چه كنيم كه شكم نياوريم؟

ورزش هاي سنگين، فشار و تنش فراواني را روي بدن شما وارد مي آورند و همين امر موجب مي شود كه عضلات براي مدت زمان طولاني نرم و سست باقي بمانند. اما نرمش ملايم و متعادل( مثل يوگا و پياده روي) به آب شدن چربي...
سه‌شنبه، 27 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه كنيم كه شكم نياوريم؟

چه كنيم كه شكم نياوريم؟
چه كنيم كه شكم نياوريم؟


 






 
غذاهايي كه شكم شما را آب مي كنند

قطع مصرف هله هوله:
 

بسياري از آبنبات ها و اسنك ها شامل گليسيرين و شكر بالايي هستند كه در معده به طور كامل هضم نشده و سبب مي شود شكم شما نفخ كند.

بدويد(حدود 2 كيلومتر):
 

ورزش هاي سنگين، فشار و تنش فراواني را روي بدن شما وارد مي آورند و همين امر موجب مي شود كه عضلات براي مدت زمان طولاني نرم و سست باقي بمانند. اما نرمش ملايم و متعادل( مثل يوگا و پياده روي) به آب شدن چربي ها سرعت مي دهد و مشكل شما را در مدت زمان كمتري حل مي كند.

نمك و ادويه نخوريد:
 

مصرف بيش از حد ادويه جات و نمك باعث مي شود كه شكم شما نفخ كند. يك چهارم فنجان سس كچاپ، سه برابر مقدار سديمي كه بدن شما در طول روز نياز دارد را فراهم مي سازد. يك قاشق سوپ خوري سس سويا جايگزين مناسبي براي آن خواهد بود.

پتاسيم مصرف كنيد:
 

اين ماده طبيعي ادرارآور بوده و اثر نفخ آور نمك را از بين مي برد. مي توانيد آن را در گوجه فرنگي، موز، ماهي قزل آلا، بادام و گيلاس پيدا كنيد.

آب بيشتري مصرف كنيد:
 

نوشيدن آب به ميزان لازم باعث مي شود تا آبي كه در بدن شما به دليل وجود نمك جمع شده،‌ به آساني خارج شود و نفخ شكم تان از بين برود.
تصورات غلطي كه افتادگي شكم مي آورند
 

1- براي سفت شدن شكم بايد حركات مربوط به آن را هر روز انجام دهيد:
 

عضلات شكم نياز به استراحت دارند. در طول زمان استراحت است كه ماهيچه ساخته مي شود. انجام تمرين هاي شكمي براي 3 تا 5 روز در هفته موجب مي شود شما عضلات سفت و شكم صافي پيدا كنيد.

2- تمرين كامل شكم نيم ساعت طول مي كشد:
 

اگر تمرين بايد نيم ساعت طول بكشد تا شما احساس كنيد عضلات شكم تان در تحرك هستند، پس احتمالاً حركات را اشتباه انجام مي دهيد. نحوه انجام دادن حركات را مجدداً بازبيني نماييد و روي مدت زمان تمركز نكنيد. هميشه كيفيت مهمتر از كميت است.

3- دراز و نشست آرام، عضلات را محكم تر مي كند:
 

آن قدر كه روند معمولي دراز و نشست، شما را لاغر مي كند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربي ها كمك نمي كند. كندي در انجام حركات اصلاً سودمند نيست. تمرينات بايد به شما در هر حالتي كمك كنند، چه بخواهيد وارد ورزش كيك بوكس شويد و چه بخواهيد يك چمدان را از روي زمين بلند كنيد. در هر دو حالت ذكر شده شما كارهاي خود را كه در حالت آهسته انجام نمي دهيد.

4- بهترين زمان براي حركات شكمي، آخر تمرين ها است:
 

هيچ فرقي نمي كند كه شما چه زمان ورزش هاي شكمي را انجام دهيد، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرينات است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. بهترين زمان وقتي است كه احساس كنيد مي خواهيد تمرينات را انجام دهيد. اما اگر مي خواهيد در ابتداي تمرينات، حركات مربوط به شكم را انجام دهيد، اول بايد خودتان را حسابي گرم كنيد. هنگامي كه خون در گردش باشد، مي توان به آساني از بروز بسياري از آسيب ديدگي ها جلوگيري كرد.

5- بدون وزنه و دستگاه نمي توانيد شكم خود را آب كنيد:
 

شما به هيچ وجه به وزنه نيازي نداريد. البته بسياري از ورزشكاران براي اين كه توانايي و قدرت خود را افزايش دهند، از وزنه استفاده مي كنند. بسياري از دستگاه ها و وزنه ها براي استفاده خانم ها طراحي نشده اند. اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگيريد، ممكن است فشار به قسمت هايي كه نبايد، وارد شود. به زمين بچسبيد كه هم مؤثر است و هم ارزان و آن را در هر جايي به راحتي مي توانيد پيدا كنيد.

نتيجه بيشتر در زمان كمتر:
 

حركات را كمي آرام تر انجام دهيد: با چهار شماره بالا بياييد و با چهار شماره به حالت اول بازگرديد. 5 تا 10 ثانيه در دشوارترين حالت دراز و نشست باقي بمانيد.
حركات خود را كم كم انجام دهيد: اين كار باعث مي شود تا عضلات شكم از ساير ماهيچه ها جدا شده و تأثير تمرينات مستقيماً روي شكم وارد شود.
شكم خود را صاف كنيد: انجام اين حركت به شما كمك مي كند تا شكم تان را لاغرتر كنيد. در حالي كه صورت تان مقابل زمين قرار دارد، روي شكم دراز بكشيد. وزن تان را روي كمر و شكم دهيد و سعي كنيد دست ها و پاها را از روي زمين بلند كنيد. براي چند ثانيه در اين وضعيت باقي بمانيد، سپس به موقعيت اوليه بازگرديد و يك مرتبه ديگر اين حركت را تكرار كنيد.
چه كنيم كه شكم نياوريم؟
منبع: نشريه كوچه ما، شماره 8.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط