پس از سال ها عنوانی در سبک نقش آفرینی ژاپنی عرضه شده که می تواند خاطرات طرفداران این سبک با Chrono Trigger را زنده کند. داستان Radiant Historia در رابطه با شخصیتی به نام استوک (stocke) است که برخلاف کلیشه های رایج در این سبک نه یک فرد تازه کار و بی تجربه است و نه به دنبال انتقام از قاتلان خانواده با مردم روستایش! استوک یک مأمور کار کشته است که برای یک سازمان اطلاعاتی کار می کند و قصد دارد به دنبال یک مأمور دیگر برود تا بتواند از اطلاعات وی در رابطه با کشور همسایه که به عنوان دشمن سرزمین Alistel شناخته می شود، استفاده کند. در این بین استوک توسط White chron - icleاین قدرت را به دست می آورد که در زمان حرکت کرده و آینده و گذشته را تغییر می دهد. اصلی ترین المان موجود در RH کنترل زمان و حرکت در آن است که باعث شده مسیرها و پایان های بسیاری در بازی به وجود آید. بازیباز می تواند با استفاده از این قابلیت از نتیجه تصمیمات خود باخبر شده و در صورتی که از آن راضی نباشد به گذشته بازگشته و تصمیم دیگری بگیرد. در اصل این تصمیم های بازیباز هستند که روی همه ی جوانب بازی از جمله دنیا و شخصیت ها تأثیر می گذارد و باعث می شود مکانیسم حرکت در زمان کارایی خود را به خوبی نشان دهد. در کنار این موضوع بایستی به مکانیسم مبارزه های بازی نیز اشاره شود که بر خلاف اصول این سبک که در عناوین مختلف استفاده و تکراری شده اند، حالتی نیمه تاکتیکی و نقش آفرینی دارد. بازیباز می تواند همه ی دشمنی ها را در ابتدا و در نقشه بازی دیده و در صورت لزوم با آن ها وارد نبرد شود. زمانی که وی وارد نبرد می شود، با یک محیط 3 در 3 روبه رو است که هر دشمن در آن یک خانه را اشغال کرده (به جز یک سری دشمن بزرگ) و در مقابل تیم بازیباز قرار می گیرند. مکانیسم نبردهای موجود در بازی در نوع خود نوآورانه و جالب است؛ اما از مشکلات اندکی همچون به نمایش درنیامدن میزان سلامتی دشمن ها با مشکل هوش مصنوعی بازی های خودی در انتخاب هدف رنج می برد.
Rh عنوانی است که در زمینه گرافیکی نیز حرف های بسیاری برای گرفتن دارد. گرافیک این عنوان 2 بعدی بود اما از جزئیات بسیاری برخوردار است. مطمئناً RH در سطح و اندازه های Chrono Trigger نیست، اما وجود یک خط داستان قوی به همراه ماموریت ها جانبی متنوع و البته مکانیسم جالب و نوآورانه مبارزه ها و حرکت در زمان باعث شده اند. RH به یکی از عناوین نقش آفرینی ژاپنی خوب تبدیل شود.
منبع: نشریه بازی رایانه، شماره 42.