رویاهای بزرگ و پرد ه نقره ای

فیلم هایی که از روی بازی های کامپیوتری ساخته شد ه اند و یا می شوند. معمولا آنقدر آبکی و پیش پا افتاد ه از آب در آمده اند که آرزو می کرد یم هرگز نسخه سینمایی بازی
جمعه، 27 مرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رویاهای بزرگ و پرد ه نقره ای
رویاهای بزرگ و پرد ه نقره ای
 

نویسند ه: ارسلان شهلا



 
بازی هایی که باید فیلم شوند
فیلم هایی که از روی بازی های کامپیوتری ساخته شد ه اند و یا می شوند. معمولا آنقدر آبکی و پیش پا افتاد ه از آب در آمده اند که آرزو می کرد یم هرگز نسخه سینمایی بازی محبوب مان تبد یل به فیلم نمی شد. شکست بازی ها روی پرده سینما دلایل مختلفی دارد؛ در درجه نخست بسیاری از استودیو های فیلمسازی برای اینکه پولی به جیب بزنند سراغ بازی هایی می روند و از نام آنها برای فروش فیلم شان استفاد ه می کنند که این مساله به کیفیت نسخه سینمایی بازی ها لطمه می زند. علاوه بر این بعضی بازی ها اصلا اگر بازی بمانند و تبد یل به فیلم نشوند بهتر و آبرومندانه تر است. مثلاشکی نیست ماریو یا همان قارچ خور یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین شخصیت های تاریخ بازیهای کامپیوتری است، اما هیچ جور نمی شود این لوله کش را در یک فیلم سینمایی جا داد. از سوی د یگر اشتباهات فاحش در ساخت نسخه سینمایی بازی های برجسته ای چون Doom، استریت فایتر یا Hitman باعث می شود این عناوین در د نیای هالیوود خیلی زود به فراموشی سپرده شوند اما در این مطلب به بررسی 10 بازی می پردازیم که ارزش تبد یل شد ن به فیلم سینمایی را دارند و امیدواریم فیلم سازان در ساخت آنها در مسیر درست گام بردارند.
Devi May Cry
بلاک باسترهای هالیوودی یعنی جلوه های ویژه چشم نواز، اکشن و زد و خورد، خون و خونریزی و دو ساعت هیجان و دلهره؛ Devi May Cry تمام ویژگی های یک بلاک باستر فصل تابستان را دارد و از همین الان فروش بالای آن تضمین شده است. داستان بازی هم خوراک مخاطبان پرو پاقرص سینماست: «دانته» در پی انتقام گرفتن از شیطان، به خاطر کشتن خانواد ه اش است.
Metal Gear Solid
اسنیک یکی از قهرمانان نمادین پلی استیشن و قهرمانی اید ه آل برای دنیای سینماست. اصطلاح ارتش تک نفره که می گویند، درباره اسنیک کاملا صدق می کند، او با مخفی کاری، دشمن را از پا در می آورد، به وقتش سر و صدا راه می اندازد و همه جا را به آتش می کشد و از همه مهم تر با کلی غول عجیب و غریب دسته و پنجه نرم می کند که دست کمی از شخصیت های شرور داستان های کمیک DC ندارد. اما شاید برگ برند ه مثال گیر در د نیای سینما داستان جذاب، دنباله دار و پرفراز و نشیب آن است که دست فیلمسازان را برای ساخت متال گیر در چند اپیزود و فروش بیشتر باز می گذارد.
BioShock
دنیای بایوشاک یکی از دید نی ترین فضاهایی است که تا به حال در بازی های کا مپیوتری ترسیم شده است .در این بازی ابتدا شخص به یک شهر زیر دریایی مرموز پا می گذارید که هد ف بنیانگذاران آن بناکرد ن یک آرمان شهر به دور از دنیای شلوغ و آلود ه شهری بود، اما محاسبه آنها غلط از آب درآمد و در نتیجه موجودات جهش یافته تمام این سرزمین زیر دریایی را به چنگ درآوردند. در حالی که دو قسمت اول بازی در زیر آب اتفاق می افتد، بایوشاک 3 در شهری وسط زمین و آسمان و در فضایی سورعال جریان خواهد داست. داستان و فضا متفاوت و جالب است، نه؟!
Castlevania
Castlevania یکی د یگر از بازی های بارگ و ریشه ای است که گوشه ای از خاطرات کود کی و نوجوانی ما را به خود اختصاص داده است. حالا بهترین زمان برای ساخت Castlevania است. در حالی که بازار فیلم های خون آشامی با Twilight و فیلم هایی از این دست چند سالی است حسابی داغ شد ه، چرا Castlevania و داستان خون آشامی دور و دراز آن تبد یل به فیلم نشود؟
The Oregon Trail
رویاهای بزرگ و پرد ه نقره ای
در بین بازی های این فهرست 10 تایی، شاید فقط اسم بازی The Oregon Trail به گوشتان نخورد ه است. شما در این بازی که پس زمینه های وسترنی دارد. بازیکنان، رهبری خانواده ای را بر عهده می گیرند که قصد دارد از ایالت میسوری در غرب آمریکا به ایالت اورگن در شمال غرب این کشور مهاجرت کند اما در طول راه باید از دشت های ناامن و خطرناک آمریکا عبور کنند و از پس راهزن ها، کمبود آب و غذا، بیماری و آب و هوای بد جان سالم به در ببرند. داستان بازی خوراک یک فیلم اسکاری است.
Grand TheftAuto
در بین گرند تفت اتوهای مختلف، San Andreas گزینه مناسبی برای تبدیل شد ن به یک فیلم سینمایی است. این بازی که بین د هه 80 و 90 میلادی اتفاق می افتد. شما را در نقش CJ یا همان کارل جانسون، قهرمان سیاه پوست آمریکایی قرار می د هد که با دار و دسته خودش می خواهد خیابان ها را فتح کند. پس زمینه داستان بازی بی شباهت به «صورت زخمی» برایان دی پالما نیست و می توان روی موفقیت آن در سینما حساب کرد. مخصوصا اگر عنوان پر اسم و رسم Grand TheftAuto را با خود ید ک بکشد.
FallOUT3
«فال اوت 3» هم مثل GRANd AUTO پایان باز دارد و می شود اززاویه های گوناگون ان را روی پرده سینما برد .اما مضمون این بازی جان می د هد برای یک فیلم سینمایی هالیوودی آخرالزمانی .داستان فال اوت 3در سال 2277 اتفاق می افتد ؛انفجار هسته ای ،آمریکا را با خاک یکسان کرده وتمام نجات یافتگان مانند موش های کوربرای بقا در زیرزمین فرو رفته اند واصولا همه چیز وهمه کس دچار جهش ژنتیکی شده است.
Final FantasY
ازیک زاویه می توان فاینال فانتزی را از اساسا یک فیلم سینمایی بلند بالا به حساب آورد که «بازی کرد ن» هم جزو کوچکی از آن است. داستان این سری پر سابقه از سال 1987 آغاز و قسمت چهارد هم آن هم به تازگی منتشر شد. از این گذ شته تا حالا چند تا فیلم سینمایی انیمیشنی از روی فاینال فانتزی ساخته شده، اما زمان آن فرا رسید ه است که این بازی پرطرفدار به یک فیلم واقعی تبد یل شود.
God of War
در بین تمام بازی هایی که ارزش تبدیل شد ن به فیلم سینمایی را دارد فیلم God of War باید زودتر از همه ساخته شود. اگر دو ساعت از صحنه های بازی را کنار هم بچینید و در سینما اکران کنید، مرد م برای دید ن آن سرو دست می شکنند، چه برسد به آنکه نسخه سینمایی God of War روی پرد ه برود. فیلم Clash of the Titans که بی شک برداشتی از بازی God of War است، به خوبی نشان داد جنگ های اساطیری خدایان یونان باستان در سینما می تواند چقدر هیجان انگیز از آب درآید. این فیلم می تواند در حکم مقد مه ای برای ورود God of War به دنیای سینما باشد.
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.