شماره 85



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط