كارلوس لتوف، مردي در ليست ترور موساد

وقتي سخن از کاريکاتور مقاومت مي‌شود، مرزها به کنار مي‌روند؛ خواه اين مرزها جغرافيا باشد، يا دين و مذهب، يا جنسيت و رنگ و نژاد. آن‌گاه که جبهة حق در برابر جبهة باطل صف‌آرايي مي‌کند، ياران حق در کنار هم...
يکشنبه، 4 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
كارلوس لتوف، مردي در ليست ترور موساد

كارلوس لتوف، مردي در ليست ترور موساد
كارلوس لتوف، مردي در ليست ترور موساد


 

نویسنده : س.م حسيني




 
معرفي کاريکاتوريست‌هاي جوان مقاومت
وقتي سخن از کاريکاتور مقاومت مي‌شود، مرزها به کنار مي‌روند؛ خواه اين مرزها جغرافيا باشد، يا دين و مذهب، يا جنسيت و رنگ و نژاد. آن‌گاه که جبهة حق در برابر جبهة باطل صف‌آرايي مي‌کند، ياران حق در کنار هم قرار مي‌گيرند؛ اين‌جاست که «کارلوس لتوف» 1 برزيلي که مسيحي معتقدي است، هم‌سنگر «اميه جحا»ي فلسطيني مي‌شود که دو همسرش در اين راه به شهادت رسيده‌اند.
اين گزارش شرح حالي است از اين رزمندگان جبهه هنر مقاومت.
کارلوس لتوف؛ کاريکاتوريستي با لبة تيغ!
در گوگل مي‌توانيد هشت صفحه مطلب دربارة او بيابيد، اما وزارت امور خارجة اسرائيل دربارة او چه مي‌داند؟ موساد چه‌طور؟ کميتة امنيت و امور خارجي چه‌طور؟ ارتش اسرائيل چه‌طور؟
او در سايتش، عکسي به‌همراه «ليلي خالد»، تروريستي که هواپيماي خطوط هوايي اسرائيل را ربود و يکي از بزرگ‌ترين دشمنان اسرائيل است، دارد.
كارلوس لتوف، مردي در ليست ترور موساد
كارلوس يکي از پرنفوذترين ضد صهيونست‌ها در عرصة وب است؛ فردي با استعداد گرافيکي و يک کاريکاتوريست بزرگ. او «بازيگر اصلي شرارت ايراني‌ها»ست. او کسي است که از آمريکا و اسرائيل متنفر است و در کاريکاتورهايش، اسرائيلي‌ها و حاکمان آن‌ها را به ‌صورت اهريمن و ديو نشان مي‌دهد. کاريکاتورهاي شيطاني! او در بسياري از نشريات و سايت‌هاي سراسر دنيا منتشر مي‌شوند و در مقابل، اسرائيل چه کرده است؟ هيچ!
کارلوس از مدت‌ها پيش بايد «مورد مراقبت» قرار مي‌گرفت، به هر وسيله و هر کسي!
شايد تعجب کرده باشيد و به ذهنتان خطور کرده باشد که اين مطالب، شايد اشتباها چاپ شده است. اين‌ها بخشي از مقاله‌اي است که دربارة کارلوس لتوف در سايت «حزب ليکود اسرائيل» منتشر شده است. با اين توصيف بهتر مي‌توانيد او را بشناسيد؛ کسي که داد اسرائيلي‌ها را درآورده است.
كارلوس لتوف، مردي در ليست ترور موساد
در ادامه تلاش کرده‌ايم تا به توصيف دقيق‌تر اين مرد بزرگ بپردازيم.
کارلوس لتوف در سال 1968 در «ريدوژانيرو» برزيل متولد شده است. او کاريکاتوريستي است که کارهايش در روزنامه‌ها و مجله‌هاي گوناگون سراسر دنيا؛ از جمله مجلة «دي مگزين» 2 ايتاليا منتشر مي‌شود.
کارلوس سبکي دارد که به واسطة آن مي‌توان او را کاريکاتوريستي سياسي با جرأتي مثال زدني دانست که وقتي به جنگ با ظلم و بي‌داد برمي‌خيزد، ديگر مصالحه نمي‌کند. او را معمولا با کارهايي دربارة «آپارتايد» در آفريقاي جنوبي، گرفتاري‌هايي که ايالات متحده براي بوميان آمريکا ايجاد كرده و مسائلي از اين دست، مي‌شناسند؛ اما معروف‌ترين کارهاي او مجموعه‌اي است باعنوان «همة ما فلسطيني هستيم.» که در آن ظلم اسرائيلي‌ها به مردم فلسطين را، با رفتار نازي‌ها با يهوديان مقايسه مي‌کند.
كارلوس لتوف، مردي در ليست ترور موساد
کارلوس براي نخستين‌ بار در سال 1999 به فلسطين رفت. او از اعمال اشغالگرانه و وحشيانة اسرائيلي‌ها در فلسطين شوکه شد. او در آن‌جا اسارت تمام جمعيت فلسطين، تخريب خانه‌ها، محاصرة چند روزه و چندهفتگي شهرها و کشتار رقت‌بار فعالان سياسي فلسطيني را ديد. او ترس را در چشمان کودکاني ديد که کودکي‌شان با اشغال انکار شده بود. اين ديدار، نگاه کارلوس را به فلسطين عوض کرد و او را براي افشاي ماهيت واقعي کشمکش بين اسرائيل و فلسطين، مصمم‌تر كرد. از همين رو است که او را به ضد يهوديت متهم مي‌كنند.
او در اين باره، در مصاحبه‌اي با «ادي پرتنوي»، پژوهش‌گر يهودي، گفت: «من بايد جبهه‌ام را مشخص کنم. البته اسرائيل اتاق گاز نساخته است، اما مطمئنا ما مي‌توانيم رفتارهاي مشابهي را بيابيم که نيروهاي اسرائيلي با مردم فلسطين دارند و نازي‌ها با يهودي‌ها داشتند. يهوديان اسرائيلي به حق فلسطيني‌ها ظلم مي‌کنند. حتي اگر آن‌ها مسيحي، مسلمان و يا بودايي هم بودند، ما بايد به اين مسأله اعتراض مي‌کرديم».
 
آثار کارلوس لتوف دربارة اسرائيل، او را به‌عنوان يکي از اهداف ماشين ترور اسرائيل درآورده است، به طوري‌که حزب ليکود 3 در سايت رسمي خود چنين نوشت: «لتوف را به هر وسيلة ممکن خنثي کنيد!»
وقتي که اين موضوع با کارلوس در ميان گذاشته شد، او گفت: «البته که ما مي‌توانيم هر چيزي از اسرائيل انتظار داشته باشيم. اگر آن‌ها کشتار هدفمند فلسطيني‌ها را اجرا مي‌کنند، بيروت را با بمب‌هاي کشتار جمعي فرش مي‌کنند، خنثي کردن يک کاريکاتوريست برزيلي برايشان چه اهميتي دارد؟! تهديد به مرگ و تلاش‌هاي بي‌ارزش آن‌ها، به هر‌حال نمي‌تواند مرا از حمايت از فلسطيني‌ها دربرابر اشغال وحشيانة اسرائيلي‌ها باز دارد. نهايت کار اين است که خزنده‌هاي حزب ليکود بتوانند من را در سکوت ترور کنند، اما آن‌ها هيچ‌وقت قادر نيستند که هنر مرا خاموش کنند.»
كارلوس لتوف، مردي در ليست ترور موساد
گرچه کارلوس مسلمان نيست، اما به انسانيتش پاي‌بند است و اين است رمز آزادگي او.
کارلوس لتوف وبلاگي دارد با عنوان «قصه‌هاي جنگ عراق»4، که در آن آثارش را با موضوع مقاومت، در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است. او در لوگوي اين وبلاگ نوشته است: «آيا مي‌خواهيد به ارتش بپيونديد؟ بهتر است اول اين کميک‌ها را بخوانيد!! همة کارهاي من که در اين وبلاگ منتشر شده‌اند، copy left هستند. به‌ اين ترتيب شما تشويق مي‌شويد که آن‌ها را براي همة افراد بفرستيد و آن‌ها را در سايت، مجله و بولتنتان به‌کار ببريد.»

پي‌نوشت‌ها:
 

(1) Carlos Latuff
(2) Dmagazine
(3) Likud
(4) Tales of Iraq war
 

منبع:
www.brazilcartoon.com
www.resistanceart.com
http://tales-of-iraq-war.blogspot.com
ماهنامه امتداد شماره 56




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط