دکه اي با احتمال بارش هات داگ

از قديم الايام گفته اند، از هر چه که بتوان گذشت از شکم نمي توان. آن هم ما ايراني ها که معمولاً به خوش خوراک معروفيم و هر جاکه باشيم ـ وسط يک مهماني يا توي صف سينما يا حتي توي يک پاساژ و در حال خريد ـ يک لقمه غذاي گرم را به هر هله هوله خارجي و داخلي ترجيح مي دهيم . همين هم هست که تا بوي غذا به مشام مان مي رسد ، وسوسه مي شويم که ناخنکي به منبع بو بزنيم و آدم هاي باهوش ، آنهايي هستند که به اين نقطه ضعيف يا
شنبه، 3 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دکه اي با احتمال بارش هات داگ

 دکه اي با احتمال بارش هات داگ
دکه اي با احتمال بارش هات داگ


 

نويسنده : سمانه رحيمي




 
فروش ميان وعده هاي غذايي يک کسب و کار نسبتاً جديد است که هم خوش خوراک ها و هم کم خوراک ها خريدارش هستند
از قديم الايام گفته اند، از هر چه که بتوان گذشت از شکم نمي توان. آن هم ما ايراني ها که معمولاً به خوش خوراک معروفيم و هر جاکه باشيم ـ وسط يک مهماني يا توي صف سينما يا حتي توي يک پاساژ و در حال خريد ـ يک لقمه غذاي گرم را به هر هله هوله خارجي و داخلي ترجيح مي دهيم . همين هم هست که تا بوي غذا به مشام مان مي رسد ، وسوسه مي شويم که ناخنکي به منبع بو بزنيم و آدم هاي باهوش ، آنهايي هستند که به اين نقطه ضعيف يا عادت ، به چشم يک فرصت طلايي نگاه مي کنند . پيشنهاد کسب و کار ما ، مجموعه اي از شغل هاي جذاب است . شغلي که در آن با رايحه خوش عطر غذا ، آدم ها را هر جا که باشند و سوسه مي کنيد و خرجي مي اندازيد روي دستشان و چندي اضافه مي کنيد به وزنشان ! شما با اين کار ، يک « غذا فروشي پرتابل » خواهيد داشت .

سرمايه
 

شش ميليون تومان
 

براي راه اندازي يک غرفه ، حدود شش ميليون تومان بايد کنار بگذاريد . البته اين مبلغ ممکن است کمتر هم بشود و اين در صورتي است که مثلاً بتوانيد وسايلي مثل يخچال يا گاز و مايکروفر و ... را دست دوم بخريد . خيلي از رستوران ها يا غرفه هايي که مي خواهند تغيير شغل بدهند وسايلشان را زير قيمت مي فروشند .
ـ براي اينکه يک غرفه مواد غذايي راه بيندازيد بايد يک دکور منطبق با فضايتان داشته باشيد . معمولاً هزينه دکور زدن بسته به فضايي که انتخاب مي کنيد و مواد که مي خواهيد خرج کنيد از 500 هزار تومان شروع مي شود و تا يک ميليون و پانصد تومان هم مي رسد .
ـ هر غرفه معمولاً به دو تا يخچال نياز دارد . يکي براي نگهداري مواد غذايي و ديگري براي فروش نوشيدني . با توجه به غذايي که براي ارائه انتخاب مي کنيد ممکن است به گاز مخصوص، مايکروفر، بخارپز ، دستگاه گريل يا سرخ کن نياز داشته باشيد .
ـ براي حساب و کتاب هم مي تواند يک کامپيوتر داشته باشيد و به هر مشتري يک فاکتور بدهيد و آن را براي خودتان هم ثبت کنيد .
ـ حدود يک ميليون تومان هم براي خريد مواد اوليه نياز داريد . البته اگر مثلاً ساندويچ هاي سرد را انتخاب مي کنيد و ديگر به گاز و مايکروفر و .... نيازي نداريد و به جايش بايد يک يخچال بزرگ براي نگهداري ساندويچ ها تهيه کنيد .

مکان
 

هر چند شلوغ تر ، بهتر
 

بهترين جا براي راه اندازي يک اغذيه فروشي سيار ، فروشگاه هاي بزرگ ، پاساژ هاي پر رفت و آمد ، ايستگاه هاي مترو ، مجتمع هاي ورزشي ، سينماها ، ترمينال هاي مسافرتي و خلاصه هر جايي که رفت و آمد مردم در آنجا زياد است .
ـ قيمت کرايه ها در شهر ها و مکان هاي مختلف هم متفاوت است . اما مثلاً در پاساژهاي پر رفت و آمد شهر تهران مثل پاساژ تيراژه ، ميلاد نور يا سينما آزادي و مجتمع فرهنگي اريکه ايرانيان ، قيمت کرايه ها از ماهي يک ميليون تومان شروع مي شود و بسته به جايي که انتخاب مي کنيد ممکن است به سه يا چهار ميليون تومان هم برسد .
ـ معولا ً اين جور مکان ها براي راه اندازي يک غرفه ، پول پيش نمي گيرند و فقط هر ماه کرايه را با شما نقدي حساب مي کنند . در پاساژ هاي محله اي معمولاً بين دو تا سه ميليون پول پيش مي گيرند و بين 300 تا 700 هزار تومان هم کرايه مي گيرند . بايد حواستان باشد جايي که انتخاب مي کنيد بايد توي چشم و عبور و مرور هم درش زياد باشد.
منبع :همشهري جوان شماره 299



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.