تکرار ایده های محدود

Eden Games به همراه ناشر نه چندان موفق این روزها یعنی Atari تقریباً همان ایده ی ابتدایی حاکم بر این سری را بار دیگر اجرا کرده اند اما با این تفاوت که ایرادات فنی قبلی را
يکشنبه، 2 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تکرار ایده های محدود
تکرار ایده های محدود

نویسنده: شهریار ازهاریان فر



 

Test Drive Unlimited 2
امتیازات:

محیط باز یا قابلیت گردش در آن، خودروهای متنوع، لوکیشن های زیبا و گرمسیری.
تکرار ایده های محدود

معایب:

عدم تعامل در انتخاب خودروها بسته به نوع پیست، نبود فیزیک مناسب، تکراری شدن مسابقات، اضافه شدن امکانات غیر قابل استفاده.
متوسط ارزش 14
15 گرافیک
14 موزیک و صدا
14 گیم پلی
تکرار ایده های محدود

تکرار ایده ی ابتدایی

Eden Games به همراه ناشر نه چندان موفق این روزها یعنی Atari تقریباً همان ایده ی ابتدایی حاکم بر این سری را بار دیگر اجرا کرده اند اما با این تفاوت که ایرادات فنی قبلی را کاملاً پوشش داده اند و توانسته اند المان های مناسب و خوبی را به هسته ی اصلی بازی اضافه کنند. خط داستانی توسط بازیباز و درون گیم پلی بازی پیگیری می شود که چندان هم در روایت داستان موفق عمل نکرده و نتوانسته به خط داستانی شاخ و برگ بدهد. در بین چندین شخصیت می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و بدون پیش زمینه قبلی وارد فضای اصلی بازی شوید. واکنش های شخصیت ها واقعاً مصنوعی است و ارتباط خوبی با محیط ندارند. هسته اصلی بازی در چهار گروه اصلی خلاصه می شود و کل بازی بر روی این چهار بخش ادامه پیدا می کند. Competition یا مسابقات. Discovery که بخش وارسی محیط را در بر می گیرد. Col Iection - که به خرید ماسین و لباس و... خلاصه می شود و در نهایت Social که بخش چند نفره و تشکیل گروه را شامل می شود. بخش مسابقات ایرادات فنی به لحاظ نوع مسابقات و روند آن ها را دارد که در نوع خود عجیب است. اولین کمبود نبود تنوع در نوع مسابقات است که متأسفانه بسیاری از آن ها تکراری و خسته کننده می شوند، علاوه بر این که باید مسیرهای طولانی را برای پیدا کردن مسابقه بپیمایید گاهاً تعادل خوبی را در ساختار آن ها نمی بینیم. مسابقاتی که بر روی جاده انجام می شوند قطعاً نیازمند خودروهای مناسبی هست که توانایی رسیدن به اوج سرعت بر روی آسفالت را داشته باشد که این طور نیست و یا مسابقاتی که در اصطلاح Off- Road هستند قطعاً باید با اتومبیل خاص همراه باشد که متأسفانه طراحان به این نکته ی بسیار مهم بی توجهی کرده اند. به وضوح می بینیم خودرویی که در اختیار دارید سرعتی بیشتر از 50 کیلومتر را در سطح غیر جاده ای تجربه نمی کند که در نهایت حریف به سادگی شما را پشت سر می گذارد و مسابقه را از دست می دهید. در حقیقت این عدم تعادل در تخصیص توانایی خودروها اشکالات فراوانی را به وجود آورده است. محیط باز و Open- World بازی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به خوبی درون نقشه حرکت کنید و اکتشافات بسیاری داشته باشید. کشف مناطق جدید و پیدا کردن برخی آیتم های مخفی جذاب به نظر می رسد و باعث می شود تا بازیباز به ادامه راه امیدوار شود. نقشه محیط هم در نوع خود جالب طراحی شده، وقتی دکمه مربوط به تماشای نقشه را بزنید دوربین بالا می رود و محیط با جزئیات نسبتاً خوبی قابل رؤیت است و البته می توانید تعیین کنید که کجا قرار بگیرید و موقعیتتان در کجای نقشه باشد. بخش Collection نسبتاً خوب طراحی شده و با استفاده از آن می توانید برای خود انواع لباس ها را خریداری کنید و بپوشید که در آخرین DLC توانایی پیاده شدن از ماشین در مکان های خاص نیز فراهم شده که ایده ی نسبتاً خوبی تلقی می شود ولی دارای ایرادات فراوانی در راه رفتن و گردش در محیط است.
گیم پلی آرکید بازی با این که همان راه ساده گذشته خود را حفظ کرده ولی نتوانسته آن طور که باید ایده های خود را اجرا کند، آیا با وجود بازی های ریسینگ عالی نظیر ismo forza و Nfs: HP و Grand Tur - می توان شانسی برای Test Drive متصور بود؟ جواب قطعاً منفی است زیرا TDU 2 از استانداردهای رایج آرکید نیز تبعیت نمی کند. با این که هندلینگ خودروها راضی کننده هستند و به خوبی می توانید با این بخش ارتباط برقرا کنید.
اما وجود المان های خوب با اجرای بد تا حدی بازی را تحت الشعاع قرار داده اند. طراحی راهنما و پایین آمدن شیشه و نور بالا برای کنار کشیدن خودروهای مقابل ایده های خوب و نویی به شمار می آیند ولی مشخص نیست هدف از ایجاد آن ها واقعاً چه بوده؟ وقتی این عناصر بدون استفاده هستند وجودشان برای چیست؟ این سؤالی است که هنوز بی پاسخ مانده و نمی توان جواب قانع کننده ای برای آن پیدا کرد. نبود فیزیک مناسب هم نکته ی منفی دیگری است که تو ذوق می زند و محیط و خودرو در اثر ضربه آسیب نمی بیند که این هم از مواردی است که باید اصلاح می شود و یا اگر هم نبود فیزیک به خاطر لیسانس خودروها است حداقل محیط دارای فیزیک بود! در کل بازی همان روند سابق خود را با برخی اصلاحات پیش گرفته و نتوانسته تغییرات بنیادی در این مجموعه راه اندازی کند.
تکرار ایده های محدود

مناطق دیدنی

پیگیری بازی در مناطق مدیترانه ای Ibiza و اوآهو یکی از جزایر هاوایی بسیار زیباست. طراحان به خوبی توانسته اند محیط ساحلی و گرم این مناطق را شبیه سازی کنند. جزییات درونی به راستی خوب کار شده و وجود رنگ های گرم و معماری ساختمان ها و فروشگا ها بسیار زیباست. هر جزیره به بخش های متعددی تقسیم بندی شده که تنوع در این زمینه رعایت و اجرا شده است. ساحل و محیط اطراف ساحل با توجه به تصاویر واقعی از این بخش طراحی و ساخته شده که به خوبی تداعی کننده ی یک مکان گرمسیری به تمام معناست.
تکرار ایده های محدود

خودروها

تعداد خودروهای قابل استفاده نسبت به نسخه ی قبلی افزایش پیدا کرده، وجود انواع خودرو در کلاس های مختلف کار را تا حدودی جذاب کرده،
Alfa Romeo، Ford Shelby GT500 ماشین های لوکس این نسخه که می توانید بعد از کسب امتیازات لازم از آن ها استفاده کنید و از وجودشان با نهایت سرعت لذت ببرید.
تکرار ایده های محدود

زیبا و ساده

TD همیشه به خوش گرافیک بودن مشهور بوده و خوشبختانه در TDU2 با گرافیک نسبتاً خوبی روبرو هستیم. که جزئیات خودروها تا حد بسیاری نسبت به نسخه ی قبلی ارتقاء یافته و نور پردازی ها بهتر شده. جزییات آسفالت خیابان و حتی مناطق غیر جاده ای خوب کار شده ولی خالی از ایراد نیست.
وقتی صحبت از عنوان TD می شود ناخود آگاه با دو دیدگاه متفاوت از سوی بازیبازها روبرو می شویم. اولین نظرات بسیار منفی هستند و عده ی بسیاری نتوانستند ارتباط خوبی با این سری برقرار کنند و هیچ گاه این بازی جزو عناوین ریسینگ مورد علاقه آنان نبوده، اما دیدگاه دوم نظرات متفاوت تری نسبت به دسته ی اول دارند و این عنوان را لذت بخش و دارای درون مایه ای ساده و زیبا می دانند حال باید دید صحبت های کدام گروه به واقعیت بیشتر نزدیک است.
منبع: بازی یارانه شماره نشریه: 41

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.