ذکرها

حاج ميرزا جواد آقاي ملکي تبريزي ايشان در کتاب اسرار الصلوه در اهميت سجده طولاني مطلبي آورده اند و مي فرمايند: من از بعضي بزرگان مشايخ خود که همانند ايشان حکيم، عارف و معلم حاذق در راه خير نديده ام، پرسيدم کدام يک از اعمال جوارح که شما تجربه نموده ايد، اثرش در قلب انسان بيشتر است؟ فرمود: سجده طويله در هر روزي که آن را ادامه دهد و طول بدهد. جداً، تا اين که يک ساعت و يا سه ربع ساعت به طول انجامد و در آن بگويد:« لا اله الا انت
چهارشنبه، 31 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ذکرها

ذکرها
ذکرها


 






 

قرب به پيامبر اسلام در روز قيامت
 

رسول اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم)
رسول گرامي (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود:
نزديک ترين مردم در روز قيامت به من، در تمام جايگاه ها، کسي است که در دنيا بر من بيشتر صلوات فرستاده باشد.
 

تأثير در نورانيت قلب
 

حاج ميرزا جواد آقاي ملکي تبريزي ايشان در کتاب اسرار الصلوه در اهميت سجده طولاني مطلبي آورده اند و مي فرمايند: من از بعضي بزرگان مشايخ خود که همانند ايشان حکيم، عارف و معلم حاذق در راه خير نديده ام، پرسيدم کدام يک از اعمال جوارح که شما تجربه نموده ايد، اثرش در قلب انسان بيشتر است؟ فرمود: سجده طويله در هر روزي که آن را ادامه دهد و طول بدهد. جداً، تا اين که يک ساعت و يا سه ربع ساعت به طول انجامد و در آن بگويد:« لا اله الا انت سبحانک اني کنت من الظالمين » به طوري که نفس خود را گرفتار و محبوس در حبس عالم طبيعت مشاهده نمايد و مقيد و مغلول به قيدها و غل هاي اخلاق رذيله بنگرد و خداوند را تنزيه کند، که تو اين کار را از روي ظلم و ستم به من ننمودي! و من بودم که به نفس خودم ستم نمودم و آن را در اين مهلکه عظيم وارد ساختم.

قضاي حوائج/آيه الله سيد عبدالکريم کشميري
 

آيه الله کشميري مي فرمود: «يا مفتح الابواب يا مقلب القلوب و الابصار يا دليل المتحيرين يا غياث المستغيثين توکلت عليک يا رب و اقض حاجتي و اکف مهمي و لا حول و لا قوه الا بالله العلي العظيم و صلي الله علي محمد و آله اجمعين» صد مرتبه براي قضاي حوائج و رفع گرفتاري بسيار مفيد مي باشد.

رسيدن به مقصود/ آيه الله سيد عبدالکريم کشميري
 

از ايشان سؤال شد که براي عموم طلبه ها چه توصيه اي مي کنيد که به مقصدي که امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) مي خواهند، برسند؟ فرمودند: نماز شب، تهجد و بندگي.

نورانيت، روحانيت قلب/ آيه الله سيد عبدالکريم کشميري
 

خواندن 1000 مرتبه سوره توحيد در هر روز براي نورانيت، روحانيت قلب، آسان شدن امور و وسعت رزق بسيار نافع است. در روايت از پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) نقل شده است که اگر کسي اين سوره مبارکه را 1000 بار بخواند، خود را از خدا خريده و از بندگان الهي شود.
منبع: کتاب ذکرهاي شگفت عارفان
منبع: نشريه نسيم وحي، ش 30.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.