فراهم نمودن تسهیلات برای خرید کتاب

شما امروز را با آن زمان که شهریه پنج تومان بود. مقایسه نفرمایید. امروز شهریه تقریباً دویست برابر شده است؛ قیمت کتاب هم باید دویست برابر شود. تعجبی ندارد.
جمعه، 20 مرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فراهم نمودن تسهیلات برای خرید کتاب
فراهم نمودن تسهیلات برای خرید کتاب





 

رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی

شما امروز را با آن زمان که شهریه پنج تومان بود. مقایسه نفرمایید. امروز شهریه تقریباً دویست برابر شده است؛ قیمت کتاب هم باید دویست برابر شود. تعجبی ندارد. امروز هزار تومان شهریه می دهند؛ آن زمان پنج تومان می دادند. شما قیمت کتاب را با آن وقت مقایسه می کنید؟! بالأخره یک کتاب پر صفحه، گران است دیگر. البته اگر یک کتاب هفتصد تومانی را مجانی به آقایان بدهند، بنده خوشحال هستم. ولی خیلی استعجاب نباید کرد؛ امروز دیگر همه چیز گران است. سطح زندگی بالاست. کاغذ جزو کالاهای اساسی و لازم کشور است. چیزی نیست که آدم بگوید:« حالا کاغذ که واجب نیست!» کاغذ خیلی واجب است. با این دید اگر نگاه کنند و اولویتها را تقسیم کنند، من خیال می کنم به مسأله کاغذ، خیلی باید پرداخته بشود. البته باید سعی کنیم کاغذهای خوب در داخل تولید شود و نروند این قدر از بیرون کاغذ بیاورند. باید به این کارخانه ها کمی برسند. وزرای صنعتی باید قدری بیشتر تلاش کنند. دولت، این چیزها را باید دنبال کند. اگر بتوانیم در داخل، کاغذ خوب به قدر کافی و وافی_ ان شاءالله_ تولید کنیم، مشکل کاغذ رفع می شود.
البته مشکل کاغذ، یک بخش از قضیه است. مشکل چاپ و کارگر و این چیزها هم مهم است. دستمزد کارگران بالاست و لازم هم هست باشد. بالاتر از این هم خواهد شد. اما اینها چیزهایی است که باید یک مقدارش را قبول کرد. لذا قیمت کتاب، با آن زمانها که طرف نسبت نیست. همچنان که درآمدها این طور است، وضع قیمت هم فعلاً این گونه است. اما باید تسهیلی بشود تا مردم بتوانند کتاب را بخرند. بالأخره به کسانی که اهل کتابند_ به اصطلاح شما که می گویید « سوبسید»_ چیزی داده شود که بتوانند بخرند. این طورباید بشود، ان شاءالله...(1)

پی نوشت ها :

1. بیانات در دیدار ناشران و مؤلفان کتابهای برگزیدۀ سال 7 دی 1372

منبع :خامنه ای علی رهبر جمهوری اسلامی /رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی /ناشر موسسه فرهنگی قدر1385

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.