بازی همه جا درتاریکی

برای ایجاد سایه در پس زمینه و هدایت آن سازندگان بازی مجبور به استفاده از منابع نوری به شکلی خاص شده اند که در نگاه اول این نکته Lost In Shadow را بسیار شبیه به
يکشنبه، 2 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازی همه جا درتاریکی
بازی همه جا  درتاریکی

نویسنده: جواد محسنی



 

Lost in Shadow
در جستجوی بدن!

برای ایجاد سایه در پس زمینه و هدایت آن سازندگان بازی مجبور به استفاده از منابع نوری به شکلی خاص شده اند که در نگاه اول این نکته Lost In Shadow را بسیار شبیه به عنوان آرکید پرطرفدار Xbox live یعنی Limbo می کند بسیاری از نکات کلیدی در نوع روایت داستان، گیم پلی و حتی نوع دنیایی که بازی در آن اتفاق می افتد در این دو عنوان بسیار شبیه به یکدیگر هستند، در هر دو بازی قهرمانان بازی کاملاً ساکت هستند، دنیای بازی بسیار زیبا و رمزآلود طراحی شده است و حتی گیم پلی و دشمنان این دو بازی بسیار شبیه به یکدیگر است. اما نکته ای که باعث می شود این2 بازی نسبت به یکدیگر متفاوت باشند این است که جو مورد استفاده در Limbo بسیار تاریک بود در حالی کهLost In Shadow کمی حالت آسمانی و روحانی دارد! دنیای Lost In Shadow بسیار رنگارنگ تر و کمی زیباتر به نظر
می رسد. همانند تمامی بازی هایی این سبک گیم پلی در Lost In Shadow بیشتر مربوط به گشت و گذار و پیدا کردن آیتم ها و حل کردن بسیار کوچک می شود.
نکته ای که باعث می شود Lost In Shadow چندان عنوان بزرگ و موفقی به نظر نرسد عدم وجود معماهای درگیرکننده و جالب است. معماها در بازی معمولاً بسیار ساده و کلیشه ای طراحی شده اند و بازیباز می تواند بدون حتی لحظه ای تفکر به صورت لحظه ای معما ها را پشت سر بگذارد و در بازی پیشروی کند در صورتی که طراحی ایده استفاده از سایه به جای یک شخصیت کامل موقعیت بسیار خوبی برای طراحی پازل های درگیر کننده و نو آورانه برای سازندگان بازی به وجود آورده بود ولی آن ها تصمیم گرفتند تا بازی خود را به صورت کلیشه ای طراحی کنند و به این صورت می توان گفت شاید Lost In Shadow هیچ لذتی در حل کردن پازل ها برای بازیباز نخواهد داشت که قسمت اعظمی از بازی را تشکیل می دهد، پازل ها به صورت معمولی بدین صورت هستند که بازیباز یک مکانیزم را فعال کرده و آن مکانیزم باعث تکان خوردن بعضی از اشیای موجود در صحنه مربوط می شود و در نهایت با انجام این فعل و انفعال سایه های جدیدی به وجود می آید که بازیباز می تواند با استفاده از آن ها مسیر جدیدی را برای ادامه مرحله پیدا کند. یکی از نکاتی که باعث می شود تا بازیباز Lost In Shadow را تا پایان ادامه دهد این است که این عنوان به مانند همه عنوان های Side Scrolling که در آن ها فقط باید یک مسیر مستقیم را دنبال کرد نیست! در Lost In Shadow به لطف استفاده از سایه می تواند
راه های مختلفی را در بازی پیدا کرد و در بازی پیشروی کرد. همان طور که اشاره شد پازل ها در بازی بسیار آسان هستند و در کنار آن مبارزات نیز چندان در بازی به چشم نمی آیند به همین خاطر انتظار نمی رود تا بازیبازهای زیادی از این عنوان لذت ببرند Lost In Shadow یکی از بازی های انحصاری Wii در سبک پلتفرم- پازل است که بازیباز باید در آن سایه شخصیت اصلی بازی را در یک محیط عجیب به مقصد برساند بر عکس بسیاری از بازی های 2 بعدی که بازیباز باید شخصیت مورد نظر را در طول تصویر هدایت کند این بار بازیباز باید شخصیت اصلی بازی را در سایه های پس زمینه هدایت کند! اما تجربه بازی تفاوت چندانی با بازی های Side Scroling معمولی نخواهد داشت. اما این عنوان انحصاری چیز جدیدی به جر ایده عجیب کنترل سایه برای عرضه با دنیای بازی ها دارد؟
بازی همه جا درتاریکی
بازی همه جا درتاریکی

سایه ای که از بدن جدا شد

داستان بازی مربوط به پسرکی که است که در بالای یک برج محکوم به جدا شدن سایه از بدنش است. در ابتدای بازی شاهد این نکته خواهید بود که پسرک در زندانی که با جادو درست شده است در بین زمین و هوا معلق است و ناگهان فردی با نقاب به سراغ پسرک می آید و سایه او را از بدن جدا کرده و سایه پسرک را از بالا برج به پایین پرتاب می کند این که چرا پسرک در بالای آن برج زندانی شده است و چرا آن فرد سایه پسرک را از بدنش جدا می کند و حتی این نکته که چرا آن فرد نقاب دار به جای بدن پسرک، سایه او را به پایین برج پرتاب می کند مشخص نیست! هدف بازیباز درLost In Shadow این است که سایه پسرک را بعد از گذر از برج ها و معماهای مختلف به بدن او برساند. در طول پیشروی در بازی قسمت های مختلفی از حافظه پسرک به ذهن او باز می گردد ولی این حافظه ها هیچ نکته ای در مورد این که پسرک کیست، چگونه به این مکان رسیده است و حتی نکاتی که می تواند داستان بازی را کمی برای بازیباز روشن تر کند، وجود ندارد. بیشتر حافظه ها مربوط به مکانی است که بازیباز در آن حضور دارد و این حافظه ها تا حدی به حل کردن معماها نیز کمک می کنند ولی در هر صورت کسانی که به دنبال یک داستان خوب در Lost In Shadow هستند به شدت از این عنوان نا امید خواهند شد.
بازی همه جا درتاریکی
بازی همه جا درتاریکی

دنیای رنگارنگ

دنیای بازی بسیار رنگارنگ طراحی شده است و در طراحی محیط های مختلف از رنگ های زنده و شاد استفاده شده است که به صورت طبیعی این نکته با اسم بازی هم خوانی خاصی ندارد! گرافیک بازی چندان جذاب و چشم نواز به نظر نمی رسد. صداگذاری نیز در بازی تعریف آنچنانی ندارد و دنیای ساکت در بازی و پخش شدن آهنگ های مختلف می تواند اعصاب بازیباز را کاملاً به هم بریزید. Lost In Shadow عنوانی است که بازی کردن آن خالی از لطف نیست ولی آسان بودن بیش از حد آن بازی را کمی پوچ جلوه می دهد. شاید اگر سازندگان بازی توجه بیشتری به قسمت طراحی معماها داشتند Lost In Shadow بسیار جالب و سرگرم کننده تر از حالا به نظر می رسید. در عین حال می توان گفت چیزی به عنوان داستان و شخصیت پردازی در بازی وجود ندارد و این نکته نیز می تواند کمی ناراحت کننده به نظر برسد.

امتیازات:

طراحی جالب محیط و استفاده از رنگ های بسیار شاد و زنده

معایب:

عدم وجود داستان و شخصیت پردازی، معماها و پازل های بسیار آسان
متوسط ارزش 12
13 گرافیک
11 موزیک و صدا
12 گیم پلی
بازی همه جا درتاریکی
بازی همه جا درتاریکی
منبع: بازی یارانه شماره نشریه: 41

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط